Hvad koster baby om måneden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Vingummien

Mia Maia skriver:

Men bruger i så de penge på bleer og alt det daglige...??

Eller er det til tøj, medicin, udstyr m.m.??

For jeg har regnet med 1700 ekstra om måneden til det daglige, og 1000 kr ekstra til Shopping (tøj og andet i den stil)...

Altså da han var helt lille og jeg stopped med amning brugte vi lidt mere end de 1000 da vi jo skulle have mælk og han skulle have noget specielt i starten som er dyre.

Men er meget forskelligt, nogle måneder bruger vi dem hurtigt andre er der lidt tilbage. Jeg køber bleer på tilbud som regl og det er de tit til under 100kr.

Nu er hans mad så under vores madpenge. Så det er bleer, legetøj (er ikke hver mdr man køber der jo) tøj og medicin. Og tøj køber jeg altså tit når det er nedsat.

Men 1700 tror jeg er for meget. Nu ved jeg så ikke hvad mælk i skal bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Vingummien

SpunkenJo skriver:

Nan Ha. Det er lidt dyrere end alm. Nan, og så er det mindre i..... 

Ja, det er tosset, men med en fortid som allergiker, så fik han det, da jeg var færdig med at amme.
- Han får alligevel jernstilskud, og har fået det siden helt spæd, for han er født for tidligt. Så det der nan2 og jern... Det kan jeg ikke gennemskue, her får han det bare ved siden af.

men ja, jeg aner ikke hva sådan en størrelse koster. Vi handler bare det vi har brug for.....

Gjorde vi også, men havde og har et bestemt beløb vi skal ligge til side til Emil for at være sikker vi har det.

Vi fik det på apoteket da jeg stoppede med at amme pga allergi og det kostede altså r** og var til 4 dage i. Vi fik dog tilskud med gav omkring 125kr pr bøtte og var til max 4 dage, så var altså dyrt.

Anmeld

25. februar 2010

SpunkenJo

suanne85 skriver:

Gjorde vi også, men havde og har et bestemt beløb vi skal ligge til side til Emil for at være sikker vi har det.

Vi fik det på apoteket da jeg stoppede med at amme pga allergi og det kostede altså r** og var til 4 dage i. Vi fik dog tilskud med gav omkring 125kr pr bøtte og var til max 4 dage, så var altså dyrt.

I fik Nutramigen??

Det spurgte jeg osse til, men idet han var fuldammet de første 5 måneder, havde det ingen effekt, fik jeg at vide. Hvorfor Nan Ha, der var billigere (ikke meget) og nemmere at handle ind, var løsningen for os.

Han får det stadig som tilskud, den dag idag, og han er nu 10,5 mdr.

BØRN ER DYRE!!!!!!

Anmeld

25. februar 2010

Vingummien

SpunkenJo skriver:

I fik Nutramigen??

Det spurgte jeg osse til, men idet han var fuldammet de første 5 måneder, havde det ingen effekt, fik jeg at vide. Hvorfor Nan Ha, der var billigere (ikke meget) og nemmere at handle ind, var løsningen for os.

Han får det stadig som tilskud, den dag idag, og han er nu 10,5 mdr.

BØRN ER DYRE!!!!!!

Var det andet mærke de har som vi fik. Og ja mega dyrt.

Grunden til at Emil skulle have det var at han ikke vil ammes da han var 3 mdr og der er det for tidligt at give det andet. Da vi kunne det fik han så allomin syrnet for at hans mave fik en blid overgang og så alm allomin til sidst

Anmeld

25. februar 2010

Isabeau

Hej!

Ja, min tøs får Babymælk, kan købes bla. i SuperBest; 9 brikker for 30 kr. Dem drikker min datter ca. 27 af om ugen = ca. 400 kr. pr. mdr.

Oven i det får hun Risgrød, hvor jeg har pakken i ca. en uge, koster ca. 25 kr. = 100 kr. pr. mdr.

Frugtmos fra Føtex, tit på tilbud til ca. 10 kr. pr. glas. Her spiser hun ca. 3 om ugen = 90 kr. pr. mdr.

Nu er hun begyndt og få Petit Danone oz som en slags snack, men der køber jeg de billige (kopi) fra Aldi; 14,50 kr. for 12 stk., hvor hun spiser 2 om dagen. =  ca. 58 kr. pr. mdr.

Hendes bleer; der bruger vi oz dem fra Aldi, som koster 85 kr. for 90 stk. Her bruger hun ca. 2 pakker om mdr. = 180 kr.

Vådservietter fra Føtex, koster 10 kr. pr. pakke, ca. 3 om ugen = 120 kr. pr. mdr.

