Fortælle familien det!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2010

Anonym trådstarter

Mor til David skriver:

Fandt først ud af jeg var gravid, da jeg var i 9. uge - så det var ikke så længe

Ja okay, så kan jeg godt se det. Så er det ikke så slemt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Faith

Vi har en lille cavalier king charles spaniel, og vi tog simpelthen en sut og satte i dens halsbånd. Da den så overfaldt svigerforældrene af glæde da de kom, kunne de jo ikke undgå at opdage sutten.

Anmeld

28. februar 2010

Kamelia

Da vi skulle have den første skulle vi til middag hos mine forældre da jeg var lidt over 5 uger. I første omgang ville jeg vente længere. Men var sammen med min mor 2 dage efter jeg havde fundet ud af at jeg var gravid og jeg var ved at gå til, da jeg hele tiden havde lyst til at råbe "DU SKAL VÆRE MORMOR!"

Men tænk nu hvis noget gik galt og det var i december, så hvis jeg nu var ked til jul!!! Nej vi valgte så til den middag at have en værtindegave med. Det var en lille børnebog der hed "Når mormor kommer på besøg". Min mor så underligt på den og sagde jamen der står jo mormor.....hun var farmor på det tidspunkt og troede vist at det var een hun kunne læse for min brors børn.......så så jeg på min far og han så helt vild lykkelig ud, han stirrede bare på mig og jeg sagde så til min mor "kan du slet ikke regne det ud?" Og så gik alt op i jubel og tårer!!!

Men de ventede det nu heller ikke da vi kun havde kendt hinanden i 6 mdr, så de anede ikke at vi arbejdede på at få børn!

Knus Kamelia

Anmeld

28. februar 2010

Risen

Jeg er selv snart ung mor, og har fundet ud af det vigtigeste ved at fortælle det på. Det er virkelig vigtigt at du siger med det samme at du "er glad for det" .. .. Hvis du bare siger "Hej mor jeg er gravid".. Så ved folk ikke om du selv er glad for det eller om du overvejer en abort m.m.. Heller noget i stil med  Hej mor jeg venter mig en lille lækker spunk..  

Ellers gjorde jeg det at jeg gav gaver med en lille scanningsbillede inde i og så skrev jeg Til oldefar fra Maria & Rasmus.. Endelig gør det til en positiv overraskelse , hvis du vil undgå dårlige svar og reaktioner.. 

Håber du kan bruge svaret og at det ikke er for snæveret !  Held og lykke !

Anmeld

28. februar 2010

Pige2009

Jeg satte et scaningsbillede ind i en ramme til min mormor og farmor, og skrev dette lille digt:

Du kan ikke med det samme,
billedet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
For storken den vil komme,
inden året det er omme.

Til hver af mine forældre købte jeg bogen "Til mit barnebarn", som er en bog bedsteforældrene kan udfylde med deres barndomsminder osv. og så give videre til barnebarnet. Jeg havde i begge bøger indsat et scanningsbillede fra MD scanning

Begge måder synes jeg var den perfekte måde at fortælle det på

K.h. Linda med Laura på nu 4. mdr.

Anmeld

28. februar 2010

Anonym trådstarter

Kamelia skriver:

Da vi skulle have den første skulle vi til middag hos mine forældre da jeg var lidt over 5 uger. I første omgang ville jeg vente længere. Men var sammen med min mor 2 dage efter jeg havde fundet ud af at jeg var gravid og jeg var ved at gå til, da jeg hele tiden havde lyst til at råbe "DU SKAL VÆRE MORMOR!"

Men tænk nu hvis noget gik galt og det var i december, så hvis jeg nu var ked til jul!!! Nej vi valgte så til den middag at have en værtindegave med. Det var en lille børnebog der hed "Når mormor kommer på besøg". Min mor så underligt på den og sagde jamen der står jo mormor.....hun var farmor på det tidspunkt og troede vist at det var een hun kunne læse for min brors børn.......så så jeg på min far og han så helt vild lykkelig ud, han stirrede bare på mig og jeg sagde så til min mor "kan du slet ikke regne det ud?" Og så gik alt op i jubel og tårer!!!

Men de ventede det nu heller ikke da vi kun havde kendt hinanden i 6 mdr, så de anede ikke at vi arbejdede på at få børn!

Knus Kamelia

Hvor er det bare en fin historie. Men de reagerede os på den rigtige måde..  

Anmeld

28. februar 2010

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Jeg er selv snart ung mor, og har fundet ud af det vigtigeste ved at fortælle det på. Det er virkelig vigtigt at du siger med det samme at du "er glad for det" .. .. Hvis du bare siger "Hej mor jeg er gravid".. Så ved folk ikke om du selv er glad for det eller om du overvejer en abort m.m.. Heller noget i stil med  Hej mor jeg venter mig en lille lækker spunk..  

Ellers gjorde jeg det at jeg gav gaver med en lille scanningsbillede inde i og så skrev jeg Til oldefar fra Maria & Rasmus.. Endelig gør det til en positiv overraskelse , hvis du vil undgå dårlige svar og reaktioner.. 

Håber du kan bruge svaret og at det ikke er for snæveret !  Held og lykke !

Jeg havde os tænkt, at det skulle være noget i den retning. Med billeder, synes det er så fin en ide..  

Mange tak for dit svar, kan helt klart bruge det.. 

Det er rigtigt hvad du siger, at jeg skal huske at fortælle at vi er glad for det.. ;D Sådan har jeg ikke tænkt på det før..

Anmeld

28. februar 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg satte et scaningsbillede ind i en ramme til min mormor og farmor, og skrev dette lille digt:

Du kan ikke med det samme,
billedet få til denne ramme.
Men til oktober i år,
du et dugfrisk billede får.
For storken den vil komme,
inden året det er omme.

Til hver af mine forældre købte jeg bogen "Til mit barnebarn", som er en bog bedsteforældrene kan udfylde med deres barndomsminder osv. og så give videre til barnebarnet. Jeg havde i begge bøger indsat et scanningsbillede fra MD scanning

Begge måder synes jeg var den perfekte måde at fortælle det på

K.h. Linda med Laura på nu 4. mdr.

Det er os en rigtig måde at gøre det på.. Havde os tænkt mig at der skulle være noget med et billed. Tror bare ikke at jeg kan vente til jeg har et scanning billed. 

Anmeld

28. februar 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Det er os en rigtig måde at gøre det på.. Havde os tænkt mig at der skulle være noget med et billed. Tror bare ikke at jeg kan vente til jeg har et scanning billed. 

Hvor langt er du da? NF er jo aallerede omkring uge 12

Anmeld

28. februar 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvor langt er du da? NF er jo aallerede omkring uge 12

Ja.. Men jeg ser min mor rigtig tit. Er kun 2 uger henne. Men har det virkelig svært ved at hold mund..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.