Du har jo fuldstændig ret – hverken min mor eller min bror har fortjent 1 sekund af min tid. Jeg traf jo den (muligvis) forkerte beslutning at ringe til min bror i går og fortælle ham, at jeg ikke magtede hospitalsbesøg, når nu tingene var så dårlige. Han kvitterede med trusler, kæmpe vrede og opstillede scenarier omkring at hvis nu min søn blev multihandicappet eller døde! Jeg var – og er stadig så chokeret, at jeg næsten ikke har tænkt på andet det seneste døgn. Tænk at han vil sige det til mig!? Jeg er ikke i tvivl om, at min beslutning omkring at holde ham væk fra mig er helt rigtig…
Jeg tror du har helt ret i, at vi skal se hvordan det føles, når Alfred kommer til verden. Så kan vi bedre vurdere det… Min bror skal bare ikke med – det er HELT sikkert!

Jeg har lige læst dit indlæg om din samtale med din bror, og jeg må indrømme at jeg er meget overrasket - det er næsten den eneste reaktion jeg ikke lige havde overvejet kunne komme...
Ud fra hvad du beskriver lyder det som om han føler sig angrebet - jeg kan bare ikke lige gennemskue hvorfor? Har han altid været meget defensiv og hurtig til at føle sig angrebet, eller har du ramt et ømt punkt?
Det jeg læser lidt mellem linjerne han siger, er at hvis der sker noget eller der er noget i vejen med barnet, skal du ikke regne med ham - men det er jo ikke anderledes end det er nu??!
Aaanywho... lad være med at spekulere mere over hans kommentar - din baby har det fint, og kommer snart ud til jer
Hvis du tænker lidt over det, er jeg sikker på at du giver mig ret i at det er helt urimeligt at du skal bruge den sidste tid inden fødslen på at have det skidt over din familie, istedet for at gå og glæde dig til at få din egen lille familie. Prøv at se om ikke du kan skubbe dem i baggrunden og fylde hovedet med baby istedet...
Når din baby er gjort ren og kommer op til dig - prøv at dufte til ham... det er en HELT speciel duft og ALLE mødre jeg kender kan huske den - babyer dufter bare helt fantastisk... det meste ad tiden ihvertfald... 
Du kan iøvrigt fortælle sygeplejerskerne på barselsgangen at du ikke ønsker besøg af din bror (og/eller mor) hvis de dukker op - mange af dem er rigtigt søde til at hjælpe...
Og så hold fast i at det er DIG (og din mand) der bestemmer, og hvis folk der besøger jer ikke kan finde ud af det, må du stå fast og bede dem om at gå. Hvis du ikke er tryg ved at andre tager dit barn op, så er der ikke andre der tager dit barn op - længere er den ikke!
En helt anden ting: Da vi fik den første havde vi kun taget tøj med på hospitalet til når vi skulle hjem med hende - indtil da brugte vi bare hospitalets tøj, fordi alle (mit emsige mødrende ophav) mente at vi da bare kunne bruge hospitalets tøj - så slap vi for at vaske det... Jeg tænkte ikke videre over det dengang, men idag fortryder jeg lidt at vi ikke havde mere almindeligt tøj med, som vi kunne bruge. Det får det hele til at føles lidt mere virkeligt på en eller anden måde, så hvis I ikke har tænkt over det, er rådet hermed givet videre.