Jer der har studielån og betaler tilbage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Måske???? Der er sikkert lavet mange ting om siden jeg lånte mine penge for 10 år + siden. Jeg kan ihvertfald ikke betale det hele tilbage, eller jo det kan jeg godt men så koster det ekstra.

Jeg var lige inde og kigge på deres hjemmeside og der stod der at hvis man har lånt 140.000 kr. bliver ydelsen regnet ud på at det skal tilbage betales over 14 år. Det skulle være med renters rente osv.

Ok, tak... mit blev betalt tilbage i et beløb for 8 år siden....men jeg må se hvad jeg kan gøre med det nye her..

Tak for svar..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

MariaJ

Man kan ikke bare betale af hvad man vil. De sender dig et brev med hvad betalingerne skal være. Man betaler hver 2. måned.

Jeg ville lave mit om så jeg betalte mere, og det skulle jeg sørme betale for at få ændret. Du skal også betale ex. hvis du pludselig skulle komme til penge, og vil betale det hele af på en gang.

Jeg lånte det meste af min studietid på seminariet (3 år tror jeg), og jeg betaler 1800 kr. hver anden måned. Men det er altså også kun fordi jeg har betalt for at få beløbet hævet. Jeg blev færdig i 2002 og tror jeg er fædig med at betale om ca. 1 år.

Det lyder altså lidt mærkeligt synes jeg, for jeg har gjort det samme mange gange uden at betale for det (så vidt jeg ved, men måske betaler jeg et gebyr jeg ikke var klar over..?)

Jeg har haft stor studiegæld. Lånte alle seks normale år plus et fjumreår plus lidt fra det sidste halve år af gymnasiet, da jeg stadig boede hjemme. Jeg tror det endelige beløb var ca. 250.000 for ti år siden. Jeg har betalt af på lånet siden 2002, men har haft pauser i betalingen i løbet af de første år, hvor jeg havde lav (og i perioder ingen) indtægt. Siden 2005 har jeg sat afdragsraten op til det maksimale (4000 hver anden måned) og betaler derudover en større samlet sum i slutningen af hvert år (det jeg kan undvære, når året er gået). Min gæld er nede på omkring 60.000 kr nu og jeg regner med at være færdig med at betale i løbet af de næste et-to år. Egentlig kan lånet løbe til 2016, så jeg har betalt en del mere af end jeg skulle.

Jeg har selv gjort alle ændringer i beløb og indsat ekstrabetalinger direkte over nettet. Da betalingerne skulle stoppes i en periode ringede jeg til økonomistyrelsen og fik en personlig aftale. Det var ikke noget problem, men gjorde selvfølgelig at de fremtidige afdrag skulle være større.

Jeg har heller aldrig fortudt jeg har lånt pengene. De var godt givet ud, og havde ikke andre muligheder.

Maria

Anmeld

27. februar 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Det lyder altså lidt mærkeligt synes jeg, for jeg har gjort det samme mange gange uden at betale for det (så vidt jeg ved, men måske betaler jeg et gebyr jeg ikke var klar over..?)

Jeg har haft stor studiegæld. Lånte alle seks normale år plus et fjumreår plus lidt fra det sidste halve år af gymnasiet, da jeg stadig boede hjemme. Jeg tror det endelige beløb var ca. 250.000 for ti år siden. Jeg har betalt af på lånet siden 2002, men har haft pauser i betalingen i løbet af de første år, hvor jeg havde lav (og i perioder ingen) indtægt. Siden 2005 har jeg sat afdragsraten op til det maksimale (4000 hver anden måned) og betaler derudover en større samlet sum i slutningen af hvert år (det jeg kan undvære, når året er gået). Min gæld er nede på omkring 60.000 kr nu og jeg regner med at være færdig med at betale i løbet af de næste et-to år. Egentlig kan lånet løbe til 2016, så jeg har betalt en del mere af end jeg skulle.

Jeg har selv gjort alle ændringer i beløb og indsat ekstrabetalinger direkte over nettet. Da betalingerne skulle stoppes i en periode ringede jeg til økonomistyrelsen og fik en personlig aftale. Det var ikke noget problem, men gjorde selvfølgelig at de fremtidige afdrag skulle være større.

Jeg har heller aldrig fortudt jeg har lånt pengene. De var godt givet ud, og havde ikke andre muligheder.

Maria

Tak for dit svar... og det understøtter jo det jeg troede jeg vidste...) altså at man selv kan vælge hvor meget man vil betale tilbage og hvordan...bare man holder det indenfor det minimum de har sat på det..

Tak igen..

Knus..

Anmeld

27. februar 2010

blomst84

Hvor går man hen og ser hvor mange penge man skylder? blev færdig her i januar..

Anmeld

27. februar 2010

LinLin

Stumpen skriver:

Det er da et beløb man lige kan holde til at afdrage

Hehe... Ja det går lige Mine bedsteforældre var rigtigt søde til at hjælpe mig med mad og penge til ex licens og forsikring, de første to år på sem. hvor jeg boede alene. Tog faktisk kun lån på sidste semester, fordi jeg ikke lige havde forstået der skulle nogle penge igennem fra kommunen før jeg kunne få dobbelt SU (alene med min søn derfra...) - så det fik jeg kun de sidste tre mdr af studiet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.