Er der fattigdom i Danmark...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.885 visninger
34 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

Honningblomst

og hvem er de fattige, er det selvforskyldt eller kommer det an på hvad man har af udgifter? Hvad menerI?

Der er så meget snak i medierne om at der er kommet flere fattige i Danmark?

Hvad mener I?

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

BinaMor

i mange tilfælde sys jeg det er selvforskyldt når vi snakker dk. ordet fattigdom er jo at man stort set intet har og evt sulter (i mine øjne)

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

i mange tilfælde sys jeg det er selvforskyldt når vi snakker dk. ordet fattigdom er jo at man stort set intet har og evt sulter (i mine øjne)

Det er kommer jo an på definitionen....man kan jo ikke sammenligne os danskere med fattige i ulandene..

Anmeld

4. marts 2010

Pige2009

Jeg mener ikke, vi i DK har nogen der lever i absolut fattigdom, men der er da bestemt nogen, der lever i relativ fattigdom her i landet.

K.h. Linda

Anmeld

4. marts 2010

Stumpen

Ja der er fattigdom i danmark og nej, jeg mener ikke at det altid er selvforskyldt...

Anmeld

4. marts 2010

BinaMor

Eva skriver:

Det er kommer jo an på definitionen....man kan jo ikke sammenligne os danskere med fattige i ulandene..

det er jo det. men så er spørgmålet jo hvornår man er fattig?

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

det er jo det. men så er spørgmålet jo hvornår man er fattig?

Her står der lidt....) men tænker at mennesker der tjener mere jo også kan leve i fattigdom, men så er det måske til en vis grad selvforskyldt..??hmm..

http://www.ae.dk/files/AE_den-langvarige-fattigdom-i-danmark-stiger-fortsat.pdf

Anmeld

4. marts 2010

Loa

Efter min deffination (Stavet forkert muligvis?) af fattig, så er der meget få fattige i DK. Dem der snakker om der er kommet flere af i medierne, er sikkert alle dem som nu pga. krisen har måtte gå fra hus og hjem pga. fyringer og lign. Men et eller andet sted er det ikke helt det jeg tænker når jeg tænker fattig. For de fleste har jo stadig bærbar og mange andre materielle goder....

Selvfølgelig er der undtagelser, men når jeg tænker fattig, så er det dem der lever på gaden og dårligt kan få råd til mad.....

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Loa skriver:

Efter min deffination (Stavet forkert muligvis?) af fattig, så er der meget få fattige i DK. Dem der snakker om der er kommet flere af i medierne, er sikkert alle dem som nu pga. krisen har måtte gå fra hus og hjem pga. fyringer og lign. Men et eller andet sted er det ikke helt det jeg tænker når jeg tænker fattig. For de fleste har jo stadig bærbar og mange andre materielle goder....

Selvfølgelig er der undtagelser, men når jeg tænker fattig, så er det dem der lever på gaden og dårligt kan få råd til mad.....

Men dem der lever på gaden har jo også "selv valgt" altså de kan få økonomisk hjælp hvis de vil...og selvom man har en computer, kan man så ikke være fattig?

Anmeld

4. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Men dem der lever på gaden har jo også "selv valgt" altså de kan få økonomisk hjælp hvis de vil...og selvom man har en computer, kan man så ikke være fattig?

Det med computeren, jo kan man nok godt, men er bare ikke lige det jeg definere med ordet fattig. Jeg tror umiddelbart ikke jeg ville tænke en der havde råd til bærbar var fattig. (men jo jo der er undtagelser ved alting, for computeren kan være en gave osv. osv.)

Men nu troede jeg det gik ud på hvordan vi deffinerede ordet fattig...

Nu kender jeg ikke specielt meget til situationen omkring dem der bor på gaden, men tager man udgangspunkt i det man har set i tv omkring dem, så jo er det eget valg. Men man kan vel også være fattig ved eget valg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.