Jeg er på SU, og det er min kæreste også. Jeg har ca. 200 kr. pr dag, 166 kr. fra SUen og så tjener jeg lidt ved siden af mit studie. Føler mig ikke fattig. Men vi har også kun faste udgifter i form af husleje, forsikringer, bøger til studiet, kontaktlinser, el, vand og varme. Altså vi har ingen bil der skal betales til, ingen renter eller gæld der skal betales af på. Så synes sagtens vi kan klare os for SUen, og der er også plads til fornøjelser. Det kan godt være, at vi beløbsmæssigt er under fattigdomsgrænsen, men jeg vil bestemt ikke kategorisere mig selv som fattig.
Jeg tror ikke der er ret mange i DK, der får mindre ind i måneden end os der er på SU, kontanthjælpen er jo ca. 1000 kr. højere end SUen, så umiddelbart vil jeg ikke mene, der er fattige i DK. Men det er jo en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde, for hvis folk har sat sig med meget store udgifter, kan en kontanthjælp/mindsteløn jo hurtigt blive ædt op af disse udgifter - og så tror jeg virkelig der er nogen der lever på en sten (og som derfor måske kan betragtes som fattige).
Jeg tror på at enhver er sin egen lykkes smed! 
Anmeld