Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
mariamiss6 skriver: det er rigtigt at mange gravide tømmer tarmen lige op til fødsel, men ikke i flere dage som sådan... det er mere som en optakt til, eller under de første svage veer.MEN, igen, så er det ikke alle der gør det alligevel....så altså hvis det har stået på i flere dage ligefrem, og der ikke er andre tegn, så skyldes det nok ikke at du er nær fødsel, men bare at dit system arbejder hårdt/hurtigt...Jeg selv tømte helt ud det første døgns tid med veer ved nummer 1 (godt 1½ døgns fødsel i alt), og ved nummer 2 nåede jeg på toilettet 1-2 gange og lave stort inden jeg fødte (under 5 timer i alt). var dog kun "tømt" 99%
det er rigtigt at mange gravide tømmer tarmen lige op til fødsel, men ikke i flere dage som sådan... det er mere som en optakt til, eller under de første svage veer.MEN, igen, så er det ikke alle der gør det alligevel....så altså hvis det har stået på i flere dage ligefrem, og der ikke er andre tegn, så skyldes det nok ikke at du er nær fødsel, men bare at dit system arbejder hårdt/hurtigt...Jeg selv tømte helt ud det første døgns tid med veer ved nummer 1 (godt 1½ døgns fødsel i alt), og ved nummer 2 nåede jeg på toilettet 1-2 gange og lave stort inden jeg fødte (under 5 timer i alt). var dog kun "tømt" 99%
Oki!! kan da håbe på at det er fordi at jeg er ved at blive tømt HELT!! må indrømme at det er en af de ting jeg tænke på, når jeg skal føde!! om jeg nu er tømt!!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
LMM skriver: Oki!! kan da håbe på at det er fordi at jeg er ved at blive tømt HELT!! må indrømme at det er en af de ting jeg tænke på, når jeg skal føde!! om jeg nu er tømt!!
mariamiss6 skriver: de lægger sådan nogle "mini-tisselagener" under, og dem skifter de, hvis muligt, under vejs, efterhånden som de bliver grissede eller "fyldte".Altså de fjerner det hvis der kommer noget, så hverken du eller baby kommer til at ligge og rode rundt i den slags
de lægger sådan nogle "mini-tisselagener" under, og dem skifter de, hvis muligt, under vejs, efterhånden som de bliver grissede eller "fyldte".Altså de fjerner det hvis der kommer noget, så hverken du eller baby kommer til at ligge og rode rundt i den slags
jahh men tænker stadig på det!! men det er jo nok ikke det man tænker på når man er igang med at få sin lille guldklump til verden!
LMM skriver: jahh men tænker stadig på det!! men det er jo nok ikke det man tænker på når man er igang med at få sin lille guldklump til verden!
mariamiss6 skriver: Altså alle snakker ikke om det i hvert fald men jeg lagde altså selv mærke til det.. dog var det altså virkelig virkelig lidt... 1. gang var jeg meget opmærksom på at der IKKE måtte komme noget med, så jeg holdt igen på presseveerne i ny og næ hehe... med nummer 2, der havde jeg holdt barnet tilbage så længe, at hele verden kunne rende mig et vist sted, bare de tog imod barnet, for NU skulle han fandmer UD! og så var jeg sådan set ret ligeglad med om der kom andet med men altså jeg nåede da at ligge mærke til at JM fjernede en lille bitte smule (jeg stod på alle 4) så jeg var måske bare meget til stede, og opmærksom på omgivelserne også...
Altså alle snakker ikke om det i hvert fald men jeg lagde altså selv mærke til det.. dog var det altså virkelig virkelig lidt... 1. gang var jeg meget opmærksom på at der IKKE måtte komme noget med, så jeg holdt igen på presseveerne i ny og næ hehe... med nummer 2, der havde jeg holdt barnet tilbage så længe, at hele verden kunne rende mig et vist sted, bare de tog imod barnet, for NU skulle han fandmer UD! og så var jeg sådan set ret ligeglad med om der kom andet med men altså jeg nåede da at ligge mærke til at JM fjernede en lille bitte smule (jeg stod på alle 4) så jeg var måske bare meget til stede, og opmærksom på omgivelserne også...
