Jeg er nok lidt midt imellem. For jeg HAR da et liv udenfor. Jeg har mine IRL mødregrupper og et par enkelte veninder.
Og så har jeg denne NET-mødregruppe. Og nogle af dem har jeg mødtes med IRL. Andre har jeg aldrig mødt, og alligevel har de gjort indtryk på mig, berørt mig og fået betydning for mig på den ene eller anden måde.
Så er der selvfølgelig også et ocean af mennesker, som jeg ikke kender/genkender. Og aldrig får en rellation til ....sådan er det jo både "herinde" og "derude".
Jeg ser intet galt i, at man kan knytte venskaber, som får betydning gennem et site som dette !?!?
Jeg har f.eks. ingen kollegaer.
Og mange af de venner jeg havde, hører tilbage til en tid, som ligger mig meget fjern nu - et liv som jeg slet ikke lever mere, men det gjorde de, og derfor skiltes vores veje (by-livet kontra slå sig til ro)
Og de ganske få veninder jeg har, ser jeg i nogle perioder ikke nok til.
For de har også andre ting at gøre.
Men det gør da ikke mig socoalt inkompatent !?!
Jeg, synes jeg selv, fungerer godt BÅDE i det virkelige liv og over nettet.
Det er nok mere et spørgsmål om, hvordan man vælger at anskue tingene....
Måske fordi du ikke har knyttet nogle bånd til nogen.
Og hvis du har en stor skara af mennesker omkring dig "derude", så kan jeg da også sagtens forstå, at du ikke prioterer venskaber eller "lukker nogen ind" ....for det er jo ikke dét du er her for.
Jeg er heller ikke nødvendigtvis HER for at stifte bekendtskaber/venskaber. Men hvor er det dog en givende og fantastisk BONUS i mit liv, at have alle disse fantastiske mennesker, at dele stort og småt med.
De lytter og forstår ....til ting som min mor, min veninde og min mand måske aldrig ville interessere sig for, eller forstå.
Så i min verden er det et kanon SUPLEMENT! Det erstatter ikke "mit virkelige liv", men det giver så meget ekstra! Og dét ville jeg nødigt undvære.
Anmeld