Babysvømning? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

LMM

Feluca09 skriver:

Her har vi gået til baby svømning siden feluca var 10 uger...hun er nu 13 mdr... Er selv elite svømmer og livredder samt svømmetræner både for babyer og størrer børn..

Syntes det er noget af det bedste af gøre med sit barn, og for sit barn..for det giver så meget. Barnet lærer ik af være bange for vand, have respekt for det og ja så har man jo en utrolig tæt kontakt med barnet når man er i vandet sammen.

Min datter er som sagt 13 mdr nu...hun holder selv fast i kanten og kan gå "abegang" hele vejen rundet... Hun ved af vis jeg slipper hende så skal hun op mod overfladen og vende så om på ryggen og flyde. Jeg kan slippe hende 2 meter fra kanten og sende hende afsted og så søger hun selv hen til kanten og tager fat. og vigtigst af alt så tæller jeg til 3 med alt... vis hun står eller sidder på kanten, så må hun først hoppe ud til mig på 3...ja det gør jo af man har et barn der ikke bare hopper i vandet vis man lige kigger væk eller noget, hvilket er godt, os vis man er på ferie. Jeg syntes det fantastisk hvad et så lille barn kan lærer...det utroligt...og vil anbefale ALLE af gå til det med deres børn mindst til de er 6 år og selv kan svømme....

uha blev en lang smøre...hihi

knus herfra

mange tak - rigtig mange gode agumenter!! især den med at tælle til tre, vi rejser også meget!

Hvad vil du anbefale, morgen eller aften babysvømning? at det er mig, faren eller os begge der er med? hvornår skal man starte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

DK

Vi gik ikke til babysvømning.

Årsag: Horsens svømmehal var lukket i et år til ombygning, og pga. øget pres på "landsvømmehallerne" blev det besluttet at kun mødre OVER 25 år måtte deltage i babysvømnning.

Jeg var jo ikke over 25, så jeg måtte ikke gå til babysvømning.

Anmeld

19. februar 2010

Christinahr

Ja, med begge to.

Fordi det er skide hyggeligt, ungerne har nydt det og vi har kunne se på den store hvor fortrolig hun har været i vand i en tidlig alder.

Vi har både gået til gymnastik (selvfølgelig først senere) og babysvømning, fordi vi gerne har villet lave noget ud af huset med ungerne og vi har meget aktive unger.

Jeg synes klart du skulle prøve babysvømning

Anmeld

19. februar 2010

Pia

Med min ældste datter der i dag er 4 år gik jeg kun til babysvømnig i en måned og så stoppede jeg og det har vi da fortrudt så mange gange siden hen..
Hun har været hunderæd for vand både det i svømmehallen, men også det i badekaret.
Det er først nu her efter at hun sammen med hendes far er starte til familie svømning, at hun er ved og blive dus med vandet.. Helt dus er hun ikke med det endnu, men det går meget fremad..

Min yngste datter der er 8 mdr har jeg gået til babysvøm med siden hun var 3 mdr ( man må jo ikke starte før) og hun ELSKER vand..
Hun kan slet ike få nok.. Nu hvor hun kan sidde selv i badekaret ( under opsyne selvf) så kan hun sidder der i halve timer og bare pjatte og hygge..
Og når vi er til svømning er hun bare helt i hopla..
Jeg syntes betsemt i skal tage afsted og håber i får det kanont med det...

Anmeld

19. februar 2010

LotteN

Ja, vi gik også til babysvømning med lærke og har helt sikkert meget at gøre med jeg er gammel konkurrencesvømmer og derfor skal min datter også være glad for vand og ikke vandskræk..

min datter elskede det - men masse indtryk og en dejlig træt datter jeg havde med hjem... odg har jeg spurnget denne sæson over, da jeg ikke er helt tilfreds med træningen her, så vi er klar igen til somer igen, for min datter skal gå til svømning indtil hun kan svømme...

Det er t kravjeg vil stille, da f.eks. min egen far ikke kunne svømme, men begyndte ti lsvømning som 40 årige. og jeg må sige jeg var stolt. så ydmygende det må vær eat ligge i bassin med bælte og vinger på, mens ens datter ligger i bassinet ved sidne af og svømmer bane op og bane ned... (lige et sidespring )

Anmeld

19. februar 2010

Balderson

Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg ville gå til babysvømning med mine børn...

Det er bare så fantastisk, at se hvad de små pus får ud af det og det samspil der kommer mellem mor og barn (for mit vedkommende)

Mine den store på 18 mdr. går stadigvæk til svømning, nu hedder det bare plask og leg, og det er sammen med hans far, men jeg høre gang på gang fra hans far af hvordan vores søn nyder det og hans far kan se hvordan vores søn bliver bedre og bedre til at svømme og det er alså uden bælte og luffer...

Jeg går til babysvømning med vorres søn på 5 mdr. og han er også lige så stor en vandhund som resten af familien, så her forsætter vi også med det...

Det skal lige siges at jeg ikke er den stærkeste svømmer, men det er alså ingen hindring, vi kan som voksne jo bunde ;0)

Og et ekstra plus er også at det er sådan en hyggelig familieting ;0)

Anmeld

19. februar 2010

LMM

DK skriver:

Årsag: Horsens svømmehal var lukket i et år til ombygning, og pga. øget pres på "landsvømmehallerne" blev det besluttet at kun mødre OVER 25 år måtte deltage i babysvømnning.

hmm hvorfor skulle man være over 25?? det er da mærkeligt!!

Anmeld

20. februar 2010

NaFe

LMM skriver:

mange tak - rigtig mange gode agumenter!! især den med at tælle til tre, vi rejser også meget!

Hvad vil du anbefale, morgen eller aften babysvømning? at det er mig, faren eller os begge der er med? hvornår skal man starte?

Ja men syntes virkelig os det kun er godt af gå til det. Og det er altså ikke det samme som bare a tage i svømmehallen alene med babyen, for man lærer altså nogle gode ting og tricks på de hold...smiler

Men man kan starte når barnet er 10 uger ( med mindre det fortidligt født)... Vi gik om dagen, og så tog hun sin middagslur efter...men det kommer jo meget an på barnet rytme hvad der lige passer. Men syntes da af vis i har mulighed for en periode af i begge kan komme med så skal i da det..syntes i hvert fald det os er vigtigt af give faren den oplevelse, ja han lærer jo os noget, og kommer i tæt kontakt med barnet... Men ja det jo noget med lige af finde ud hvad der passer ind i jeres hverdag...

Anmeld

20. februar 2010

Sofia

DK skriver:

Hmm så er det nu lighedsgrundsætningen springer mig i øjnene.. Hvor uretfærdigt at du pga. alder ikke måtte gå til babysvømning altså.

Anmeld

20. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes også babysvømning er dyrt.

Men man kan jo bare tage i svømmehallen og bade i babybassinet, så skal man heller ikke passe det ind i et skema, men kan gøre det når man(og ikke mindst barnet) har tid og lyst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.