Hvornår kom baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

smokin

lærkes_mor skriver:

Tror også det er mest normalt at gå lidt over når man er første gangs fødende... og det er vel i sidste ende måske også det bedste. Tænker at +uge36 er liiiige tidligt nok, men kan SAGTENS forstå tanken... uha jeg ville gerne føde nu hvis jeg kunne få lov og baby ku holde til det

Hvor gravid er du nu?

Alle vil jo gerne have baby ud "ikk nu, men NU!" hehe men jeg tror helt klart at de har bedst af at ligge og ruge lidt videre endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Sara.

Zette skriver:

Hvor gravid er du nu?

Alle vil jo gerne have baby ud "ikk nu, men NU!" hehe men jeg tror helt klart at de har bedst af at ligge og ruge lidt videre endnu...

Jeg er i uge 34 + 2....

og ja baby skal da blive i maven meeeeeennnnn ville alligevel være dejligt.

Min pige på 2½ havde mellemørs betændelse for 3 uger siden og har siden da (også før faktisk) sovet rigtig dårligt... i nat var hun sovende, men ville mærke mig HELE tiden fra kl 1 til 4 og fra 4 til 6 var hun vågen.... Det er så hårdt og jeg er fuldstændig smadret... var syg i forrige uge med opkast, diarré osv.... Har slet ikke overskud til at være gravid. Min mand er også i England (tog afsted fredag og kommer hjem i morgen tidlig) for hans søster er blevet gift, og så skulle han se hendes lille pige som blev født d.27 nov i uge 28 +6. Mine forældre har heldigvis sagt min pige og jeg kan være her hos dem.... nå det blev vidst en gang brok herfra, men orker slet slet ikke at være gravid mere

Du har godt nok mange ting der sker omkring din termin,så kan godt forstå at der er nogle tidspunkter hvor det bare passer dig bedre... håber baby kommer ud der

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Nej, mine børn havde det fint...de var store...3800g og 4500g..så der var ingen problemer.

Men at vælge et ks for at det passer ind, der risikerer du at det ødelægger mere end du kan forestille dig...jeg var efter den første meget hæmmet, kunne stort set ikke gå i en uge, var på sygehus 5 dage og havde det virkelig skidt.

Ved en fødsel kan du jo stort set smutte ned og føde om formiddagen og tage til eksamen om eftermiddagen...du er på ingen måde(for langt de fleste) ødelagt fysisk.

Tror nu heller ikke du får en læge til at lave ks før termin

Nyd at du ikke kan planlægge noget, det er sundt og rart når du har accepteret det er sådan...for det er fremtiden med et barn, intet kan fra du sidder med den lille planlægges, alt kan ændres fra time til time..

Knus Eva og held og lykke...

Zette skriver:

men Eva, led dine børn overlast af at komme ud der?

Jeg er faktisk gået så langt at jeg overvejer  (med FED streg under overvejer) at få planlagt et kejsersnit i uge 39. så jeg kan få det hele til at passe. Men jeg tænker også at det er mega langt ude, og at jeg bare skal tage tingene som de kommer. 

Jeg er ligeledes mega bange for at blive skåret i, har en sindsyg frygt for "tænk hvis man kan mærke kniven" eller at de bedøver for meget (det så jeg i et program hvor hun var lam i flere timer efter så hun ikke kunne holde sin baby)

Sikke meget man skal igennem af tanker...

Anmeld

14. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Smukke!

Med Nicklas gik jeg i fødsel da jeg var 25 uger henne, men det fik de heldigvis sat en stopper for med en masse piller, men jeg fik noget til at modne hans lunger med hvis det alligevel skulle ske før tid. Og lagde indlagt på sygehuset næsten 2 uger. Men jeg fødte 5 dage over termin...

Ja denne gang ved jeg jo af gode grunde ikke endnu, jeg har termin d 10 april, men jeg har selv på fornemmelsen at han kommer før tid..... Et eller andet siger mig natten mellem d 3 og 4 april, så bliver spændende og se om det holder stik....

Anmeld

14. februar 2010

smokin

lærkes_mor skriver:

Jeg er i uge 34 + 2....

og ja baby skal da blive i maven meeeeeennnnn ville alligevel være dejligt.

Min pige på 2½ havde mellemørs betændelse for 3 uger siden og har siden da (også før faktisk) sovet rigtig dårligt... i nat var hun sovende, men ville mærke mig HELE tiden fra kl 1 til 4 og fra 4 til 6 var hun vågen.... Det er så hårdt og jeg er fuldstændig smadret... var syg i forrige uge med opkast, diarré osv.... Har slet ikke overskud til at være gravid. Min mand er også i England (tog afsted fredag og kommer hjem i morgen tidlig) for hans søster er blevet gift, og så skulle han se hendes lille pige som blev født d.27 nov i uge 28 +6. Mine forældre har heldigvis sagt min pige og jeg kan være her hos dem.... nå det blev vidst en gang brok herfra, men orker slet slet ikke at være gravid mere

Du har godt nok mange ting der sker omkring din termin,så kan godt forstå at der er nogle tidspunkter hvor det bare passer dig bedre... håber baby kommer ud der

Det lyder ikke så rart det du går igennem, sender dig et stort . Hvor må det være "ikke-sjovt" at have en puttegris der hele tiden vil have nærvær, når man selv har stor kuffert og ikke sover så godt :-(

Jeg er ikke så plaget af det, kun om onsdagen for der har jeg lang dag med hele 9 timer i skolen. Jeg sover lige efter aftensmad, for har ondt overalt og er træt. Men ud over det er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med hvordan det hele går. Baby sparker sådan tilpas. Lidt om morgen, lidt om eftermiddagen og så en hele del om aftenen. Men jeg får lige et par pauser med nogle timer hvor hun sover, eller ligger stille. Men jeg er jo heller ikke så langt endnu.

