Jeg ved ikke om jeg reagerede forkert :\

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2010

Sees

Endnu en lille opdatering:

Jeg ringede til statsamtet idag, for at høre hvad der sker hvis Simon skriver under på faderskabet, og hvad der sker hvis han IKKE gør.

Hvis han IKKE skriver under, så ender vi i retten, og så bliver Simon dømt til at skrive under, og han kommer til at betale sagens omkostninger.

Hvis han skriver under, så skal der gang i en bidragssag.
Og hvis han kræver sammenkvem, så får ham det 
Der tænkes jo på barnets tarv, og det er også helt ok, men jeg tror bare ikke på at sammenkvem med Simon er det bedste for Emil.
Som skrevet før - Når han kan svigte nu, hvorfor så ikke også senere?

Åh, jeg er så forvirret over det her.
På det ene punkt ønsker jeg jo at Emil skal se sin far - Men på den anden side .. Hm?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

NynneKlink

må jeg spørge dig om noget? har du virkelig brug for hans bidrag? hvid du nu kan få ham til at skrive under på at han ikke vil kræve samkvem så vil du ikke kræve bidrag? ved ikke om det er reelt, men bare en tanke..

jeg synes du skal tale med en rådgiver på kommunen, atså en du ser ansigt til ansigt, og som tager tid til dig. og så se hvad de kan hjælpe med?

vil gerne kikke lidt rundt for dig, men prøv at tal med dem, det er jo tros alt dem der har bukserne på i det danske samfund..

jeg vil gerne tage med dig hvis du har lyst til den?

Anmeld

9. februar 2010

Sees

NynneKlink skriver:

må jeg spørge dig om noget? har du virkelig brug for hans bidrag? hvid du nu kan få ham til at skrive under på at han ikke vil kræve samkvem så vil du ikke kræve bidrag? ved ikke om det er reelt, men bare en tanke..

jeg synes du skal tale med en rådgiver på kommunen, atså en du ser ansigt til ansigt, og som tager tid til dig. og så se hvad de kan hjælpe med?

vil gerne kikke lidt rundt for dig, men prøv at tal med dem, det er jo tros alt dem der har bukserne på i det danske samfund..

jeg vil gerne tage med dig hvis du har lyst til den?

Altså bidragssagen kan vi ikke komme udenom lige meget hvad.

Men god ide det med at tage ind og snakke med min sagsbehandler ansigt til ansigt - Så er det altså også lidt lettere at forstå tingene, end over telefonen.

Men nu venter jeg lige og ser om han skriver under, eller ej.
Men nøj, hvor skal man meget til, "bare" for at få en skide underskrift.

Anmeld

9. februar 2010

NynneKlink

det kan da kun være et plus punkt at han ikke vil skrive under? måske skulle du holde dagbog? altså jeg mener skrive op hvornår du har kontaktet ham og han dig, hvornår de har sendt diverse officiele dokumenter afsted og hvorlangttid der gik til du fik hvilket svar? måske nyttigt, det vil i hvertfald hjælpe dig til at huske det, også efter flere år, og sikkert hvis du skal vidne om det.

fandt dette på nettet:

BS: Kan man standse et samvær fordi konfliktniveauet er for højt?

I princippet ja. Men vi skal kunne påvise, at konflikten går ud over børnene, og det kan være svært. I mange af disse sager foretager vi derfor en børnesagkyndig undersøgelse for at se, hvor voldsomt konflikten påvirker børnene.

BS: Hvor længe kan eksempelvis far have ret til samvær, hvis han ikke kontakter sit barn i mange år?

AB: Før brugte vi en såkaldt 5 års regel. Den gik ud på, at vi – hvis bopælsforælder modsatte sig samvær – nægtede at fastsætte samvær, hvis der uden særlig grund var gået mere end 5 år helt uden kontakt med barnet. I dag kan vi stadig give afslag på samvær med denne begrundelse, men vi vil altid først undersøge, om der alligevel skulle være grund til at fastsætte samvær. Typisk vil vi derfor skulle tale med barnet selv om dets holdning. Det er faktisk en situation, hvor kendesamvær eventuelt kan komme på tale. Det kan også tænkes i en sådan situation, at vi forsøgsvis prøver at etablere kontakt og derefter på ny taler med barnet om situationen.

her er linket:

http://www.boernogsamvaer.dk/artikler/Anders%20Bille%20interwiev.htm

det er fra et interview med statsamtet.

Anmeld

9. februar 2010

NynneKlink

sendte dig et 'brev'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.