Oveni det kommer nyt tøj engang imellem, og hvad man ellers lige finder :p Så vi bruger ca. 1000 kr. på hende hver måned.

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

Zafir skriver:

Idun var faktisk gratis Vi havde kun brugt tøj, hun spiste babser og brugte de billige bleer... Så gratis var omkring 500 kr om måneden (i bleer).

Derudover var alt brugt, gratis... Eller babser .

Da hun begyndte at spise mad, fik hun bare lidt af vores bad og den mængde hun spiste, var ikke noget vi kunne mærke på budgettet.

Ja, hvis man ammer er det jo ikke meget i de første 6 måneder...

Men med hensyn til tøj og sådan, der kommer jeg til at gå AMOK...hi-hi...men det er et helt andet budget...

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

Isabeau skriver:

Hej!

Ja, min tøs får Babymælk, kan købes bla. i SuperBest; 9 brikker for 30 kr. Dem drikker min datter ca. 27 af om ugen = ca. 400 kr. pr. mdr.

Oven i det får hun Risgrød, hvor jeg har pakken i ca. en uge, koster ca. 25 kr. = 100 kr. pr. mdr.

Frugtmos fra Føtex, tit på tilbud til ca. 10 kr. pr. glas. Her spiser hun ca. 3 om ugen = 90 kr. pr. mdr.

Nu er hun begyndt og få Petit Danone oz som en slags snack, men der køber jeg de billige (kopi) fra Aldi; 14,50 kr. for 12 stk., hvor hun spiser 2 om dagen. =  ca. 58 kr. pr. mdr.

Hendes bleer; der bruger vi oz dem fra Aldi, som koster 85 kr. for 90 stk. Her bruger hun ca. 2 pakker om mdr. = 180 kr.

Vådservietter fra Føtex, koster 10 kr. pr. pakke, ca. 3 om ugen = 120 kr. pr. mdr.

Oveni det kommer nyt tøj engang imellem, og hvad man ellers lige finder :p Så vi bruger ca. 1000 kr. på hende hver måned.

Tak, det var et dejligt detaljeret svar...

Jamen så tror jeg at jeg har rimelig godt styr på det...

Det er bare meget rart lige at have et tal at forholde sig til...

P.S.: Hvor er din datter bare sød...

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

suanne85 skriver:

Altså da han var helt lille og jeg stopped med amning brugte vi lidt mere end de 1000 da vi jo skulle have mælk og han skulle have noget specielt i starten som er dyre.

Men er meget forskelligt, nogle måneder bruger vi dem hurtigt andre er der lidt tilbage. Jeg køber bleer på tilbud som regl og det er de tit til under 100kr.

Nu er hans mad så under vores madpenge. Så det er bleer, legetøj (er ikke hver mdr man køber der jo) tøj og medicin. Og tøj køber jeg altså tit når det er nedsat.

Men 1700 tror jeg er for meget. Nu ved jeg så ikke hvad mælk i skal bruge?

Okay...

Men hellere ha' sat for meget af - så er der bare til et par ekstra gode bøffer til mor og far

Jamen, jeg ved ikke hvad vi skal bruge, er jo ikke engang gravid, men det er jo kun et spørgsmå om tid..

Jeg regner kun med at amme i 3 mdr (ca.) da jeg har gigt og får svært ved at undvære min medicin meget længere, men har ingen anelse om hvad der findes af MME...lige det regner jeg med at tage når det kommer

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mia Maia skriver:

Ja, hvis man ammer er det jo ikke meget i de første 6 måneder...

Men med hensyn til tøj og sådan, der kommer jeg til at gå AMOK...hi-hi...men det er et helt andet budget...

Altså hehe... Jeg har RIGELIG af bedsteforældre der går shop AMOK i tøj, så det behøvs ikke herhjemme. Jeg har ikke noget udpræget shopping gen selv Men mere sådan et 'tingfinder-finder-ting-gratis-billigt-gen'

Jeg vil hellere bruge penge på oplevelser eller velvære

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

Zafir skriver:

Altså hehe... Jeg har RIGELIG af bedsteforældre der går shop AMOK i tøj, så det behøvs ikke herhjemme. Jeg har ikke noget udpræget shopping gen selv Men mere sådan et 'tingfinder-finder-ting-gratis-billigt-gen'

Jeg vil hellere bruge penge på oplevelser eller velvære

Ja, det har jeg faktisk også, jeg har jo shopping genet et sted fra

Ja det gen ejer jeg slet ikke - jeg går altid en stor bue uden om tilbudsstativer - det er simpelthen for uoverskueligt...

Men ja, oplevelser og velvære er jo også rigtig dejligt, og bliver også prioteret højt, men prioeteres det må der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.