Hvornår kom baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.577 visninger
48 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

smokin

Kære alle lækre kvinder som har født: Hvornår kom jeres baby?

Jeg har jo termin d.10 juni men er allerede nu begyndt at tænke over hvornår man mon kan forvente at vidunderet kommer ud. Jeg har desværre en del jern i ilden som man siger da, min hund skal have hvalpe om 2 uger og 5 dage ca. (omkring d. 5 marts) hvilket vil sige de kan blive afleveret i midten af maj måned. Udover det så har jeg læseferie fra d.14 maj og skal til eksamen imellem 5. juni og 23 juni.

Og min kæreste har såment fødselsdag d. 25 juni.

Nu er der rigtig mange førstegangsfødende der går over tid, men jeg vil faktisk være lidt ked af at baby skal dele fødselsdag med sin farmand. Er det stort set ALLE der går over?

Knus
Zette, som grubler over det der termin!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

BK

Zette skriver:

Kære alle lækre kvinder som har født: Hvornår kom jeres baby?

Jeg har jo termin d.10 juni men er allerede nu begyndt at tænke over hvornår man mon kan forvente at vidunderet kommer ud. Jeg har desværre en del jern i ilden som man siger da, min hund skal have hvalpe om 2 uger og 5 dage ca. (omkring d. 5 marts) hvilket vil sige de kan blive afleveret i midten af maj måned. Udover det så har jeg læseferie fra d.14 maj og skal til eksamen imellem 5. juni og 23 juni.

Og min kæreste har såment fødselsdag d. 25 juni.

Nu er der rigtig mange førstegangsfødende der går over tid, men jeg vil faktisk være lidt ked af at baby skal dele fødselsdag med sin farmand. Er det stort set ALLE der går over?

Knus
Zette, som grubler over det der termin!

begge mine er født 9 dage over tid...

Anmeld

14. februar 2010

Sara.

Jeg fødte mit første barn i uge 41+0. Havde termin d.6 okt, farmands fødselsdag er d.9 okt og hun kom d.13 okt.....

Venter nu barn med termin d.26 marts, jeg har selv fødselsdag d.6 april, så håber ikke jeg går meget over...

I min omgangskreds var vi 6 første gangs gravide.... vi var to der gik over de andre 4 fødte før termin

Anmeld

14. februar 2010

CamillaT89

Nu har jeg godt nok ikke født før, men jeg frygter også det med at baby og far skal dele fødselsdag. Først var min termin sat til d. 1. august - en dag efter min kærestes fødselsdag. Efter Nfscanningen blev jeg så sat til d. 30. juli - én dag før hans fødselsdag, så jeg krydser også for, at det ikke ender på hans fødselsdag Men det lyder som om du har meget travlt lige omkring din termin. Håber på, at det lykkes for os begge først at føde, når det passer ind

Anmeld

14. februar 2010

smokin

lærkes_mor skriver:

Jeg fødte mit første barn i uge 41+0. Havde termin d.6 okt, farmands fødselsdag er d.9 okt og hun kom d.13 okt.....

Venter nu barn med termin d.26 marts, jeg har selv fødselsdag d.6 april, så håber ikke jeg går meget over...

I min omgangskreds var vi 6 første gangs gravide.... vi var to der gik over de andre 4 fødte før termin

Jeg har kun 1 veninde der har født før tid, fordi hun fik svangerskabsforgiftning alle andre har gået over tid. Jeg kunne nu rigtig godt tænke mig hvis hun gad se dagens lys imellem 14 maj og 5 juni. dvs. fra +36 til +39. Men jeg ved godt at odd'sen for at dét sker, er lille

Men man kan jo altid håbe.

Anmeld

14. februar 2010

Anne85

Hi hi... Jeg går også og tænker på hvornår lillesøster mon kommer Har termin 1. Juli.... Sidst gik jeg 3 dage over tid... Meen til MD sagde jordemoderen at hun nærmere mente jeg havde termin omkring 25./26. Juni... Har selv fødselsdag 25. Juni... Gisp Håber dog omvendt ikke at jeg går en uge eller to over for så er bedsteforældre osv taget på sommerferie Men hva... Hun kommer når hun kommer og hun skal være hjertelig velkommen uanset hvilken dag det bliver

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Hej smukke..

Jeg blev sat igang med min søn da han endnu ikke var kommet ud da jeg var 42+2 uger henne..

De to andre kom ved ks uge 38+0...det var skønt og tiden gik stærkt, men 4 uger kortere tid kan jo også mærkes..

Men mange går over og hellere det end alle de for tidlig fødte..

knus..

Anmeld

14. februar 2010

Sara.

Zette skriver:

Jeg har kun 1 veninde der har født før tid, fordi hun fik svangerskabsforgiftning alle andre har gået over tid. Jeg kunne nu rigtig godt tænke mig hvis hun gad se dagens lys imellem 14 maj og 5 juni. dvs. fra +36 til +39. Men jeg ved godt at odd'sen for at dét sker, er lille

Men man kan jo altid håbe.

Tror også det er mest normalt at gå lidt over når man er første gangs fødende... og det er vel i sidste ende måske også det bedste. Tænker at +uge36 er liiiige tidligt nok, men kan SAGTENS forstå tanken... uha jeg ville gerne føde nu hvis jeg kunne få lov og baby ku holde til det

Anmeld

14. februar 2010

smokin

ct skriver:

Nu har jeg godt nok ikke født før, men jeg frygter også det med at baby og far skal dele fødselsdag. Først var min termin sat til d. 1. august - en dag efter min kærestes fødselsdag. Efter Nfscanningen blev jeg så sat til d. 30. juli - én dag før hans fødselsdag, så jeg krydser også for, at det ikke ender på hans fødselsdag Men det lyder som om du har meget travlt lige omkring din termin. Håber på, at det lykkes for os begge først at føde, når det passer ind

Ja det er også liidt irriterende. jeg blev sat hele 4 uger frem ved en scanning (en før NF jeg fik foretaget) så jeg var jo godt rundt på gulvet, for passede det mon nu med min eksamner. heldigvis er de rigtig søde på mit uddannelsessted og har sagt jeg altid må gå op til sygeeksamen efter sommerferien, men med den ammehjerne jeg er igang med at opbygge tror jeg næppe det er den sundeste løsning.

Og de der hvalpe - det kunne jeg godt have undværet. Men kan ikke se hvorfor min tæve skal igennem abort når jeg selv har så meget imod det. Så derfor får hun lov at få dem.

Men ville da allerhelst bare gå og vente og "kun have det at brokke mig over"

Håber du går et par dage over så baby får sin egen fødselsdag!

Anmeld

14. februar 2010

smokin

Eva skriver:

Hej smukke..

Jeg blev sat igang med min søn da han endnu ikke var kommet ud da jeg var 42+2 uger henne..

De to andre kom ved ks uge 38+0...det var skønt og tiden gik stærkt, men 4 uger kortere tid kan jo også mærkes..

Men mange går over og hellere det end alle de for tidlig fødte..

knus..

men Eva, led dine børn overlast af at komme ud der?

Jeg er faktisk gået så langt at jeg overvejer  (med FED streg under overvejer) at få planlagt et kejsersnit i uge 39. så jeg kan få det hele til at passe. Men jeg tænker også at det er mega langt ude, og at jeg bare skal tage tingene som de kommer. 

Jeg er ligeledes mega bange for at blive skåret i, har en sindsyg frygt for "tænk hvis man kan mærke kniven" eller at de bedøver for meget (det så jeg i et program hvor hun var lam i flere timer efter så hun ikke kunne holde sin baby)

Sikke meget man skal igennem af tanker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.