hi hi, det er også noget mærkeligt noget at tænke på!! men tror bare at det er fordi at der går mange tanker igennem mit lille hovede lige nu, får fødslen er ved at nærme sig! har bare hørt nogen sige at der er alt muligt (nr 1 og nr 2) over det hele!!!!! men det er jo nok bare overdrivelse
Puha, jeg tisser også mange gange på én nat og om dagen det samme! Og skal bare skynde mig, når jeg skal tisse Ellers er jeg bange for der sker noget!! Jeg tisser nærmest inden jeg sidder på brættet, hehe (Men ingen uheld endnu, 7, 9, 13!!!)
mht. nr. 2 så ved jeg det ikke, kun at mange har fået diarre den dag de fødte Så måske det er rigtigt alligevel - men som sagt, på selve dagen og ikke i flere dage...
Uhhh, jeg er 12 dage fra termin - så vi følges da godt
Sabrina..
LMM skriver: hi hi, det er også noget mærkeligt noget at tænke på!! men tror bare at det er fordi at der går mange tanker igennem mit lille hovede lige nu, får fødslen er ved at nærme sig! har bare hørt nogen sige at der er alt muligt (nr 1 og nr 2) over det hele!!!!! men det er jo nok bare overdrivelse
Sabrina17 skriver: Puha, jeg tisser også mange gange på én nat og om dagen det samme! Og skal bare skynde mig, når jeg skal tisse Ellers er jeg bange for der sker noget!! Jeg tisser nærmest inden jeg sidder på brættet, hehe (Men ingen uheld endnu, 7, 9, 13!!!) mht. nr. 2 så ved jeg det ikke, kun at mange har fået diarre den dag de fødte Så måske det er rigtigt alligevel - men som sagt, på selve dagen og ikke i flere dage... Uhhh, jeg er 12 dage fra termin - så vi følges da godt Sabrina..
det er lige sådan jeg har det når jeg skal tisse!! er bange for at tisse i sengen! fordi at jeg skal presse når jeg skal op og stå!! og det er træls for det føles somom at man skal tisse helt vildt meget!! og så kommer der to dråber!!
mariamiss6 skriver: Jah det lyder bestemt overdrevet.. jeg kender ikke en eneste der har fortalt om at den slags skulle være en del af en normal fødsel... Det ER dog helt normalt, at der kommer lidt med ud. Men det er de jo vant til, og de skynder sig at fjerne det, hvis tiden er til det.... og det vil jeg egentlig sige den ikke var for mig, men det lykkedes hende da at få det fjernet alligevel... at ungen så som det ALLER første sked på mig, da han var ude, er jo en helt anden snak.... (seriøst, han sked længe før han skreg, det var det første jordemoderen sagde da hun greb ham hehe "....og nu skider du på din mor") SÅ romantisk at høre, når man står der med røven i vejret hehehehe
Jah det lyder bestemt overdrevet.. jeg kender ikke en eneste der har fortalt om at den slags skulle være en del af en normal fødsel... Det ER dog helt normalt, at der kommer lidt med ud. Men det er de jo vant til, og de skynder sig at fjerne det, hvis tiden er til det.... og det vil jeg egentlig sige den ikke var for mig, men det lykkedes hende da at få det fjernet alligevel... at ungen så som det ALLER første sked på mig, da han var ude, er jo en helt anden snak.... (seriøst, han sked længe før han skreg, det var det første jordemoderen sagde da hun greb ham hehe "....og nu skider du på din mor") SÅ romantisk at høre, når man står der med røven i vejret hehehehe
ha ha ha!! de står jo også i det hver dag, så de tænker nok ikke over det!!
ha ha man er sku lidt mærkelig op til fødslen synes jeg!!! man både tænker og gøre mærkelig ting!
LMM skriver: det er lige sådan jeg har det når jeg skal tisse!! er bange for at tisse i sengen! fordi at jeg skal presse når jeg skal op og stå!! og det er træls for det føles somom at man skal tisse helt vildt meget!! og så kommer der to dråber!!
Hehe ja præcis!! Men nu er der >forhåbentlig< ikke længe til at de tider er ovre og vi "kun" skal op om natten for at passe de små prinser.. (Somom det ikke bliver hårdt nok i sig selv) hehe
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128