Råd imod opkastning og kvalme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.544 visninger
39 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

oo

Nu er jeg lige blevet opmærksom på, at sundhedsstyrelsen advarer gravide mod for store mængder ingefær - og det er ellers mit mirakelmiddel lige p.t.

man må gerne få ingefær i mad, men man er i tvivl/har fundet ud af, at for store mængder ingefær kan give fosterskader. og det vil vi jo ikke have. men det er immervæk træls at ligge med hovedet i toilettet og ikke kunne få noget mad!

jeg bruger jo Rosas trick med iskold appelsinjuice med friskpresset ingefærsaft...her presser jeg saft nok til at bunden af koppen er dækket med ca en halv centimeter...er der nogen der ved om det er "meget" ingefær???

Hvad er dine bedste kvalme/opkastningstricks under graviditeten? Der er een der har foreslået iskold kakao, men det er jo heller ikke godt i for store mængder (pga koffeinen) og jeg er dårlig stort set hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

NoName

Har ikke så meget morgenkvalme mere, men om morgenen kunne jeg ikke finde noget særligt andet end jeg drak noget drikke youghurt med ingefær men sys ikke irgtig det hjalp. Så kæmpede mig bare igennem på bedste vis. med vand, kiks, mælk, youghurt.

Min svigerinde brugte riskiks og ananas på dåse... ikke lige noget jeg havde lyst til, men vi er jo alle forskellige...

om eftermiddagen/aftenen har jeg stadig lidt kvalme indimellem og om aftenen fandt/finder jeg stadig at en filur is eller en sun lolly hjælper lidt... piratos lakridser er også gode at have i nærheden, de holder længe i munden og tog/tager toppenaf min kvalme...

Ellers prøver jeg at spise lidt hver 2. time ca.

Håber du slipper ud af kvalmen hurtigt

NoName 16+5

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Nu er jeg lige blevet opmærksom på, at sundhedsstyrelsen advarer gravide mod for store mængder ingefær - og det er ellers mit mirakelmiddel lige p.t.

man må gerne få ingefær i mad, men man er i tvivl/har fundet ud af, at for store mængder ingefær kan give fosterskader. og det vil vi jo ikke have. men det er immervæk træls at ligge med hovedet i toilettet og ikke kunne få noget mad!

jeg bruger jo Rosas trick med iskold appelsinjuice med friskpresset ingefærsaft...her presser jeg saft nok til at bunden af koppen er dækket med ca en halv centimeter...er der nogen der ved om det er "meget" ingefær???

Hvad er dine bedste kvalme/opkastningstricks under graviditeten? Der er een der har foreslået iskold kakao, men det er jo heller ikke godt i for store mængder (pga koffeinen) og jeg er dårlig stort set hver dag

hvor mange gange drikker du din mirakel juice? :0) alt med måde, så går det nok! Sundhedsstyrelsen, fandt ud af det med ingefær, da apoteket havde ingefær piller på markedet.... men ingefær piller er jo meget koncentrerede....

Min Jm gav mig et godt råd.... jeg havde uendelig dårlige samvittighed fordi jeg bare ikke kunne spise eller drikke noget som helst..... Den kvalme kunne tage lysten fra mig til alt.... Hun sagde at det vigtigtste var at få et eller andet ned.... om det så var usundt, eller det var en cola, det var ligemeget.... Når man så fik det bedre, var det vigtigt at leve sundt....

Jeg tror ikke kakao er super slemt.... Det som hjalp mig var dåseleverpostej (fnis), lidt cola, æblejuice, knækbrød med tun...... eller bare tørt rugbrød.... Og så at slappe af, slappe af og slappe af! hvil dig søde!

i øvrigt ved jeg at flere har haft gavn af akupunktur.... Nogle sygehuse tilbyder dette gratis til gravide...

