Ess skriver:
Sagen er den, at jeg var i byen igår med en veninde, og render flere gange ind i Emils far - Får øjenkontakt med ham og sådan, men eftersom han afvidste mig sidst jeg prøvede at snakke med ham, ville jeg ikke gå over til ham, denne gang.
Da vi, imorges, så kommer hjem til min kammerat, som vi skulle sove hos, ringer min telefon med et nummer jeg ikke kender - DET ER SIMON !!! (Emils far)
Han siger så at han synes vi har noget vi skal snakke om, hvor jeg så svarer at det synes jeg ikke vi skal lige på det tidspunkt, da vi begge er fulde og ikke ved vores fulde fem.
Han begynder så at snakke en masse om at han har det skidt for tiden, og at han går til psykolog pga. alt det her med Emil og faderskabssag og det hele - Jeg får selvfølgelig ondt af ham, men fortæller ham det ikke.
Han siger så at han gerne vil snakke med mig ansigt til ansigt en dag, og jeg fortælle ham at min dør står åben, så kan han jo også se Emil - MEN hvis han skal komme i mit hjem, så skal han komme ALENE. Jeg vil ikke se på hans forældre lige nu, jeg er slet ikke klar til det.
Så siger han at han IKKE vil se Emil, det er han ikke klar til endnu - Fred være med det. Men det kunne jo være at han var klar om to år - tilføjer han så.
^Og det var her jeg stod lidt af, og blev faktisk rigtig vred.
Jeg hæver stemmen og siger noget ligende "Hvis du vil være far, så skal du være det på Emils primisser - Og ikke når du liiiige har lyst og tid til at være det!!!"
Samtalen slutter med at jeg beder ham skrive til mig, en dag i nærmeste fremtid, hvis han virkelig mener hvad han har sagt, så jeg ved om dette var fuldemandssnak, eller om der virkelig var hold i det.
Den sætning, som er markeret med fed skrift, er jeg i tvivl om hvor vildt det var det rigtige at sige, eller om jeg var lidt for hård?
Jeg synes det er svært at forklare på skrift, men jeg håber I forstod mig, og måske kan give mig nogle råd til, hvordan jeg ellers kan takle, Simon..
På forhånd, tak.
Hatten af for dig min pige! det var helt rigtigt sagt!! som mor har man ikke 'lxusen' af kun at kunne tænke på sig selv, men det er nu de færeste der tør reagere som du gjorde!
som du nok ved fra Nina, har vores 'super farmand' også altid gjord alt på sine premisser og altid med en skjult bagtanke, det kan godt være at ens biologiske far er det bedste, men den kan man altså ikke altid regne helt 100% med... mit liv blev først roligt, og behageligt da jeg ikke havde ham i mit liv længere.. ligesom mit selvværd først begyndte at vokse der.. at der altid er skænderier og 'dårlig luft' mellem mor og far er skam heller ikke godt og beghageligt for barnet.
Jeg håber dog på at alt løser sig, for både dig og Emils skyld, held og lykke med det hele!