ka-ri-na skriver:
jeg har ikke erfaringer med det når det er familie der er så tæt på.... :0(
men jeg kan fortælle dig, hvad jeg tror jeg selv ville gøre.... Mht din bror, så konfrontér ham, stille og roligt uden at være bebrejdende på nogen måde... Sig til ham at du er ked af at han ikke virkers tolt over at skulle være morbror, at du elsker ham og at du ønsker i kunne have det godt sammen. Hvis han ikke reagerer på det, eller virker ligeglad. Så synes jeg ikke kan skal med ud på sygehuset, ja så synes jeg faktisk bare han kan holde sig væk, permanent!
det jeg oplevede i slutningen af min graviditet, var naturligvis en masse følelser... men der kom langt flere efter fødslen! jeg følte mig meget sårbar og var det mig, havde jeg ikke brug for at sådan en bror kom og skulle se det lille menneske som jeg elsker mere end noget andet.... og gerne vil beskytte...
mht din mor, så må du tage hen til hende og fortælle hende at, du for alt i verden ikke ønsker jeres konflikter skal have indflydelse på det faktum at hun skal være mormor lige om lidt! du vil gerne at i kan have et godt forhold og at dit barn kan have et godt forhold til sin mormor....
Hej Karina,
du skriver altid sådan nogle kloge indlæg. Tak for dit svar
Jeg har det som du fortæller du havde det omkring din graviditet. Jeg føler mig meget sårbar, og jeg kan ikke rumme optrapning af konflikter eller nye afvisninger. Men jeg vil heller ikke træffe en beslutning, som ødelægger familieforhold på sigt.
Jeg har mange gange taget fat i min bror de seneste 9 måneder. Først med en undskyldning for nogle ting jeg sagde (da jeg blev ret ked af hans selvoptagethed, da jeg fortalte jeg var blevet gravid), senere inviterede jeg ham til vores housewarming, jeg købte en julegave til ham (selvom han havde meldt ud, at han ikke ville købe til nogen i år), jeg inviterede ham på kaffe for snart 2 måneder siden med det formål at få en bedre "stemning" nu hvor Alfred snart kommer. Intet har hjulpet desværre... Han var der heller ikke, da jeg blev færdig med min kandidatgrad i september, og han har aldrig sagt undskyld til mig for sin reaktion på min graviditet, eller tillykke med uddannelsen eller noget.
Jeg føler virkelig jeg har gjort hvad jeg kunne for at forbedre relationen, men han kontakter mig aldrig, og virker som om han undgår mig 
Jeg kan desværre ikke opsøge min mor. Hun går ud af samtaler, der er hårde, tager ikke telefonen, når man ringer og sletter mails. Så jeg kan ikke "løse" noget med hende, fordi hun afviser det blankt.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, det er helt håbløst...