D.u.m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

betski

Eva skriver:

Nu ser jeg det ikke, men kunne det tænkes at der var sådan en "naturlig fødekæde" man starter i Paradise, så ryger de videre til unge mødre og slutter i singleliv...

Ha ha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Tkcuf

Kom ikke her og sig at i som forældre aldrig har haft lyst til at lukke døren og sige sorry baby, du får mad om 4 timer mor vil sove! Hun har TO børn, er alene.. Hell yeah hun er træt og smadret. Jeg synes hun klare det godt. Hun er jo udemærket klar over det ikke holder i længden, men hun gør sit bedste ofte kun med få timers søvn. Burde hun ikke have en hånd for det? Istedet for at blive trådt yderligere på? Det er jo ret tydeligt hun godt selv ved hun ligger ned nu..

Anmeld

25. februar 2010

Vial

Jeg synes, at tvillingemoren klarer det rigtig fint under de omstændigheder. At hun vælger at få 4 timers søvn er ikke et spørgsmål om komfort - næ, det er ganske enkelt NØDVENDIGT for at hun kan fungere som mor de andre 20 timer af døgnet! Det er en hård og modig beslutning, men på en grotesk måde også meget ansvarsfuld. Alternativet er at de ryger på et hjem, mens mor er indlagt på den lukkede! Hun skal ha' hjælp. Desværre regner hun med, at det skal komme fra manden! Det er hendes eneste "fejl". Jeg synes hun klarer sig flot og en så nærværende med børnene, som man kan forvente under de forhold.

Anmeld

25. februar 2010

lotte32

KaMa skriver:

Jeg synes, at tvillingemoren klarer det rigtig fint under de omstændigheder. At hun vælger at få 4 timers søvn er ikke et spørgsmål om komfort - næ, det er ganske enkelt NØDVENDIGT for at hun kan fungere som mor de andre 20 timer af døgnet! Det er en hård og modig beslutning, men på en grotesk måde også meget ansvarsfuld. Alternativet er at de ryger på et hjem, mens mor er indlagt på den lukkede! Hun skal ha' hjælp. Desværre regner hun med, at det skal komme fra manden! Det er hendes eneste "fejl". Jeg synes hun klarer sig flot og en så nærværende med børnene, som man kan forvente under de forhold.

enig

Self. er det ikke acceptabelt at lukke af for sine børn, men hvad hulan skal den stakkels mor gøre?? manden er aldrig hjemme og når han så endelig er, så smutter han og lader hende være alene.. igen.. og jeg syntes det er flot af hende at hun ringer til sin mor for at få lidt hjælp, det ville jeg så nok gøre lidt mere, hvis det var mig eller finde en anden der lige kunne trille en tur med bebserne nogle timer en gang i mellem

Jeg håber da hun får øjnene op for at manden ikke er værd at samle på... fint at hun vil kæmpe for deres forhold og hun siger jo også at hun elsker ham... meeen i min verden er der nu grænser for hvor meget man skal finde sig i

Anmeld

25. februar 2010

Loa

Astrids-mor skriver:

Jeg vil ikke svare dig igen nej. Og malou har je opgivet helt. Hun lever i sin egen verden. Men der er jo nogle af dem der virkelig gør det godt. Har set alle de nye afsnit der ligger på nettet, så jo har set hun igen ikke tænker sig ordenligt om.
Men andre af dem gør det godt, og det skal vi også huske..
Men jo selve programet er jo lavet på ikke direkte at følge hverdagen, men at se alle problemerne i unges liv. Synes det er lidt forkert. For selvom man er ung, kan man altså godt klare det rigtig godt..

Selvfølgelig er der nogen der gør det godt, og gør hvad de kan... Det vil jeg slet ikke benægte..... Men som regel holder serien jo op med at følge dem der gør det for godt, fordi det bare ikke er god underholdning, eller deltagerne er blevet for fornuftige til at deltage.....

Syntes bestemt ikke at alle deltagerne er dårlige mødre der burde have fjernet deres børn, slet ikke.... Mange af dem trænger bare til et wake up call, og at få styr på andre ting i deres liv, forhold, økonomi, bolig og lign.....

Men nu er det bare sådan at vi som regel bliver bedre underholdt af dem der gør det knap så godt, og derfor er det også lidt "sjovere" at diskutere disse...... Men kan da bestemt nævne flere jeg syntes gør det godt med deres børn.... Camilla fra mou med Oliver og den lille ny, Kristina Landin, Sofie (som var sammen med simon, Michelles x), Louise og Ronnie, Camilla med de fem børn, Ann Beth osv. Mht. dem og deres kærlighed til deres børn, tvivler jeg ikke på de vil gøre alt for dem......

Så syntes bestemt ikke de alle er dårlige mødre blot fordi det kun er dem der bliver nævnt.....

Anmeld

25. februar 2010

Loa

lotte30 skriver:

enig

Self. er det ikke acceptabelt at lukke af for sine børn, men hvad hulan skal den stakkels mor gøre?? manden er aldrig hjemme og når han så endelig er, så smutter han og lader hende være alene.. igen.. og jeg syntes det er flot af hende at hun ringer til sin mor for at få lidt hjælp, det ville jeg så nok gøre lidt mere, hvis det var mig eller finde en anden der lige kunne trille en tur med bebserne nogle timer en gang i mellem

Jeg håber da hun får øjnene op for at manden ikke er værd at samle på... fint at hun vil kæmpe for deres forhold og hun siger jo også at hun elsker ham... meeen i min verden er der nu grænser for hvor meget man skal finde sig i

Enig.... Syntes også det virker som om hun rent faktisk gerne vil sine børn, men bare ikke orker det....

Hun burde så meget skippe manden ud, det er jo ikke holdbart med en mand der er hjemme i weekenderne kun, og når han så er det, er han så barnlig at han skrider pga. et skænderi og er ligeglad med børnene. Fatter ikke man kan tænke sådan.....

Anmeld

25. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Loa skriver:

Enig.... Syntes også det virker som om hun rent faktisk gerne vil sine børn, men bare ikke orker det....

Hun burde så meget skippe manden ud, det er jo ikke holdbart med en mand der er hjemme i weekenderne kun, og når han så er det, er han så barnlig at han skrider pga. et skænderi og er ligeglad med børnene. Fatter ikke man kan tænke sådan.....

jeg hopper lige med.....

det er helt klart ikke holdfbart at han kun er hjemme i weekenden. Men der skal jo penge i kassen, og hvis han ikke har arb skal de leve af een kontanthjælp.... jeg synes hun burde få så meget hjælp af familien som muligt....

hvis man ikke har prøvet at være helt derude, i det ekstreme. Så aner man ikke hvordan man reagerer... Hun er usikker på sig selv, usikker på sin dominerende fyr, presset af to dejlige babyer som hun vil alt godt men har dårlig samvittighed overofr, hun har ikke sin egen indkomst og er presset økonomisk og 100% afhængig af manden der bestemmer, oveni dette får hun ikke sovet...

hun er meget meget presset..... det kan få een til at gøre mange ting.... såsom at sove 4 timer

Anmeld

25. februar 2010

Loa

ka-ri-na skriver:

jeg hopper lige med.....

det er helt klart ikke holdfbart at han kun er hjemme i weekenden. Men der skal jo penge i kassen, og hvis han ikke har arb skal de leve af een kontanthjælp.... jeg synes hun burde få så meget hjælp af familien som muligt....

hvis man ikke har prøvet at være helt derude, i det ekstreme. Så aner man ikke hvordan man reagerer... Hun er usikker på sig selv, usikker på sin dominerende fyr, presset af to dejlige babyer som hun vil alt godt men har dårlig samvittighed overofr, hun har ikke sin egen indkomst og er presset økonomisk og 100% afhængig af manden der bestemmer, oveni dette får hun ikke sovet...

hun er meget meget presset..... det kan få een til at gøre mange ting.... såsom at sove 4 timer

Det var også mere princippet i, at når han så rent faktisk er hjemme i weekenden burde han jo tage over (ikke bare af pligt, men han burde vel også have lyst?)

Kan bare slet ikke fatte det ikke er muligt at komme tættere på, der er da kaserner mange steder... Utroligt en flytning ikke er muligt.....

Lige umiddelbart virker det også bare som om hun intet neværk har.... Og det er som om hun kun som sidste nødløsning ringer til hendes mor.... Undrer mig egentlig også over, moren ikke per automatik tilbyder at være der ind i mellem i hverdagen og hjælpe/aflaste lidt.....

Lea - som kan undre sig over mange ting....

Anmeld

25. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Loa skriver:

Det var også mere princippet i, at når han så rent faktisk er hjemme i weekenden burde han jo tage over (ikke bare af pligt, men han burde vel også have lyst?)

Kan bare slet ikke fatte det ikke er muligt at komme tættere på, der er da kaserner mange steder... Utroligt en flytning ikke er muligt.....

Lige umiddelbart virker det også bare som om hun intet neværk har.... Og det er som om hun kun som sidste nødløsning ringer til hendes mor.... Undrer mig egentlig også over, moren ikke per automatik tilbyder at være der ind i mellem i hverdagen og hjælpe/aflaste lidt.....

Lea - som kan undre sig over mange ting....

jeg kan godt forstå at du undrer dig.... det er lige så meget fordi vi ikke får alt at vide jo... måske hun har et mindre godt forhold til sin mor, måske moderen har andre ting som gør at hun ikke kan.... osv... måske der er stolthed forbundte med det hele.... men det kan vi kun gisne om... og derfor kan vi ikke tillade os at dømme hende, vi kender ikke hele sandheden..

og ja, jeg mener da også han burde tage over når han er hjemme. Men jeg tror at han ikke føler det samme ansvar, i og med at han ikke er hjemme hele ugen.....

de burde bytte, ham hjemme og hende ud på job!

Anmeld

25. februar 2010

Loa

ka-ri-na skriver:

jeg kan godt forstå at du undrer dig.... det er lige så meget fordi vi ikke får alt at vide jo... måske hun har et mindre godt forhold til sin mor, måske moderen har andre ting som gør at hun ikke kan.... osv... måske der er stolthed forbundte med det hele.... men det kan vi kun gisne om... og derfor kan vi ikke tillade os at dømme hende, vi kender ikke hele sandheden..

og ja, jeg mener da også han burde tage over når han er hjemme. Men jeg tror at han ikke føler det samme ansvar, i og med at han ikke er hjemme hele ugen.....

de burde bytte, ham hjemme og hende ud på job!

Ja tænkte godt på jeg lige skulle have tilføjet at man selvfølgelig ikke ved alt hvad der foregår, Christina og moren i mellem, men ja man kan jo være så klog på andres vegne.....

Forestiller mig bare hvis det var mit barn der var Christina, kunne jeg ikke holde ud at se hende sådan, og ville da tilbyde min hjælp.... Men ja vi ser jo ikke alt der foregår.... Får sgu bare også lidt ondt af hende, det må dælme være hårdt at skulle være på heeele tiden, men sådanne to små......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.