rådighedsbeløb....hvad siger bankerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

dumt spørgsmål, med hvad skal rådighedsbeløbet dække??

Jamen, det dækker jo alt udover faste udgifter...dvs mad, benzin(nogle regner det med i faste) fritidsinteresser, tøj, rejser osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Anita80

Eva skriver:

Billigere på sigt, altså når man tænker på man sparer penge op i det..men lige nu hvor leje er 5500kr og jeg får 3100kr i boligsikring og vil få stort set det samme når jeg er færdiguddannet, så skal huset virkelig være billigt, ikke.. men det er det også...men 4000kr mere skal jeg i hvert fald regne med på huset og det er en del at miste hver måned, synes jeg...og ved ikke lige om det er det værd, er jo rart atr have lidt at gøre godt med..

Men kan du ikke stadig få boligstøtte i hus??

Vi har en husleje i eget hus på 3300kr om måneden...

Anmeld

2. marts 2010

Agnete

Hej Eva. Jeg spurgte på BRF-kredit på et tidspunkt, men de var ikke så meget for at sætte beløb på, det var en vurderingssag fra person til person... Men måske denne smartbudget beregner fra nykredit kunne bruges...

http://www.nykredit.dk/budget

Jeg har selv haft hus, men bor nu BILLIGT til leje. Det kan vist bedre betale sig for mig. Hver gang jeg skulle have lavet noget på huset, skulle jeg ringe efter håndværker... Jeg skal i hvert fald ikke gå og tænke på, hvornår jeg skal bruge penge på vedligeholdelse... Nu sparer jeg sammen til ferie  

Anmeld

2. marts 2010

4xGreve

Eva skriver:

Jamen, det dækker jo alt udover faste udgifter...dvs mad, benzin(nogle regner det med i faste) fritidsinteresser, tøj, rejser osv..

Okay vildt, det var meget...

Vi har 2000kr til benzin (manden køre ca. 100km hver dag for at kom til og fra arbejde) også har vi 3000 til mad, drikkevare, bleer, MME, tøj, sko, fritids intresser, rejser, husholdningsprodukter, hygge, osv. osv. osv.

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

Anita80 skriver:

Men kan du ikke stadig få boligstøtte i hus??

Vi har en husleje i eget hus på 3300kr om måneden...

nej.. det er kun til leje boliger....mit hus ville koste en mill. så det er en del mere end 3-4000kr om måneden..desværre.

Knus..

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

WiitrioeN skriver:

Okay vildt, det var meget...

Vi har 2000kr til benzin (manden køre ca. 100km hver dag for at kom til og fra arbejde) også har vi 3000 til mad, drikkevare, bleer, MME, tøj, sko, fritids intresser, rejser, husholdningsprodukter, hygge, osv. osv. osv.

Ja, det er godt nok heller ikke meget...flot I kan klare jer for det..

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

Agnete skriver:

Hej Eva. Jeg spurgte på BRF-kredit på et tidspunkt, men de var ikke så meget for at sætte beløb på, det var en vurderingssag fra person til person... Men måske denne smartbudget beregner fra nykredit kunne bruges...

http://www.nykredit.dk/budget

Jeg har selv haft hus, men bor nu BILLIGT til leje. Det kan vist bedre betale sig for mig. Hver gang jeg skulle have lavet noget på huset, skulle jeg ringe efter håndværker... Jeg skal i hvert fald ikke gå og tænke på, hvornår jeg skal bruge penge på vedligeholdelse... Nu sparer jeg sammen til ferie  

Præcis...det vil også give mig så meget mere pr. måned og så kunne jeg evt spare lidt op og købe huset, når det ikke kan betale sig at leje mere...for det er godt nok noget mere jeg skal betale.

jeg har også min kære far som vicevært, men ville jeg nok også have selvom det var mig der ejede huset..

Knus..og tak, vil lige se på den beregner..

Anmeld

2. marts 2010

Christinahr

Vores bank sagde 14.000 for to voksne og to børn og 11.000 hvis der kun er et barn

Og jeg synes vi har en ok økonomi, men ikke i nærheden af det.

Anmeld

2. marts 2010

Honningblomst

Christinahr skriver:

Vores bank sagde 14.000 for to voksne og to børn og 11.000 hvis der kun er et barn

Og jeg synes vi har en ok økonomi, men ikke i nærheden af det.

Ok...men en voksen er nok som to børn, så nok deroppe omkring jeg skal være og det kunne nok lige lade sig gøre, når jeg er uddannet, med lidt god vilje...men er det det værd, altså så skal jeg i hvert fald arbejde fuldtid..

Anmeld

2. marts 2010

trine1989

Eva skriver:

nej.. det er kun til leje boliger....mit hus ville koste en mill. så det er en del mere end 3-4000kr om måneden..desværre.

Knus..

hej Eva

Vi købte hus sidste år for knap en mil og sidder nu og betaler 2200 kr. pr. mdr. vi har så renoveret for 300.000 kr. så det betaler vi også af på men med alt betalt ejendomsskat, hundeforsikringer, forsikringer bil/hus osv. skal vi give 12000 kr. i mdr, men det er jo også med dobbelt af tlf. regning, fagforening, sygesikring.

uden det vi giver til lån tror jeg det er omkring 9000-10.000 kr. pr. mdr.

jeg kan ikke huske hvad de ville have af rådighedsbeløb men vi havde sammenlagt 15.000 kr efter budget ca. efter billig husleje.

jeg tror at hvis man køber i krisetider kan det godt betale sig at have hus da renten er lav og når de gode tider kommer igen stiger hus priserne og du har så en opsparing /værdi i huset. 

Kram Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.