tinpou skriver:
Åh ja, kender og lider af de samme gener! Det er ligesom om min mave trykker så meget på mine organer, herunder mavesæk, at fordøjelsen slet ikke kan få plads til at "arbejde i den rigtige retning". èn ting er den konstante hasbrand, men jeg har rent faktisk oplevet nogle aftener hvor jeg ligger og er lige ved at falde i søvn og så vågner jeg brat ved at jeg kaster lidt op/gylper - det er kraft... klamt!! Øv øv...
Men altså, af medikamenter der virker mod halsbrand har jeg størst virkning af de tyggetabletter der hedder Balancid Novum, de er ritig gode, og der er ingen problemer i at spise dem under graviditet.
Som det allerede er nævnt, så gælder det om at spise små måltider, hvilket jeg selv ikke hele tiden er så god til at mestre, elsker at være RIGTIG sulten og spise mig "RIGTIG mæt:-). Lad være med at ligge dig ned umiddelbart efter du har spist, det hæmmer også fordøjelsen og gør at maden arbejder "den forkerte vej".
Er det helt slemt når du ligger i sengen og skal sove, så har det hjulpet for mig at lave et arrangement hvor jeg nærmest sover halvsiddende. Jeg folder en ekstra dyne og nogle puder bag ryggen så jeg sover sådan halv oprejst, det hjælper også når det er værst. Og så er det desværre også helt rigtigt at det gælder om at spise sundt og ikke for syreholdigt. Hvidt brød, chokolade, kage, slik, cola og kaffe giver halsbrand - ja, en god tommelfingerregel er at alt det sjove altså bare ikke er særlig gunstigt for fordøjelsen.
Jeg er i 33. uge og håber at der er noget om at når baby her sidst i graviditeten "synker ned" i bækkenet, så skulle det også give mere plads til organer og dermed lette både forøjelse og vejtrækning igen. Det går jeg lidt og glæder mig til for det er altså lidt hårdt når man lider meget af disse symptomer...
Men vi må holde ud - de siger at der er noget godt i vente:-)
Kh Tina
der er noget fantastisk i vente 
Meeeeen jeg vil jo gerne bestå mine eksamner så jeg kan gå på barsel med god samvittighed. Ellers er det jo bare tid lige ud af vinduet, og derfor søger jeg desperat råd om hvordan jeg dels får min søvn og dels får det der møghalsbrand til at forsvinde.
Jeg må prøve at stoppe med slik og søde sager, åh det bliver godt nok svært
men det sagde lægen også kunne dæmpe det. Der har jeg desværre bare et andet problem, at hjernen tager over og bare propper det ned i munden på mig
ej!
Jeg prøver også at ligge højt med hovedet om aftenen, mine lunger er begyndt at pive sådan ganske svagt... men ikke noget foruroligende. Jeg kan mærke det er rarest at ligge højt, men når jeg vågner om morgenen er ALLE puderne på gulvet og ja jeg ligger jo så helt nede i madrassen! 
Jeg har også hedeslag om natten... min kæreste klaprer tænder fordi jeg har slukket for varmen, men jeg kan simpelthen ikke sove når der er varmt. Varme og stor mave og dårlig liggestillinger er en dårlig cocktail for mig pt.
Er virkelig i beklagehjørnet idag, synes bare alt er rigtig rigtig irriterende!!