Råd imod opkastning og kvalme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

mrsMary

Ja, hold dig fra alt der er for sødt og fedt. Mit bedste råd er at spise små syrlige ting hele tiden (stykker af appelsin el. lign.) og så drikke danskvand med citrus.

Jeg lider selv på fjerde måned....og der er anden gang :-(

Men men jeg ved det forsvinder en dag og så er ALT anderledes!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Maddox

Jeg har døjet med kvalme i begge mine graviditeter

Her var tricket også frisk frugt, og sunlolly is i STORE mængder (især den med vindrue og den med hindbær.. Uhmm!)

Anmeld

15. februar 2010

oo

mrsMary skriver:

Ja, hold dig fra alt der er for sødt og fedt. Mit bedste råd er at spise små syrlige ting hele tiden (stykker af appelsin el. lign.) og så drikke danskvand med citrus.

Jeg lider selv på fjerde måned....og der er anden gang :-(

Men men jeg ved det forsvinder en dag og så er ALT anderledes!

super! tak, det vil jeg prøve, det er jo til at overskue! og netop appelsiner har jeg en enorm craving efter, så det er fedt

lige nu syntes jeg der er MEGET længe til oktober, men forhåbentlig er det kun nogle uger/måneder jeg skal have det sådan her

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg havde også en del kvalme i starten. Ikke så meget mere, nu er det mere tømmermænd agtigt... 

Men altså - jeg forsøgte med det der seeband og jeg vil sige, at jeg syntes kuglerne er for store. Så hvis jeg skulle prøve igen, så vil jeg forsøge med at lave et armbånd selv, med mindre kugler

Men - Jeg ved ikke om det var det, eller noget andet, så blev min kvalme faktisk lidt mindre så jeg kunne sove lidt, da jeg brugte det. og det var rart, men det gjorde bare super ondt på håndledende... mmm. 

Ellers er knækbrød med ost min ven Det skal man ikke tænke så meget over. Nu  har jeg dog ikke vildt meget kvalme, men min appetit, er ikke stor... Så altså...

Anmeld

15. februar 2010

LISBETH:-)

Hej Trine

Det "glæder" mig at du har kvalme  Det kan jo kun betyde at alt er som det skal være!!!!!

Jeg kastede jo op 10-20 gange dagligt de første 2 måneder (og tabte mig 7 kg) jeg købte de der seaband armbånd på apoteket (Tror de kostede 140 kr) og de hjalp helt vildt!!!!

Ellers levede jeg af clementiner, vandmelon. isvand, knækbrød og youghurt.

Jeg indtog slet ikke ingefær da min læge stærkt understregede at det ikke var en god ide.

Håber du ikke skal lide ret længe!!!

Anmeld

15. februar 2010

bagger26

Vil bare lige sige at de seaband du har fået et link på er , dem havde jeg på konstant til uge 17, både nat og dag...

Jeg havde stadig kvalme, men de gjorde så jeg i det mindste ikke havde det så dårligt, at jeg skulle kaste op.. Så jeg syntes pengene er givet rigtig godt ud, de tog lige toppen, så det var meget nemmere at holde kvalmen ud.. På nogle virker de så godt, at deres kvalme forsvinder helt, og andre virker de ikke på. Jeg lå sådan lige midt i mellem..

Havde en dag glemt at tage dem på igen efter jeg havde været i bad, og 45 min senere stod jeg med hovedet i toilettet.. øv..

Håber du finder lige præcis det der viker på dig..

Knus Christine, som her i uge 37+4 faktisk havde glemt at jeg døjede med kvalme så længe..

Anmeld

15. februar 2010

oo

lisbeth2910 skriver:

Hej Trine

Det "glæder" mig at du har kvalme  Det kan jo kun betyde at alt er som det skal være!!!!!

Jeg kastede jo op 10-20 gange dagligt de første 2 måneder (og tabte mig 7 kg) jeg købte de der seaband armbånd på apoteket (Tror de kostede 140 kr) og de hjalp helt vildt!!!!

Ellers levede jeg af clementiner, vandmelon. isvand, knækbrød og youghurt.

Jeg indtog slet ikke ingefær da min læge stærkt understregede at det ikke var en god ide.

Håber du ikke skal lide ret længe!!!

ja, nu er man "rigtig" gravid, men huuuuhaaaa, det holder hårdt! jeg dropper ingefæren, jeg tør simpelthen ikke. jeg er sååå ræd for at gøre noget som får det hele til at gå galt

10-20 gange dagligt?! det er jo CRAZY!

jeg tror jeg vil prøve de der seaband, det kan jo ikke skade, i det mindste, som så mange andre ting overraskende nok kan.

Anmeld

15. februar 2010

oo

bagger26 skriver:

Vil bare lige sige at de seaband du har fået et link på er , dem havde jeg på konstant til uge 17, både nat og dag...

Jeg havde stadig kvalme, men de gjorde så jeg i det mindste ikke havde det så dårligt, at jeg skulle kaste op.. Så jeg syntes pengene er givet rigtig godt ud, de tog lige toppen, så det var meget nemmere at holde kvalmen ud.. På nogle virker de så godt, at deres kvalme forsvinder helt, og andre virker de ikke på. Jeg lå sådan lige midt i mellem..

Havde en dag glemt at tage dem på igen efter jeg havde været i bad, og 45 min senere stod jeg med hovedet i toilettet.. øv..

Håber du finder lige præcis det der viker på dig..

Knus Christine, som her i uge 37+4 faktisk havde glemt at jeg døjede med kvalme så længe..

åh, håb for enden af tunnellen! hvis du helt havde glemt hvor skidt du havde det, så må det betyde at man en dag får det bedre

Anmeld

15. februar 2010

bagger26

Tjuhl skriver:

åh, håb for enden af tunnellen! hvis du helt havde glemt hvor skidt du havde det, så må det betyde at man en dag får det bedre

Ja jeg havde helt glemt det.. kom til at tænke "guuud ja, det var sådan jeg havde det.." Så bare rolig en skønne dag er det hele glemt igen..  

Anmeld

15. februar 2010

LISBETH:-)

Tjuhl skriver:

ja, nu er man "rigtig" gravid, men huuuuhaaaa, det holder hårdt! jeg dropper ingefæren, jeg tør simpelthen ikke. jeg er sååå ræd for at gøre noget som får det hele til at gå galt

10-20 gange dagligt?! det er jo CRAZY!

jeg tror jeg vil prøve de der seaband, det kan jo ikke skade, i det mindste, som så mange andre ting overraskende nok kan.

Jeg kan udemærket godt forstå dig. Når den endelig lykkedes, vil man ikke være "skyld" i at noget går galt.

Ja, puha det var sku 2 hårde måneder, hvor jeg slet ikke kunne gå nogen steder.

Jeg tænkte også at 140 kr. ikke var den helt store udskrivning hvis nu de ikke virkede. Jeg havde dem på 24 timer i døgnet når det var allerværst. Jeg vil også sige som en anden har skrevet at det ikke fik det hele til at forsvinde, men det gjorde at jeg ikke skulle bo på toilettet med hovedet nede i kummen.

Jeg kom forresten lige til at tænke på at det nok var "min" test der kom 2 streger frem på??? AAAAHHHHHH dejlig tanke!!!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.