Kok amok :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

Ansemusen

Wau du er jo for sej tøs!!!
Vi har selv fået kummefryser for nylig, netop fordi vi vil kunne have kød til ilderne i større mængder, så vi ikke skal ud og købe ind så tit, når baby kommer. Og så fordi jeg også vil lave færdigretter. Indtil videre er det dog kun gulerodssuppe vi har i fyseren, og på mandag laver jeg gryderet med en veninde til at fryse ned. Min Mormor har lovet at lave frikadeller og min Farmer laver muligvis Karolines havegryde, hvis hun har overskud til det til den tid. Håber virkelig at få lavet en masse selv, men det er også bare mange penge at skulle bruge forud oven i alle de babyting vi jo skal have. Så det bliver nok mere et spørgsmål om økonomi end om tid..

Skriv endelig flere gode forslag til nedfrysningsmad så jeg kan blive inspireret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Ansemusen

Det kan du tro. Jeg tager bare noget hakket oksekød og blander en fars af det med æg og creme fraiche (ikke særlig meget, og man kan bruge græsk yoghurt eller lignende istedet), masser af hvidløg, alm. løg, salt, peber og en god portionfuld spidskommen, mmm nam nam...

Du kan også bruge feta i stedet for yoghurt, mums Og så server tzazikki til, det er så lækkert.

Det er også mega mums med hakket lam, feta, spidskommen osv. Elsker spidskommen (ej at forveksle med kommen - adr badr)!!!

Liste over de ting jeg forestiller mig at lave inden (har 9,5 uge to go):

Alm. frikadeller
Lammefrikadeller
Fiskefrikadeller
Lasagne
Kødsauce
Chili con carne
Boller i karry
Kylling i karry
Pizza
kartoffel/porresuppe
Gryderet

(hmm... gad vide om der er plads i fryseren).

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Ansemusen skriver:

Det er også mega mums med hakket lam, feta, spidskommen osv. Elsker spidskommen (ej at forveksle med kommen - adr badr)!!!

SPidskommen er bare for lækkert!

Jeg har masser af ideer til fryseretter, har bare ikke så meget plads. Men jeg ville også gerne have lavet en masse forskellige supper, farsbrød, grønsagstærter i mange forskellige afskygninger, osso buco, pirogger, hjemmelavet pålæg (kogt hamburgryg, ribbenssteg og hjemmelavet leverpostej) og meget mere. Jeg har bare ikke pladsen eller energien til det hele

Anmeld

5. marts 2010

Ansemusen

Majastina skriver:

SPidskommen er bare for lækkert!

Jeg har masser af ideer til fryseretter, har bare ikke så meget plads. Men jeg ville også gerne have lavet en masse forskellige supper, farsbrød, grønsagstærter i mange forskellige afskygninger, osso buco, pirogger, hjemmelavet pålæg (kogt hamburgryg, ribbenssteg og hjemmelavet leverpostej) og meget mere. Jeg har bare ikke pladsen eller energien til det hele

Dejligt at se et andet ungt menneske som går så meget op i lækker mad som mig selv  Hvad er Pirogger?

Anmeld

5. marts 2010

smokin

Majastina skriver:

Jeg har jo fået at vide, at det er en god ide at lave mad til fryseren, så det er let, når babyen kommer, og så man ikke fristes til take away Så er jeg gået amok i dag, har stået i køkkenet i over 6 timer nu, så jeg er lidt træt, men prøv at høre, hvor meget jeg har fået lavet:

3 kg fiskefrikadeller
2 kg alm frikadeller
2 kg oksefrikadeller m. spidskommen
3 store almindelige lasagner
3 store prosciutto og svampelasagner
2 Laksespinat lasagner
5 store portioner chili con carne

Hvad siger I så de damer, jeg er lidt stolt af mig selv

Imorgen skal jeg bage brød, pizza og samozas ligeledes til fryseren.

Nu tror jeg, at jeg har fortjent at se lidt Desperate Housewifes

Jeg tænker bare på om du ikke lige kan lave noget til mig nu du er igang 

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Ansemusen skriver:

Dejligt at se et andet ungt menneske som går så meget op i lækker mad som mig selv  Hvad er Pirogger?

Det gør jeg meget, jeg er kæmpe Camilla Plum fan, og prøver det bedste jeg kan at gå hende i bedene. Pirogger en form for små indbagte pizzaer, hmm,  en tynd bolle dej med alt mulig forskellig slags fyld, og man kan nemlig lave dem fyldt med grønsager, så får man manden  (og senere sikkert også ungerne) til at spise en hel masse sundt, uden de selv ligger mærke til det. Man skal være lidt snedig, når ens man ikke er meget for de grønne sager

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Zette skriver:

Jeg tænker bare på om du ikke lige kan lave noget til mig nu du er igang 

Hmm... Jeg kender en herhjemme, som ville brokke sig meget!

Anmeld

5. marts 2010

smokin

Majastina skriver:

Hmm... Jeg kender en herhjemme, som ville brokke sig meget!

Det skal du overhovedet ikke tænke på 

Jeg kommer imorgen med bilen fyldt med madvarer og læsser af 

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Zette skriver:

Det skal du overhovedet ikke tænke på 

Jeg kommer imorgen med bilen fyldt med madvarer og læsser af 

Så skal jeg også have lov at komme og nusse dine hvalpe en hel masse... man bliver jo helt hvalpeskruk af at se på dem...

Anmeld

5. marts 2010

Ansemusen

Majastina skriver:

Det gør jeg meget, jeg er kæmpe Camilla Plum fan, og prøver det bedste jeg kan at gå hende i bedene. Pirogger en form for små indbagte pizzaer, hmm,  en tynd bolle dej med alt mulig forskellig slags fyld, og man kan nemlig lave dem fyldt med grønsager, så får man manden  (og senere sikkert også ungerne) til at spise en hel masse sundt, uden de selv ligger mærke til det. Man skal være lidt snedig, når ens man ikke er meget for de grønne sager

Uhh har heldigvis en altædende mand, hvilket jeg sætter stor pris på  Ville ikke rigtig kunne holde ud at bo med en kræsen mand som ikke ville spise grøntsager. Tror simpelthen ikke på at man ingen grøntsager kan lide, ligesom man heller ikke kan sige at man ingen fisk eller kød kan lide, fotrdi det kommer meget an på hvilken slags og hvordan det er tilberedt. Tror bare mange bilder sig ind at de ikke kan lide alt muligt. Men min mand kan lide flere ting end mig, så jeg laver altid bare hvad jeg synes, og så er han glad 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.