Er der ingen love el regler for hvad man kan tillade sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
34 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

qp

Ja sorry mine damer og herrer, men jeg sidder og tænker på tragiske opdigtede historier... Kan man bare opføre sig sådan online? Er der virkelig ingen love eller regler for den slags "misbrug" af andre mennesker online?

Venligst forhold jer til emnet så dette ikke bliver endnu en tung debat omkring tråden fra i går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

Klumpe-dumpe

Der var faktisk noget om online etik i Go´morgen DK her i løbet af ugen.

Der sagde ham den kloge (ved ikke hvem og hvad han var, udover ekspert på området) at der gældt de samme regler online som irl.

og det er lige meget om serveren står i Kina, men hvis jeg sviner dig, mens jeg er i DK er det den danske lovgivning der gælder.

-Gav det mening, og var det det du spurgte efter?

/Trine.

Anmeld

5. februar 2010

qp

malucca09 skriver:

Der var faktisk noget om online etik i Go´morgen DK her i løbet af ugen.

Der sagde ham den kloge (ved ikke hvem og hvad han var, udover ekspert på området) at der gældt de samme regler online som irl.

og det er lige meget om serveren står i Kina, men hvis jeg sviner dig, mens jeg er i DK er det den danske lovgivning der gælder.

-Gav det mening, og var det det du spurgte efter?

/Trine.

Ja det gav mening Men dvs man ville kunne politianmelde en person som eks hende fra i går?

Anmeld

5. februar 2010

Vial

Jeg tror ikke man får noget ud af en anmeldelse. Man kan tillade sig meget som psykisk syg, så længe man ikke sætter sit eget eller andres liv i fare. Da jeg arbejdede i politiet fik tonsvis af breve fra tosser, som påstod alverdens ulykker og dramaer. Lige som politi er en magnet for den slags mennesker, så er Nettet det desværre også. Løsningen ville måske være at droppe anonyme indlæg - det vil måske tage toppen af det. Der hvor man kan anmelde er, hvis en person er blevet forulempet.

Anmeld

5. februar 2010

blomst84

qp skriver:

Ja det gav mening Men dvs man ville kunne politianmelde en person som eks hende fra i går?

Du kan sagtens politi-anmelde hende/ham fra tråden i går, men det kræver at personen har brudt loven.. vi er enige om at det er noget forfærdeligt noget at lyve om og blev rasende da jeg læste det... men det er ikke ulovligt at opdigte historier.. men heldigvis er der nogen herinde der kan lukke sådan nogle tråde hurtigt.. det handler om etik og moral som pågældende person desværre ikke besidder, men dette er ikke disideret ulovligt eller i strid mod grundloven...  

Anmeld

5. februar 2010

qp

KaMa skriver:

Jeg tror ikke man får noget ud af en anmeldelse. Man kan tillade sig meget som psykisk syg, så længe man ikke sætter sit eget eller andres liv i fare. Da jeg arbejdede i politiet fik tonsvis af breve fra tosser, som påstod alverdens ulykker og dramaer. Lige som politi er en magnet for den slags mennesker, så er Nettet det desværre også. Løsningen ville måske være at droppe anonyme indlæg - det vil måske tage toppen af det. Der hvor man kan anmelde er, hvis en person er blevet forulempet.

Okay ja... jeg synes ikke, at man af den årsag bør droppe de anonyme indlæg da det nok er de færreste der misbruger dem på sådan en grov måde.

Jeg tænker mere om "man bare kan fyre sådan engang pis af" og helt uden konsekvenser? - Men det kan man så åbenbart...

Anmeld

5. februar 2010

qp

blomst84 skriver:

Du kan sagtens politi-anmelde hende/ham fra tråden i går, men det kræver at personen har brudt loven.. vi er enige om at det er noget forfærdeligt noget at lyve om og blev rasende da jeg læste det... men det er ikke ulovligt at opdigte historier.. men heldigvis er der nogen herinde der kan lukke sådan nogle tråde hurtigt.. det handler om etik og moral som pågældende person desværre ikke besidder, men dette er ikke disideret ulovligt eller i strid mod grundloven...  

Tak for dit svar... det var netop det jeg søgte efter

Jeg synes dog, at alle danske babysites burde gå sammen om, at bekæmpe sådanne personer som eks i går - hvis en person blev lukket ned et sted burde vedkommende også blive nægtet adgang til alle andre babysites fremover.

Anmeld

5. februar 2010

lunde

øhh..  føler jeg er gået glip af noget....

hvad er der blevet løget om??+

Anmeld

5. februar 2010

Skouboe

Jeg er også blank - nogen der er søde at uddybe?

Anmeld

5. februar 2010

qp

lunde skriver:

øhh..  føler jeg er gået glip af noget....

hvad er der blevet løget om??+

Jamen det er folk der eks opretter indlæg om, at de har mistet deres børn osv osv... og så viser det sig, at historien er opdigtet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.