Maling og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.079 visninger
46 svar
0 synes godt om
7. februar 2010

Dictes mor

Min mand har idag malet radiatorer herhjemme fordi jeg ikke har været hjemme hele dagen, men det betyder at hele huset stinker af stærk radiatormaling, og jeg kan ikke lide at være her med baby i maven, jeg er bange for om der kan ske noget ved det. Jeg er i hvert fald nervøs ved det, men kan bare heller ikke rigtig tage nogen steder, bor langt fra min familie. Æv æv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Gittemor09

Majastina skriver:

Min mand har idag malet radiatorer herhjemme fordi jeg ikke har været hjemme hele dagen, men det betyder at hele huset stinker af stærk radiatormaling, og jeg kan ikke lide at være her med baby i maven, jeg er bange for om der kan ske noget ved det. Jeg er i hvert fald nervøs ved det, men kan bare heller ikke rigtig tage nogen steder, bor langt fra min familie. Æv æv...

det kommer an på om det er vandbaseret eller ej... vi aftalte nogle dage i forvejen at jeg skulle tage på besøg hos mine forældre, fordi min kæreste skulle male med ikke vandbaseret maling...

men han har dog også malet med vandbaseret maling hvor jeg heldigvis godt måtte være der.....

Anmeld

7. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Majastina skriver:

Ikke for at bekymre dig unødigt men, det er nok godt, at lufte så meget ud som muligt, og være så langt væk fra det nymalede som muligt. Det skidt kan godt skade barnet...

Mener man siger, at man skal holde sig fra det et par dage mens det tørrer pga. dampene. Ved ikke om risikoen falder jo længere henne du er. Kan jeg måske godt forestille mig. Ellers må du på med masken

På den anden side, tror jeg ikke der sker noget særligt, hvis det er en enkelt gang, og du ikke selv har stået med hovedet helt oppe i malingen.

Anmeld

7. februar 2010

Dictes mor

Det er ikke vandbaseret, det er exyleenbaseret, så det er noget kras noget... vi har åbnet vinduer på begge sider at sofaen, så jeg sidder i frisk luft nu under dynen og foran pejsen, så nu er lugten dæmpet meget.

Anmeld

7. februar 2010

Sisley

Jeg vil selvfølgelig heller ikke gøre dig urolig, men jeg ville nok lige ringe til giftinformationen. Vandbaseret maling er slemt nok, men det kan gå an hvis du ikke skal sove i rummet, ikke er hjemme når der bliver malet og I lufter godt ud i nogle timer. Andre slags malinger mener jeg er ca. 2 uger om at dampe af!

Jeg mener det er mest risikalbelt i 1. trimester, men det må du ikke hænge mig op på.

Anmeld

7. februar 2010

Gittemor09

Sisley skriver:

Jeg vil selvfølgelig heller ikke gøre dig urolig, men jeg ville nok lige ringe til giftinformationen. Vandbaseret maling er slemt nok, men det kan gå an hvis du ikke skal sove i rummet, ikke er hjemme når der bliver malet og I lufter godt ud i nogle timer. Andre slags malinger mener jeg er ca. 2 uger om at dampe af!

Jeg mener det er mest risikalbelt i 1. trimester, men det må du ikke hænge mig op på.

jeg mener at det er ligemeget hvor langt henne man er.. det er lige skadeligt af den grund...

men jeg tør ikke at sige det 100%....

men sundt tror jeg nu ikke det er at sidde i, ligemeget om man lufter ud eller ej...

Anmeld

7. februar 2010

Sisley

Gittemor09 skriver:

jeg mener at det er ligemeget hvor langt henne man er.. det er lige skadeligt af den grund...

men jeg tør ikke at sige det 100%....

men sundt tror jeg nu ikke det er at sidde i, ligemeget om man lufter ud eller ej...

Enig - maling er jo i det hele taget et godt for nogen - og slet ikke gravide! Vi "tillader" os at male med vandbaseret, når jeg ikke er hjemme og vi har mulighed for at lufte godt ud inden jeg kommer hjem.

Anmeld

7. februar 2010

ønskebørn74

Der var for en del tid siden en Voldsomt hæftig debat om precist dette emne.. Der kom en del fakta ind... Jeg smider et link... Men advarer på forhånd om den grove tone der til tider var.....

https://www.baby.dk/debat/19323pi1/ordet-er-frit/gravide-og-maling-----hvor-fanatiske-er-i.aspx

Anmeld

7. februar 2010

Gittemor09

Sisley skriver:

Enig - maling er jo i det hele taget et godt for nogen - og slet ikke gravide! Vi "tillader" os at male med vandbaseret, når jeg ikke er hjemme og vi har mulighed for at lufte godt ud inden jeg kommer hjem.

ja, lige præcis...

min kæreste sendte mig også hjemmefra i et par dage,  da han skulle male....

Anmeld

7. februar 2010

Gittemor09

ønskebarn74 skriver:

Der var for en del tid siden en Voldsomt hæftig debat om precist dette emne.. Der kom en del fakta ind... Jeg smider et link... Men advarer på forhånd om den grove tone der til tider var.....

https://www.baby.dk/debat/19323pi1/ordet-er-frit/gravide-og-maling-----hvor-fanatiske-er-i.aspx

oooh my good en debat...

de går jo ligefrem over og personlige tilsidst..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.