Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Tjuhl skriver: yyyyuuuuuck!! jeg er SÅ glad for jeg er studerende, så jeg selv kan bestemme om jeg skal afsted eller ej!! jeg kan slet ikke fungerer med den kvalme og enorme træthed, så det er ret rart at få lov at ligge på sofaen og bare være skidtmads. ja, og så pletbløder jeg jo stadig lidt, så vi har aftalt jeg tager den MEGET med ro indtil det går over.
yyyyuuuuuck!! jeg er SÅ glad for jeg er studerende, så jeg selv kan bestemme om jeg skal afsted eller ej!! jeg kan slet ikke fungerer med den kvalme og enorme træthed, så det er ret rart at få lov at ligge på sofaen og bare være skidtmads. ja, og så pletbløder jeg jo stadig lidt, så vi har aftalt jeg tager den MEGET med ro indtil det går over.
det er godt søde! du skal bare slappe af og slappe af! og når du begynder at kede dig, så skriver du bare hvad du mangler så kommer jeg med videofilm, bøger, ingefær (fnis) og appelsiner!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg døjede meget med kvalme sidste uge... Men der har intet været de sidste 2 dage håber det er overstået nu...
Jeg fandt desværre ikke noget mirakel middel. jo måske pink lady æbler... De var det eneste jeg ku få ned...
Karo skriver: I nogle fritidsforretninger føre de noget armbånd som trykker på de steder hvor akupunktører siger det hjælper mod kvalme. De er vist lavet mod søsyge. Jeg fik aldrig selv prøvet dem, da jeg gik til en rigtig akupunktør (hvilket hjalp), men jeg har kun hørt godt om dem.
I nogle fritidsforretninger føre de noget armbånd som trykker på de steder hvor akupunktører siger det hjælper mod kvalme. De er vist lavet mod søsyge. Jeg fik aldrig selv prøvet dem, da jeg gik til en rigtig akupunktør (hvilket hjalp), men jeg har kun hørt godt om dem.
Jeg købte dem i matas, og de tog toppen af min kvalme.. heldigvis
ka-ri-na skriver: det er godt søde! du skal bare slappe af og slappe af! og når du begynder at kede dig, så skriver du bare hvad du mangler så kommer jeg med videofilm, bøger, ingefær (fnis) og appelsiner!
aaah, det lyder godt!
Har lige selv søgt på det der sea-band, og man kan få det for 124,- i matas - lidt billigere end de andre steder
Skal selv have invisteret i et i hvert fald hehe
Appelsiner appelsiner appelsiner (også nu, selvom kvalmen er væk), piratos, tuc kiks, frugt, og de der søsyge armbånd (købt i matas).
Og nu hvor jeg er begyndt at døje med halsbrand er bananer og kakaomælk rigtig godt.
God bedring :-)
Laura
Tjuhl skriver: Nu er jeg lige blevet opmærksom på, at sundhedsstyrelsen advarer gravide mod for store mængder ingefær - og det er ellers mit mirakelmiddel lige p.t. man må gerne få ingefær i mad, men man er i tvivl/har fundet ud af, at for store mængder ingefær kan give fosterskader. og det vil vi jo ikke have. men det er immervæk træls at ligge med hovedet i toilettet og ikke kunne få noget mad! jeg bruger jo Rosas trick med iskold appelsinjuice med friskpresset ingefærsaft...her presser jeg saft nok til at bunden af koppen er dækket med ca en halv centimeter...er der nogen der ved om det er "meget" ingefær??? Hvad er dine bedste kvalme/opkastningstricks under graviditeten? Der er een der har foreslået iskold kakao, men det er jo heller ikke godt i for store mængder (pga koffeinen) og jeg er dårlig stort set hver dag
Nu er jeg lige blevet opmærksom på, at sundhedsstyrelsen advarer gravide mod for store mængder ingefær - og det er ellers mit mirakelmiddel lige p.t.
man må gerne få ingefær i mad, men man er i tvivl/har fundet ud af, at for store mængder ingefær kan give fosterskader. og det vil vi jo ikke have. men det er immervæk træls at ligge med hovedet i toilettet og ikke kunne få noget mad!
jeg bruger jo Rosas trick med iskold appelsinjuice med friskpresset ingefærsaft...her presser jeg saft nok til at bunden af koppen er dækket med ca en halv centimeter...er der nogen der ved om det er "meget" ingefær???
Hvad er dine bedste kvalme/opkastningstricks under graviditeten? Der er een der har foreslået iskold kakao, men det er jo heller ikke godt i for store mængder (pga koffeinen) og jeg er dårlig stort set hver dag
Cocio alt hvad den kunne trække og der skal altså meget til før det er skadeligt...
Men jeg valgte bare at væbne mig med tålmodighed og brække mig en hel del.. for intet hjalp....indtil 22-24 uge brækkede jeg mig dagligt og flere gange om dagen med den første.
Graviditeter har det med at være mest romantiske når man ikke er det...
Da jeg var gravid, forsøgte jeg mig med, Seaband, akupunktur, ingefær osv derud af... Intet hjalp på mig...
Håber du finder noget der hjælper... :)
Eva skriver: Cocio alt hvad den kunne trække og der skal altså meget til før det er skadeligt... Men jeg valgte bare at væbne mig med tålmodighed og brække mig en hel del.. for intet hjalp....indtil 22-24 uge brækkede jeg mig dagligt og flere gange om dagen med den første. Graviditeter har det med at være mest romantiske når man ikke er det...
ja, det må du nok sige! Søren kunne ikke lade være med at smile helt fjoget igår da jeg vaklede ud fra badeværelset for "nu er du RIGTIG gravid" og jaja, mægtig morsomt, men jeg har det ad helvedes til mester!!
Tjuhl skriver: ja, det må du nok sige! Søren kunne ikke lade være med at smile helt fjoget igår da jeg vaklede ud fra badeværelset for "nu er du RIGTIG gravid" og jaja, mægtig morsomt, men jeg har det ad helvedes til mester!!
Jeps....jeg plejer at forklare andre der ikke har prøvet graviditetskvalme, at det er som at have tømmermænd HVER DAG..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128