Nu er jeg lige blevet opmærksom på, at sundhedsstyrelsen advarer gravide mod for store mængder ingefær - og det er ellers mit mirakelmiddel lige p.t.
man må gerne få ingefær i mad, men man er i tvivl/har fundet ud af, at for store mængder ingefær kan give fosterskader. og det vil vi jo ikke have. men det er immervæk træls at ligge med hovedet i toilettet og ikke kunne få noget mad!
jeg bruger jo Rosas trick med iskold appelsinjuice med friskpresset ingefærsaft...her presser jeg saft nok til at bunden af koppen er dækket med ca en halv centimeter...er der nogen der ved om det er "meget" ingefær???
Hvad er dine bedste kvalme/opkastningstricks under graviditeten? Der er een der har foreslået iskold kakao, men det er jo heller ikke godt i for store mængder (pga koffeinen) og jeg er dårlig stort set hver dag 
hvor mange gange drikker du din mirakel juice? :0) alt med måde, så går det nok! Sundhedsstyrelsen, fandt ud af det med ingefær, da apoteket havde ingefær piller på markedet.... men ingefær piller er jo meget koncentrerede....
Min Jm gav mig et godt råd.... jeg havde uendelig dårlige samvittighed fordi jeg bare ikke kunne spise eller drikke noget som helst..... Den kvalme kunne tage lysten fra mig til alt.... Hun sagde at det vigtigtste var at få et eller andet ned.... om det så var usundt, eller det var en cola, det var ligemeget.... Når man så fik det bedre, var det vigtigt at leve sundt....
Jeg tror ikke kakao er super slemt.... Det som hjalp mig var dåseleverpostej (fnis), lidt cola, æblejuice, knækbrød med tun...... eller bare tørt rugbrød.... Og så at slappe af, slappe af og slappe af! hvil dig søde!
i øvrigt ved jeg at flere har haft gavn af akupunktur.... Nogle sygehuse tilbyder dette gratis til gravide...
Anmeld