Kok amok :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.208 visninger
36 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

Dictes mor

Jeg har jo fået at vide, at det er en god ide at lave mad til fryseren, så det er let, når babyen kommer, og så man ikke fristes til take away Så er jeg gået amok i dag, har stået i køkkenet i over 6 timer nu, så jeg er lidt træt, men prøv at høre, hvor meget jeg har fået lavet:

3 kg fiskefrikadeller
2 kg alm frikadeller
2 kg oksefrikadeller m. spidskommen
3 store almindelige lasagner
3 store prosciutto og svampelasagner
2 Laksespinat lasagner
5 store portioner chili con carne

Hvad siger I så de damer, jeg er lidt stolt af mig selv

Imorgen skal jeg bage brød, pizza og samozas ligeledes til fryseren.

Nu tror jeg, at jeg har fortjent at se lidt Desperate Housewifes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Diana...

HOLD DA OP det jo helt vild :) Men du bliver rigtig glad for det når den lille kommer. 

Knus

Anmeld

5. marts 2010

Mor til L&S

Ikke dårligt

Jeg er også selv gået i gang - men er desværre kun blevet til grov boller og frikadeller... meen har også 3 uger til termin, så mon ikke jeg når lidt mere

Rollo 36+4

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Jeg er mega stolt af mig selv, og en ting ligger helt fast, og det er, at jeg IKKE laver aftensmaden i aften, det må være mandens job.

Anmeld

5. marts 2010

Diana...

Må jeg spørge om hvordan du laver de oksefrikadeller? Det lyder altså lige noget for mig jeg elsker jo frikadeller. 

Anmeld

5. marts 2010

Cris

Super godt! Men ikke kun pga babien, men fra nu af bare for at have nogle rollige aftener i stedet for at stå foran komfuret hver eneste aften! Min mor har også lavet nolge kæææmpe portioner nogle gange og så ind i fryseren. En gang i mellem har hun taget noget ud af fryseren tidligt om morgenen og om aftenen skulle det kun varmes. Vi købte friske brød på vej hjem eller måske har vi lavet en lækker salat og det var fantastisk. Jeg ville lave det samme, men så skal vi have en ny køleskab og det vil jeg gerne snart!

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Di. skriver:

Må jeg spørge om hvordan du laver de oksefrikadeller? Det lyder altså lige noget for mig jeg elsker jo frikadeller. 

Det kan du tro. Jeg tager bare noget hakket oksekød og blander en fars af det med æg og creme fraiche (ikke særlig meget, og man kan bruge græsk yoghurt eller lignende istedet), masser af hvidløg, alm. løg, salt, peber og en god portionfuld spidskommen, mmm nam nam...

Du kan også bruge feta i stedet for yoghurt, mums Og så server tzazikki til, det er så lækkert.

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Cris skriver:

Super godt! Men ikke kun pga babien, men fra nu af bare for at have nogle rollige aftener i stedet for at stå foran komfuret hver eneste aften! Min mor har også lavet nolge kæææmpe portioner nogle gange og så ind i fryseren. En gang i mellem har hun taget noget ud af fryseren tidligt om morgenen og om aftenen skulle det kun varmes. Vi købte friske brød på vej hjem eller måske har vi lavet en lækker salat og det var fantastisk. Jeg ville lave det samme, men så skal vi have en ny køleskab og det vil jeg gerne snart!

Det kan jeg godt forstå, et godt, nyt og stort køleskab... Det er bare en luksus at have. Jeg håber, du får et snart

Anmeld

5. marts 2010

Diana...

Majastina skriver:

Det kan du tro. Jeg tager bare noget hakket oksekød og blander en fars af det med æg og creme fraiche (ikke særlig meget, og man kan bruge græsk yoghurt eller lignende istedet), masser af hvidløg, alm. løg, salt, peber og en god portionfuld spidskommen, mmm nam nam...

Du kan også bruge feta i stedet for yoghurt, mums Og så server tzazikki til, det er så lækkert.

Det lyder altså bare som noget jeg ikke kan vente med at smage til i morgen ;) jeg skal da helt sikkert ud og handle når bettemanden vågner :) 1000 tak. 

Anmeld

5. marts 2010

Dictes mor

Di. skriver:

Det lyder altså bare som noget jeg ikke kan vente med at smage til i morgen jeg skal da helt sikkert ud og handle når bettemanden vågner 1000 tak. 

Det er også bare mumselækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.