Anmeld

15. februar 2010

Koen.

jeg spiste masser af tørt brød med smør, det var en sikker vinder

Tanja 31 + 2

Anmeld

15. februar 2010

Lise

Når min kvalme var værst (har vist ikke været slemt ramt i øvrigt) var det godt med frisk frugt. Første gang var det clementiner, og denne gang æbler i små både og honningmelon. Og så en banan når jeg var meget sulten. Ellers spiste jeg hvidt brød for at opnå hurtig mæthedsfornemmelse, og så kunne jeg spise noget andet også bagefter - altså noget mere normalt. Fælles for begge gange har været at kød var

Anmeld

15. februar 2010

oo

ka-ri-na skriver:

hvor mange gange drikker du din mirakel juice? :0) alt med måde, så går det nok! Sundhedsstyrelsen, fandt ud af det med ingefær, da apoteket havde ingefær piller på markedet.... men ingefær piller er jo meget koncentrerede....

Min Jm gav mig et godt råd.... jeg havde uendelig dårlige samvittighed fordi jeg bare ikke kunne spise eller drikke noget som helst..... Den kvalme kunne tage lysten fra mig til alt.... Hun sagde at det vigtigtste var at få et eller andet ned.... om det så var usundt, eller det var en cola, det var ligemeget.... Når man så fik det bedre, var det vigtigt at leve sundt....

Jeg tror ikke kakao er super slemt.... Det som hjalp mig var dåseleverpostej (fnis), lidt cola, æblejuice, knækbrød med tun...... eller bare tørt rugbrød.... Og så at slappe af, slappe af og slappe af! hvil dig søde!

i øvrigt ved jeg at flere har haft gavn af akupunktur.... Nogle sygehuse tilbyder dette gratis til gravide...

puuuh, jeg drikker det næsten hver dag  jeg har ret meget kvalme og madlede og igår lå jeg og bare kastede op og kastede op indtil jeg fik min mirakeljuice!

måske skal jeg have lidt af hvert stående, så kan man skifte imellem kakao og ingefær og...nej måske ikke dåseleverpostej, yak! jeg blir helt dårlig af at tænke på det

Anmeld

15. februar 2010

Karo

Tjuhl skriver:

I nogle fritidsforretninger føre de noget armbånd som trykker på de steder hvor akupunktører siger det hjælper mod kvalme. De er vist lavet mod søsyge. Jeg fik aldrig selv prøvet dem, da jeg gik til en rigtig akupunktør (hvilket hjalp), men jeg har kun hørt godt om dem.

Anmeld

15. februar 2010

frk Jensen

Jeg ÅD vandmelon til den store guldmedajle! Det var guf guf guf....

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

puuuh, jeg drikker det næsten hver dag  jeg har ret meget kvalme og madlede og igår lå jeg og bare kastede op og kastede op indtil jeg fik min mirakeljuice!

måske skal jeg have lidt af hvert stående, så kan man skifte imellem kakao og ingefær og...nej måske ikke dåseleverpostej, yak! jeg blir helt dårlig af at tænke på det

jo men een gang hver dag, det tror jeg altså er okay.... men hvis du er i tvivl, kan du så ikke spørge en på klinikken:0) selvom i har lavet jeres dejlige barn selv, kan de vel godt lukke lidt gode råd ud de synes sikkert bare at kvalme er godt, og det er det også.... men fy for den lede hvor man bare har det skidt!  jeg oplevede, at nogen gange kunne det betale sig at tvinge noget ned.... så fik man det ligesom lidt bedre for en tid....

Anmeld

15. februar 2010

oo

ka-ri-na skriver:

jo men een gang hver dag, det tror jeg altså er okay.... men hvis du er i tvivl, kan du så ikke spørge en på klinikken:0) selvom i har lavet jeres dejlige barn selv, kan de vel godt lukke lidt gode råd ud de synes sikkert bare at kvalme er godt, og det er det også.... men fy for den lede hvor man bare har det skidt!  jeg oplevede, at nogen gange kunne det betale sig at tvinge noget ned.... så fik man det ligesom lidt bedre for en tid....

ja, de syntes kvalme og ømme bryster er fantastisk - og det er det da også, men ikke døgnet rundt!

jeg må lige prøve at høre dem ad...puuuh!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.