skønnet vægt af baby / fødselsvægt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Tina2

Min datter blev skønnet til 3700 g da jeg kom op på fødegangen i uge 39+2, hun vejede 4200 g.

Min søn blev i uge 38+5 skønnet til 3300 g og 4300 g da jeg kom ind på fødegangen i uge 40+4 og han vejede 4800 g....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Min datter blev skønnet til 3700 g da jeg kom op på fødegangen i uge 39+2, hun vejede 4200 g.

Min søn blev i uge 38+5 skønnet til 3300 g og 4300 g da jeg kom ind på fødegangen i uge 40+4 og han vejede 4800 g....

Det var da et par ordentlige basser, hva´! Jo da særligt anden gang!

Oplevede du at den høje fødselsvægt var noget der komplicerede fødslen/trak den i langdrag?

Ifølge min jordemor og læge venter jeg nemlig nok også en ordentlig krabat, og det bekymrer mig faktisk lidt indimellem med henblik på selve fødslen....

Anmeld

20. februar 2010

Mutti2

Min datter blev skønnet til 37-3800 under en uge før fødslen og en scaning viste det samme!!

Men hun tabte sig da min moderkage satte ud, skulle derfor have været sat i gang!! Hun vejede 3030 ved fødslen!

Anmeld

20. februar 2010

SHERO

Elias blev scannet til 3000 g i uge 35, skønnet til 3900-4000 før fødsel, og vejede 2670 g og var 50 cm ved fødsel... :-D Og gik endda 13 dage over tid... :-)

Anmeld

20. februar 2010

Misjelle

Dagen før jeg fødte 38+6 blev min søn skønnet til at veje 3100g og han vejede næste dag ved fødslen 3080g så det var rigtig fint ramt .

Anmeld

20. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

De ramte helt ved siden af med Liam.

På terminsdatoen blev han skudt til ca. 3800 gram og 50 cm.

3 dage senere da han blev født var han 2964 og 45 cm.

Anmeld

20. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Det var da et par ordentlige basser, hva´! Jo da særligt anden gang!

Oplevede du at den høje fødselsvægt var noget der komplicerede fødslen/trak den i langdrag?

Ifølge min jordemor og læge venter jeg nemlig nok også en ordentlig krabat, og det bekymrer mig faktisk lidt indimellem med henblik på selve fødslen....

Altså min datter var stjernekigger + hun stod skævt, så hun var ikke nem at få id, men det tror jeg heller ikke hun ville ha' været selvom hun vejede 3 kg.....

Min søn var slet ikke svær at føde.... Det tog 8 min, 4 presseveer.... Faktisk skulle store børn hjælpe bedre til selv under fødslen.

Min søn blev jo så født i vand, hvilket BESTEMT også har gjort det en del nemmere, så hvis du overvejer det, så GØR det!!!!!! :-)

Anmeld

20. februar 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Altså min datter var stjernekigger + hun stod skævt, så hun var ikke nem at få id, men det tror jeg heller ikke hun ville ha' været selvom hun vejede 3 kg.....

Min søn var slet ikke svær at føde.... Det tog 8 min, 4 presseveer.... Faktisk skulle store børn hjælpe bedre til selv under fødslen.

Min søn blev jo så født i vand, hvilket BESTEMT også har gjort det en del nemmere, så hvis du overvejer det, så GØR det!!!!!! :-)

Ja jeg  sad godt nok i går og læste om dine oplevelser med fødsel i vand og det satte helt sikkert nogle tanker i gang. Jeg har da hvert fald en idé om at jeg gerne vil i vand som smertelindring, og så kan man vel bare blive der, hvis man befinder isg godt tænker jeg. Uuhh tankerne om fødslen begynder godt nok at trænge sig mere på! Både spændende men også bare vildt angstprovokerende!!

Anmeld

20. februar 2010

Tina2

tinpou skriver:

Ja jeg  sad godt nok i går og læste om dine oplevelser med fødsel i vand og det satte helt sikkert nogle tanker i gang. Jeg har da hvert fald en idé om at jeg gerne vil i vand som smertelindring, og så kan man vel bare blive der, hvis man befinder isg godt tænker jeg. Uuhh tankerne om fødslen begynder godt nok at trænge sig mere på! Både spændende men også bare vildt angstprovokerende!!

Ja, jeg kan godt huske tankerne fra første gang.... Var dog også nervøs for det 2. gang pga min datter var stjernekigger, så det var en rimelig hård fødsel....

Men er SÅ glad for jeg valgte at føde Milas i vand.... Skal ALDRIG føde på en seng mere.....!!!

Hvis du kommer i badekar som smertelindring er jeg faktisk ikke sikker på du må føde i det kar... Det skal vist være et fødekar.... Der er stor forskel på dem.... Men prøv at spørg din JM....

I Aalborg er der nu kun en stue tilbage med fødekar, det er simpelthen SÅ dårligt!!!!!!!!

Hvor bor du henne og hvornår har du termin?

Anmeld

20. februar 2010

CarinaSB

Noah blev skudt til 3800 g d 23/7.09 fødte ham d 1/8.09 og han vejede 3190 g og var 50 cm :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.