Hvornår kom baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

jeg fødte i uge 38+0. og det var kun fordi min krop kunne mærke det var kritisk for baby at blive derinde. hun vejede 2650.

Åh...hun var bette...vildt min søn vejede 2 kg mere...tykke basse....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

smokin

gabriellasmor skriver:

jeg fødte i uge 38+0. og det var kun fordi min krop kunne mærke det var kritisk for baby at blive derinde. hun vejede 2650.

Et lille fnug! Men var hun som hun skulle være udover det?

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Nu er du jo også en garvet kvinde indenfor det fag at føde børn jeg er jo helt grøn, så du må endelig have i tankerne at jeg bare forestiller mig ting og sager. Jeg er nu helt sikker på at når alt kommer til alt og hvis jeg fik spurgt om det, så ville lægen rynke på næsen af at man vil planlægge et kejsersnit fordi det "ikke lige passer til termin".

Ej det lyder faktisk ret langt ude - nu jeg tænker rigtigt over det.

Hmm... jeg tager det som det kommer, før termin, efter termin, på fødselsdag eller ej, ammehjerne eller ej. Bare kom an!

ja, det kommer helt sikert til at gå lige meget hvad...min far har fødselsdag to dage efter mig og det er da super praktisk, vi har altid holdt det samme og gør det stadig..

Så det man først ser som en ulempe kan måske blive en fordel.. ?

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

BinaMor

Eva skriver:

Åh...hun var bette...vildt min søn vejede 2 kg mere...tykke basse....

meget.. i forhold til hvor langt jeg var henne.

det var helt mærkeligt når vi stod og skiftede ble i puslerummet på hospitalet og se de andre babyer. de ligende slet ikke "rigtige"babyer da vi jo var van til bette gabbie.

men  for den næste vokser mere. nu holder lægen ihvertfal øje med det.

Anmeld

14. februar 2010

BinaMor

Zette skriver:

Et lille fnug! Men var hun som hun skulle være udover det?

ja hun fik næsten højest apgar score. men skulle have sondemad den første dag og ekstra lægebesøg.

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

meget.. i forhold til hvor langt jeg var henne.

det var helt mærkeligt når vi stod og skiftede ble i puslerummet på hospitalet og se de andre babyer. de ligende slet ikke "rigtige"babyer da vi jo var van til bette gabbie.

men  for den næste vokser mere. nu holder lægen ihvertfal øje med det.

Ja, det var hun da... men nogle børn vejer jo ikke mere end 3 kg når de bliver født til tiden, sådan en var hun jo nok blevet.

Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke skulle føde Bertram og da slet ikke til tiden med den store vægt.

Anmeld

14. februar 2010

smokin

lærkes_mor skriver:

Ja det er ikke så rart... så snart jeg ligger på ryggen får jeg en følelse af ikke at kunne få vejret... og min pige er bare MORS PIGE virkelig meget...... græder hun om natten blir hun også ved indtil JEG kommer.... skal gøre noget ved det, orker det bare ikke nu og ved ikke hvordan.

Dejligt du ikke er plaget af graviditeten  fingre for dig at det vare sådan indtil du føder!! Min 1 graviditet var MEGET nemmere men sådan er det vel....

Hvor langt henne er du? Hvornår går du så på barsel siden du jo går i skole? Min praktik sluttede d.31 jan og måtte gå på barsel fra 1 feb så det var jo perfekt (var dog sygemeldt i jan mdr)

Tak for knuset, du kan lige få et igen

Ej den følelse får jeg også nogle gange når jeg ligger på ryggen, men jeg er NØDT til at ligge der lidt om natten, for jeg får så ondt i siden hvis jeg ligger der hele natten.

Jeg er 23+4 - så har et godt stykke endnu. Og har også en moderkage der ligger og spærrer lidt for sparkene. Jeg må gå officielt på barsel fra 1.maj, men jeg vælger nok at følge med indtil der er læseferie d.14 maj. NU ser vi lige hvordan jeg har det til den tid.

Anmeld

14. februar 2010

smokin

LouiseLarsen skriver:

Jeg er også rigtig meget kontrolfreek... Nicklas vores ældste skal starte i børnehave d 15 april, og vil rigtig gerne den lille kommer sidst i marts, så det hele så ikke kommer oven i hinanden for den store.. hehe!

Det er vidst også mere end drøm end realitet at baby kommer så meget før som jeg ønsker, og det er måske slet ikke så sundt for hende.. så må hun sku hellere ligge og ruge lidt mere, og så må jeg terpe til sygeeksamen.

Anmeld

14. februar 2010

smokin

Eva skriver:

ja, det kommer helt sikert til at gå lige meget hvad...min far har fødselsdag to dage efter mig og det er da super praktisk, vi har altid holdt det samme og gør det stadig..

Så det man først ser som en ulempe kan måske blive en fordel.. ?

Knus..

Ja det bliver da helt sikkert også rigtig hyggeligt når man bliver ældre, men for mig da jeg var lille så ELSKEDE jeg det der med at det var "all about me" på min fødselsdag, og jeg er da helt sikker på at min kæreste ikke ville fjerne det fra hende, men stadig... skal far så også have gaver? Det må være svært at forstå når man er helt lille og ikke rigtig forstår alt.

Men alt kan vendes til det gode - ISÆR når man får dit synspunkt!

Anmeld

14. februar 2010

smokin

gabriellasmor skriver:

ja hun fik næsten højest apgar score. men skulle have sondemad den første dag og ekstra lægebesøg.

Du snakker sort nu! Apgar... nååårh er det sådan en test man får når man bliver født? eller hvordan?

Knus

Zette

Den "grønne" kommende mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.