Er der fattigdom i Danmark...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Pige2009

Tjuhl skriver:

jamen der ER der da! OECD's fattigdomsgrænse gælder jo netop også for Danmark!!

Og Verdensbanken har en anden definition... $1,25 for lande med meget lave indkomster og $2,15 for lande med en middel indkomst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

oo

sorry! jeg er verdens største spasser til at citere!

Anmeld

4. marts 2010

oo

Baagøe skriver:

Og Verdensbanken har en anden definition... $1,25 for lande med meget lave indkomster og $2,15 for lande med en middel indkomst.

jep...jeg forsøgte at rette mit svar, men det gik lidt kringlet, så håber du ser svaret længere nede, sakset fra artiklen fra DR.dk som jeg linker til

Anmeld

4. marts 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Jeg synes det er god skik lige at gøre opmærksom på sine kilder når man sakser fra nettet....

Wikipedia Men det står også mange andre steder...

Anmeld

4. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Jamen, det var også bare en tråd om det....jeg synes det er svært...altså at sætte ord på hvad det indebærer..

Meget. Folk har helt sikkert mange forskellige opfattelser af ordet.....

Anmeld

4. marts 2010

Pige2009

Tjuhl skriver:

læs mere her...: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/17/060208.htm?rss=true

Har godt læst den. Så er jeg åbenbart fattig Og det er der en masse studerende der også er.

Anmeld

4. marts 2010

oo

Baagøe skriver:

Har godt læst den. Så er jeg åbenbart fattig Og det er der en masse studerende der også er.

ja....kommer det bag på dig?!

Anmeld

4. marts 2010

Pige2009

Tjuhl skriver:

ja....kommer det bag på dig?!

ja at jeg selv er fattig men ikke alle de studerende. Har jo selv læst på SDU i 5 år, men følte mig så absolut ikke fattig der heller

Anmeld

4. marts 2010

oo

Baagøe skriver:

ja at jeg selv er fattig men ikke alle de studerende. Har jo selv læst på SDU i 5 år, men følte mig så absolut ikke fattig der heller

hmm....hvis jeg ikke havde en mand der allerede var uddannet og har fast arbejde, så ville jeg da føle mig fattig på min SU - især hvis jeg valgte ikke at tage SU-lånet oveni og dermed forgælde mig langt ud i fremtiden. OG boede alene.

Anmeld

4. marts 2010

Pige2009

Jeg har nu ikke haft den følelse, og jeg har endda ikke SU-lån, men kun lidt arbejde ved siden af studiet dengang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.