Hvad koster baby om måneden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.559 visninger
35 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

MM1987

Hej alle i erfarne mødre...

Jeg sidder lige og laver budget, og så tænkte jeg på, hvad skal man regne det koster ekstra hver måned for den lille det første år...

Mad (hvis man ikke ammer og når de skal have grød m.m.), bleer, vådservietter - ja alt det man bruger i hver dagen.

Jeg tænker ikke på tøj...

Håber i kan komme med et ca. beløb...

På forhand tak...

MVH Mia Maia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Honningblomst

De koster tusind kram og kys, en masse nærhed, vågne nætter, ømme babser og mælkepletter på dynen om morgenen, træthed som man ikke troede fandtes og rander under øjnene der får Anne Fønsbys ansigt til at se helt normalt ud i forhold til...allermest koster det den ubekymrethed man havde inden, men så giver det tusind millioner gange tilbage i den største og mest fantastiske kærlighed man kan forestille sig.

Hvad det koster i kroner/ører? tja, det kommer jo an på hvad du køber, hvorhenne osv...men babyer er billige i forhold til store unger også i bekymringer..

Men køb bleer i aldi og lav maden selv så er det meget billigt....koster mest i tid..

Knus Eva

Anmeld

25. februar 2010

SpunkenJo

En baby drikker ca. 800 ml mælk i døgnet, og en pakke Nan Ha indeholder knap 2 L færdigblandet. Det koster 85 kr.

ka det virkelig passe. Knap 2000 pr. måned for mælk.... Jeg tror min hjerne er gået is eng. Jeg giver op!!!

Om ugen bruger vi ca. 100 kr på bleer, vaskeklude...

Jeg skyder på, at det koster 1500 - 2000 kr i alt mulig gejl til baby, og oveni kommer der så en institutionsplads, når den tid kommer..... Så en baby koster vel ca. 5000 kr om måneden tror jeg, og kommunen yder et tilskud (børnepengene) på ca. 1300 kr, pr. måned.

Så afsætter du 3500 kr (+børnepengene) til baby om måneden, sgu der også være til lidt tøj vil jeg tro......

Jeg gætter bare!!!!!!

Anmeld

25. februar 2010

BinaMor

jeg kan ikke rigtig sætte et beløb for det er jo forskelligt hvor/hvad man køber.

og man laver hjemmelavet grød eller den nemme fra supermarkedet. og man bruger billige vådservietter med parfume eller de sunde alm vaskeklude.

du behøver dog ikke stresse. det er ligesom om baby lige så stille indtager sin plads i økonomien.

Anmeld

25. februar 2010

Lone Jakobsen

gabriellasmor skriver:

jeg kan ikke rigtig sætte et beløb for det er jo forskelligt hvor/hvad man køber.

og man laver hjemmelavet grød eller den nemme fra supermarkedet. og man bruger billige vådservietter med parfume eller de sunde alm vaskeklude.

du behøver dog ikke stresse. det er ligesom om baby lige så stille indtager sin plads i økonomien.

ku ikke ha sagt det bedre

Anmeld

25. februar 2010

Vingummien

Mia Maia skriver:

Hej alle i erfarne mødre...

Jeg sidder lige og laver budget, og så tænkte jeg på, hvad skal man regne det koster ekstra hver måned for den lille det første år...

Mad (hvis man ikke ammer og når de skal have grød m.m.), bleer, vådservietter - ja alt det man bruger i hver dagen.

Jeg tænker ikke på tøj...

Håber i kan komme med et ca. beløb...

På forhand tak...

MVH Mia Maia

Vi ligger fast 1000 kr til sige og det har vi altid gjort siden han blev født, nu bruger vi dog ikke så mange men så er der til lidt ekstra til ham hvis det er. Men det skal vi bare have, for så er vi også dækket ind med medicin til ham osv. Og et pænt rundt tal at regne med når det er.

Anmeld

25. februar 2010

Vingummien

SpunkenJo skriver:

En baby drikker ca. 800 ml mælk i døgnet, og en pakke Nan Ha indeholder knap 2 L færdigblandet. Det koster 85 kr.

ka det virkelig passe. Knap 2000 pr. måned for mælk.... Jeg tror min hjerne er gået is eng. Jeg giver op!!!

Jeg skyder på, at det koster 1500 - 2000 kr i alt mulig gejl til baby, og oveni kommer der så en institutionsplads, når den tid kommer..... Så en baby koster vel ca. 5000 kr om måneden tror jeg, og kommunen yder et tilskud (børnepengene) på ca. 1300 kr, pr. måned.

Så afsætter du 3500 kr (+børnepengene) til baby om måneden, sgu der også være til lidt tøj vil jeg tro......

Jeg gætter bare!!!!!!

Hehe hvad mælk har du købt

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

Eva skriver:

De koster tusind kram og kys, en masse nærhed, vågne nætter, ømme babser og mælkepletter på dynen om morgenen, træthed som man ikke troede fandtes og rander under øjnene der får Anne Fønsbys ansigt til at se helt normalt ud i forhold til...allermest koster det den ubekymrethed man havde inden, men så giver det tusind millioner gange tilbage i den største og mest fantastiske kærlighed man kan forestille sig.

Hvad det koster i kroner/ører? tja, det kommer jo an på hvad du køber, hvorhenne osv...men babyer er billige i forhold til store unger også i bekymringer..

Men køb bleer i aldi og lav maden selv så er det meget billigt....koster mest i tid..

Knus Eva

Hi-hi...

Jamen det vil jeg mene jeg har på kontoen...

Det er straks værre med pengene...ej...

Jeg er bare en lille smule kontrol freak, og har det rigtig godt med mit regneark...

Lige nu har jeg skrevet 1700 af til det daglige...og så tøj og andet oveni og ja institution når det kommer...

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

SpunkenJo skriver:

Jeg gætter bare!!!!!!

Lige nu har jeg skrevet 1700 af til det daglige...og så tøj og andet oveni og ja institution når det kommer...

Så det passer jo meget godt med de 1500 til 2000 du har skrevet på...

Men det lyder lidt dyrt med MME...

Tak for svar...

Anmeld

25. februar 2010

MM1987

gabriellasmor skriver:

Okay, det lyder jo dejligt...

Og det lyder også ganske rigtigt, da udgifter jo kun vokser med deres alder...

Jeg har det bare rigtig godt med mit regneark, og jeg ved der er styr på de praktiske ting...

Tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.