Anonym skriver:
Hans mor er akkurat som ham selv, jeg er overbevist om at det er hand barndom det stammer fra, vi har også flere gange prøvet at tale med ham om det, men lige lidt hjælper det.
Han kan sidde det ene øjeblik og være den sødeste mand i universet, til at sekundet efter at være en man bliver direkte forskrækket/ræd over, man skulle tro han havde 2 personligheder...
Jeg kan godt se det ikke er nemt for hende bare at gå fra ham som sådan, og TRO MIG, hun tænker på sine børn! Hun elsker dem mere end noget andet, og det er jo klart, i mine øjne, at hun er bange for at stå selv med dem og ikke ville kunne forsørge dem, men jeg kan jo bringe alle disse informationer videre som jeg har fået i denne tråd, og jeg er virkelig glad for alt jeres hjælp.
Jeg er bange for det ender virkelig galt hvis ikke hun kommer væk .. hendes ældste søn har flere gange givet udtryk for at han ikke kan magte ham længere, og at han bare har lyst til at gennembanke ham, men gør han det, så er det jo hans egen fremtid der er ødelagt .. =(
Jeg er ikke i tvivl om at hun elsker sine børn overalt på jorden, det er soleklart i mine øjne også
Og jeg kan sagtens sætte mig ind i at hun er bange for at stå alene med 4 børn, hvor 2 af dem er teenagere og har brug for lidt ekstra og 2 små børn, som jo også har brug for noget ekstra
Det hele virker meget uoverskueligt, men derfor er der ikke andet for end at bide i det sure æble og tage afsted... De 2 store er gamle nok til at forstå, hvis de får det forklaret, at der ikke lige vil være råd til de ekstra goder i noget tid, fordi sådan og sådan.....
Men jeg må nok hellere sige, at det lyder lidt til at det er nogle undskyldninger hun har fat i der, for hun kan få en masse hjælp af kommunen og som en anden også har skrevet tidligere, så er gælden jo i banken, ikke? Og de kan ikke komme med et fast beløb hun skal betale hver måned, medmindre de sidder med hendes indkomst og derfra udregne et beløb, hun KAN betale... 
Lejlighed det er noget kommunen hjælper med, hvis hun forklarer sagen i detaljer, som du har gjort, er jeg sikker på der ikke går længe før hun får tilbud! Drengene kan bo ved deres far, selvom de bliver nødt til at tage frem og tilbage fra fyn til jylland mht. skole, men det er ikke umuligt... Og de små og moderen kunne evt. bo hos venner, evt. dig et par uger, indtil hun har fået en lejlighed...
Hvis hun undersøger sagen grundigt og får talt med en masse fra kommunen, så skal det hele nok gå 
Jeg håber alt går godt for dem alle sammen !
Kæmpe knus og en masse varme tanker til børnene og veninden