skønnet vægt af baby / fødselsvægt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Du har fuldstændig ret, jeg tænker også at man ikke er nær så eksponeret i vand. Ideen om at føde i vand virker altså også mere og mere tiltalende på mig! Jeg har tænkt helt vildt meget over det i dag og vendt det frem og tilbage med min mor som jeg lige har haft på besøg. Det er helt sikkert noget jeg skal overveje mere og have en snak med min jordemor om...

Lyder som en god ide, og tror bestemt ikke du vil fortryde det... Har aldrig hørt om dårlige oplevelser ved vandfødsler... Og sidder man der i vandet og bare føler man må op inden man skal føde, ja så er der jo ikke noget problem i det:-)

Skal vi ha' flere børn, så overvejer jeg kraftigt at føde hjemme i kar, for er rædselsslagen for at komme ind på fødegangen og høre ordene "ja stue 7 (den eneste med fødekar) er optaget, så det kan du ikke"!!! Vil da gå helt i spåner så!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Lyder som en god ide, og tror bestemt ikke du vil fortryde det... Har aldrig hørt om dårlige oplevelser ved vandfødsler... Og sidder man der i vandet og bare føler man må op inden man skal føde, ja så er der jo ikke noget problem i det:-)

Skal vi ha' flere børn, så overvejer jeg kraftigt at føde hjemme i kar, for er rædselsslagen for at komme ind på fødegangen og høre ordene "ja stue 7 (den eneste med fødekar) er optaget, så det kan du ikke"!!! Vil da gå helt i spåner så!

Nå ja, det kan man jo selvføgelig ikke rigtig bestille eftersom manikke ved hvornår det går løs.

Overvejer I en 3.? :-)

Det kunne da i det hele taget være dejligt at føde hjemme når man efterhånden er blevet en gammel rotte i faget, ku det ikke?

Anmeld

21. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Nå ja, det kan man jo selvføgelig ikke rigtig bestille eftersom manikke ved hvornår det går løs.

Overvejer I en 3.? :-)

Det kunne da i det hele taget være dejligt at føde hjemme når man efterhånden er blevet en gammel rotte i faget, ku det ikke?

Ja, vi har altid begge gerne villet ha' 3 børn, nu har vi jo 2, så hvem ved

Jo, det kunne være rigtig hyggeligt, selvom jeg bestemt heller ikke ville ha' noget imod at føde på sygehuset, bare jeg kunne være 110% sikker på at føde i vand, og det kan jeg jo ikke.....

Sidst fik jeg at vide det bare skulle stå i journalen, så skulle jeg sagtens kunne det, men altså enhver kan da regne ud at er der andre på den stue, går de nok ikke lige ind midt i en fødsel og sige "så kammerat, så er det op af karret, vi har en der SKAL herind"  Så hjemme er vel egentlig eneste sted man kan være helt sikker... Hvis alt ellers er ok selvfølgelig.... Vil nok blive frarådet det pga Milas var så stor, men han var jo slet ikke svær at føde:-)

Anmeld

21. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Jo, det kunne være rigtig hyggeligt, selvom jeg bestemt heller ikke ville ha' noget imod at føde på sygehuset, bare jeg kunne være 110% sikker på at føde i vand, og det kan jeg jo ikke.....

Sidst fik jeg at vide det bare skulle stå i journalen, så skulle jeg sagtens kunne det, men altså enhver kan da regne ud at er der andre på den stue, går de nok ikke lige ind midt i en fødsel og sige "så kammerat, så er det op af karret, vi har en der SKAL herind"  Så hjemme er vel egentlig eneste sted man kan være helt sikker... Hvis alt ellers er ok selvfølgelig.... Vil nok blive frarådet det pga Milas var så stor, men han var jo slet ikke svær at føde:-)

Nåh ja, du fødte jo Godzilla sidst, med hans vægt svarer det jo nærmest til at føde tvillinger og der fraråder man vist også hjemmefødsel:-) Pjat, ved godt det er helt andre ting der spiller ind:-)

Men det ved jeg sgu ikke, altså det gik jo netop rigtig godt og som 3. gangsfødende så er man jo ved at være temmelig erfaren...

Men nu er det jo heller ikke sikkert en evt 3. er lige så stor - man kunne jo vente med at træffe endleig beslutning til umiddelbart før fødslen hvor det kan skønnes hvor stor bebs er ved fødslen...

Du har godt nok sat griller i hovedet på mig med det vand:-) Det er bare så skønt at få lov at drage nytte af erfaringerne fra jer der har været der - tak for det:-) 

Anmeld

21. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Der er ikke et særligt emne herinde der omhandler fødsel i vand - ligesom der fx er om hjemmefødsler

Anmeld

21. februar 2010

lion

Den JM som endte med at tage imod Cassandra sagde hun vejede min. 4000 eller der omkring. Det havde min egen JM også sagt.

Cassandras fødselsvægt var 4330gr.

Anmeld

21. februar 2010

Ina33

Jeg kan ikke huske hvad de skønnede min ældste datter til, men jeg tror ikke det var langt fra hendes faktiske vægt.

Min søn derimod blev skønnet til 2500 g., lige inden jeg fødte, og han vejede 4050 g.. Så det må siges at være noget af et fejlskøn.

Det var faktisk lidt sjovt, for hele personalet blev tilkaldt da han skulle vejes, for de kunne simpelthen ikke forstå at han var så stor...

Anmeld

21. februar 2010

Berg

Min yngste blev skønnet til at veje 3800-4000g  14 dage før han blev født. Han vejede 3300 gram så det var ikke et særlig godt skøn (jeg var bange for at skulle føde en kæmpe baby!)

Anmeld

21. februar 2010

mortil(nichlasogmathias)

nichlas blev skønnet til små 3000g, han vejede 2790g...

inden jeg fødte mathias blev han skønnet af to jordemoder, den ene sagde et godt stykke over 3000g og den anden sagde ca 3000g, han vejede 3030g, så man må sige den sidste var tæt på..

knus karina med drengene nichlas 20 mdr og mathias 17dage..

Anmeld

21. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Nåh ja, du fødte jo Godzilla sidst, med hans vægt svarer det jo nærmest til at føde tvillinger og der fraråder man vist også hjemmefødsel:-) Pjat, ved godt det er helt andre ting der spiller ind:-)

Men det ved jeg sgu ikke, altså det gik jo netop rigtig godt og som 3. gangsfødende så er man jo ved at være temmelig erfaren...

Men nu er det jo heller ikke sikkert en evt 3. er lige så stor - man kunne jo vente med at træffe endleig beslutning til umiddelbart før fødslen hvor det kan skønnes hvor stor bebs er ved fødslen...

Du har godt nok sat griller i hovedet på mig med det vand:-) Det er bare så skønt at få lov at drage nytte af erfaringerne fra jer der har været der - tak for det:-) 

Selv tak, jeg synes jo det er dejligt at kunne give nogle erfaringer videre:-)

Ja, de kan jo faktisk heller ikke sige til mig at jeg fx ikke må føde hjemme, men de kan fraråde det pga Milas' str... Men nu må vi se:-)

Glæder mig rigtig meget til at høre, hvad du beslutter dig for:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.