rådighedsbeløb....hvad siger bankerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Honningblomst

Di. skriver:

Vores bank sagde 5000 pr voksen og 3000 pr barn. 

Ok...måtte I så regne børnepengene med i eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Diana...

Eva skriver:

Ok...måtte I så regne børnepengene med i eller?

Ja de var regnet med i :)

Anmeld

2. marts 2010

Moar'en

Vi har lige købt hus her i november og her regnede banken med et rådighedsbeløb på 14.000. Vi er 2 voksne og 1 barn, men mener de regnede efter at vi skulle have 1 mere.

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

Di. skriver:

Ja de var regnet med i

Ok..så ser det fint ud her....9 dem regnede jeg ikke med i nemlig..super..

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Jeg troede det var mere end 8000 pr. voksen. Men er da rart hvis nogle banker er nogenlunde fornuftige, for SÅ meget behøver man jo ikke at bruge når alt er betalt.

Det ER det de mener ikke? At rådighedsbeløbet er det man har tilbage pr. måned i gennemsnit, når alle regninger, husleje osv. er betalt?!

Anmeld

2. marts 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva skriver:

Tak for svar...for mig er det nu ikke et temperamentssag men udelukkende et spørgsmål om det kan betale sig nu og her....synes ikke det er værd at eje et hus hvis jeg så samtidig skal sidde meget hårdt...men måske det faktisk ikke vil gøre den store forskel...altså, lige nu betaler jeg 2400kr i ren leje på et hus på 120m2(altså når jeg trækker boligsikring fra) og det er med alt regnet ind i...dvs det ville koste 5500kr og det er jo så de 3100kr i boligsikring der ryger...

Nu er det også svært at regne ud hvad jeg har når jeg er uddannet, men regner jeg med en indkomst på netto 16000kr (mon ikke det er der omrking som pæd?) det ville give mig 10.000kr at leve for om md. til mig og tre børn hvis jeg ejede huset og ikke lejede det og det er så uden børnepenge, så kan godt være banken ville sige god for mig...hmm...men ville jo naturligvis give mig de der 3000kr mindre at leve for hver måned...det er sgu svært, skal man tænke langt eller kortsigtet..

Knus Eva..

16.000 netto som nyuddannet pædagog?? Det tror jeg godt nok ikke - eller så skal du i hvert fald have en vis gæld...

Startlønnen er vist omkring 23.000 kr.... ??

Kram.

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

Ansemusen skriver:

Jeg troede det var mere end 8000 pr. voksen. Men er da rart hvis nogle banker er nogenlunde fornuftige, for SÅ meget behøver man jo ikke at bruge når alt er betalt.

Det ER det de mener ikke? At rådighedsbeløbet er det man har tilbage pr. måned i gennemsnit, når alle regninger, husleje osv. er betalt?!

Jo, det er det der menes....

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Eva skriver:

Jo, det er det der menes....

Tror bare slet ikke at vi ville have råd alligevel. Men er jo også fordi de tager det rådighedsbeløb man ville have i det nye hus når lån osv. er betalt og ikke som det ser ud nu, hvor vi bor til leje. Den havde jeg lige glemt at tænke på. For så ville vores rådighedsbeløb slet ikke være højt nok tror jeg!

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

23.000kr....så et fradrag på 4000kr, hvor meget får man så af de 19.000 kr, ryger der en masse til pension osv, eller hvordan med det. Min trækprocent er 39...min mor arbejder indenfor specialområdet og hun har 26-27000kr.

Men altså, jeg vil nok have mere end jeg har nu, trods alt...

SØS skriver:

16.000 netto som nyuddannet pædagog?? Det tror jeg godt nok ikke - eller så skal du i hvert fald have en vis gæld...

Kram.

Anmeld

2. marts 2010

Lady Marion <3

SØS skriver:

Kram.

Altså jeg har 16000 kr udbetalt på  23000 kr . Jeg har ikke specielt megen gæld og får penge tilbage i skat hvert år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.