Jeg glæder mig dog ufatteligt til man kan mærke det udenpå, det kan man nemlig ikke endnu på mig

Anmeld

14. februar 2010

smokin

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Smukke!

Med Nicklas gik jeg i fødsel da jeg var 25 uger henne, men det fik de heldigvis sat en stopper for med en masse piller, men jeg fik noget til at modne hans lunger med hvis det alligevel skulle ske før tid. Og lagde indlagt på sygehuset næsten 2 uger. Men jeg fødte 5 dage over termin...

Ja denne gang ved jeg jo af gode grunde ikke endnu, jeg har termin d 10 april, men jeg har selv på fornemmelsen at han kommer før tid..... Et eller andet siger mig natten mellem d 3 og 4 april, så bliver spændende og se om det holder stik....

Bare han ikke bliver en aprilsnar

Jeg venter bare og ser hvad der sker, og må ligge det der kontrolfreak på hylden!

Anmeld

14. februar 2010

Sara.

Zette skriver:

Det lyder ikke så rart det du går igennem, sender dig et stort . Hvor må det være "ikke-sjovt" at have en puttegris der hele tiden vil have nærvær, når man selv har stor kuffert og ikke sover så godt :-(

Jeg er ikke så plaget af det, kun om onsdagen for der har jeg lang dag med hele 9 timer i skolen. Jeg sover lige efter aftensmad, for har ondt overalt og er træt. Men ud over det er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med hvordan det hele går. Baby sparker sådan tilpas. Lidt om morgen, lidt om eftermiddagen og så en hele del om aftenen. Men jeg får lige et par pauser med nogle timer hvor hun sover, eller ligger stille. Men jeg er jo heller ikke så langt endnu.

Jeg glæder mig dog ufatteligt til man kan mærke det udenpå, det kan man nemlig ikke endnu på mig

Ja det er ikke så rart... så snart jeg ligger på ryggen får jeg en følelse af ikke at kunne få vejret... og min pige er bare MORS PIGE virkelig meget...... græder hun om natten blir hun også ved indtil JEG kommer.... skal gøre noget ved det, orker det bare ikke nu og ved ikke hvordan.

Dejligt du ikke er plaget af graviditeten  fingre for dig at det vare sådan indtil du føder!! Min 1 graviditet var MEGET nemmere men sådan er det vel....

Hvor langt henne er du? Hvornår går du så på barsel siden du jo går i skole? Min praktik sluttede d.31 jan og måtte gå på barsel fra 1 feb så det var jo perfekt (var dog sygemeldt i jan mdr)

Tak for knuset, du kan lige få et igen

Anmeld

14. februar 2010

BinaMor

jeg fødte i uge 38+0. og det var kun fordi min krop kunne mærke det var kritisk for baby at blive derinde. hun vejede 2650.

Anmeld

14. februar 2010

LouiseNielsen

Zette skriver:

Bare han ikke bliver en aprilsnar

Jeg venter bare og ser hvad der sker, og må ligge det der kontrolfreak på hylden!

Jeg er også rigtig meget kontrolfreek... Nicklas vores ældste skal starte i børnehave d 15 april, og vil rigtig gerne den lille kommer sidst i marts, så det hele så ikke kommer oven i hinanden for den store.. hehe!

Anmeld

14. februar 2010

smokin

Eva skriver:

Nej, mine børn havde det fint...de var store...3800g og 4500g..så der var ingen problemer.

Men at vælge et ks for at det passer ind, der risikerer du at det ødelægger mere end du kan forestille dig...jeg var efter den første meget hæmmet, kunne stort set ikke gå i en uge, var på sygehus 5 dage og havde det virkelig skidt.

Ved en fødsel kan du jo stort set smutte ned og føde om formiddagen og tage til eksamen om eftermiddagen...du er på ingen måde(for langt de fleste) ødelagt fysisk.

Tror nu heller ikke du får en læge til at lave ks før termin

Nyd at du ikke kan planlægge noget, det er sundt og rart når du har accepteret det er sådan...for det er fremtiden med et barn, intet kan fra du sidder med den lille planlægges, alt kan ændres fra time til time..

Knus Eva og held og lykke...

Nu er du jo også en garvet kvinde indenfor det fag at føde børn jeg er jo helt grøn, så du må endelig have i tankerne at jeg bare forestiller mig ting og sager. Jeg er nu helt sikker på at når alt kommer til alt og hvis jeg fik spurgt om det, så ville lægen rynke på næsen af at man vil planlægge et kejsersnit fordi det "ikke lige passer til termin".

Ej det lyder faktisk ret langt ude - nu jeg tænker rigtigt over det.

Hmm... jeg tager det som det kommer, før termin, efter termin, på fødselsdag eller ej, ammehjerne eller ej. Bare kom an!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.