tinpou skriver:
Jeg bor i Århus, skal føde på Skejby og har termin den 12. april.
Jeg var til sådan en "jordemor-aften" forleden hvor to jordemødre fra Skejby gennemgik alt omkring fødsel. Der snakkede vi selvfølgelig også forskellige måder at føde på, fødestilliger osv. Og der tog jeg nemlig op, at det er meget svært som førstegangsfødende at sige på forhånd hvordan man ønsker at føde, og jeg fik indtryk af at man godt kan prøve sig frem undervejs. men der snakkede vi altså fødestillinger og ikke fødsel i vand. Men man kunne vel sige på forhånd at man gerne vil føde i vand og så kan man vel altid fortryde i situationen og hoppe op. De binder vel ikek én til karret:-)
Men var ikke klar over at der var forskel på føde- og smertelindringskar. Synes de sagde noget om at der på Skejby er kar på 3 ud af 4 føderum, men tror altså igen at det er dem til smertelindring de talte om der. Men jeg bliver faktisk lidt varm på tanken, sådan som du beskriver det. Ved godt det er lidt plat, men tidligere når jeg har forestillet mig fødsel i vand, så har jeg skubbet t anken væk fordi jeg har forestillet mig at ligge der i ens egne kropsvæsker og evt med en enkelt bæ svømmende forbi...:-) Men altså, kropsvæskefri, yndig og civiliseret det bliver fødslen sgu nok ikke uanset om jeg føder til alnds eller til vands:-)
Jeg vil tro det er kar til smertelindring, men jeg ved det ikke. Skejby er trods alt NOGET længere fremme end Aalborg sygehus....
Jeg ville også føde i vand første gang, men kunne slet ikke holde ud at sidde dernede pga smerter i ryggen (fordi hun vendte som hun gjorde), så jo man kan sagtens få en stue med fødekar og så springe fra, man SKAL jo ikke føde deri:-)
Jeg kan ikke sige andet end godt om det at føde i vand. Man får jo lavement inden, så risikoen for at ski*** i vandet er ikke så stor 
Jeg hang udover karret med armene og da hovedet var ude sagde JM jeg skulle vende mig indad så min mand kunne tage imod Milas, det havde vi sagt inden at han gerne ville:-)
Har lige sat det billede på min veninde tog da Milas var et par min gl:-)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld