Psykisk terror (Langt!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.007 visninger
31 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg er anonym da det handler om noget meget tæt familie, håber i forstår.

Jeg har en som er rigtig tæt på mig i min familie, jeg vil ikke uddybe yderligere da jeg som sagt ikke har lyst til at hænge dem ud.
Hun har 4 børn, de 2 ældste drenge på 15 og 13 år har hun med hendes x, og de yngste på 5 og 3 år har hun sammen med hendes mand som hun jo så er gift med nu.
De har firma sammen, som pga af krisen har sat dem i en enorm gæld, men det er ikke det der er 'hovedproblemet'.

Han kan stadig bare ikke acceptere de to ældste drenge, og er direkte modbydelige ved dem, deres mor er fuldstændig ødelagt over det efterhånden.

Han råber konstant af dem at de er store idioter, originaler, vamle svin er endda også blevet råbt.

Han er simpelthem så ond, og det gør ondt helt ind i hjertet når man høre på hvad han kan finde på at gøre og sige.

Et eksempel er at vi 2 juledag var til juletamtam hos dem, og imens vi så sidder og spiser, bliver de to drenge ringet op, at deres farfar var død, og naturligt nok begynder de jo at græde, og deres mor tager selvfølgelig om dem og prøver at trøste dem.
Så udbryder han ellers bare "Nå! Skal det nu til at ødelægge hele aftenen?!" Og kort tid efter kigger han sgu på hende imens hun står med drengene i armene og siger  "Hold nu for fanden op med at pyldre om dem!" Jeg ved godt han er en hård mand, men helt ærligt!

Vi skulle så for et par weekender siden til fødselsdag hos dem, for den ene af drengene fyldte år. Inden vi tog hjemmefra skriver deres mor så til mig, at hendes mand er gået fuldstændig grassat og nægter at komme ud fra soveværelset.

Vi tog så hjem til mine forældre for vi skulle følges med dem derud, og bliver hurtigt enige om, at selvfølgelig kommer han da ud, da man da ikke bare lukker sig inde når der kommer gæster, men da vi kom derud, lå han inde i hans seng og så fjernsyn!! Huset var fyldt med gæster og han deltog bare ikke. Jeg snakkede med hend e om hvad der var sket, go det viser sig så, at hun har givet hendes ældste dreng 7 øl nytårsaften i en pose, for at han kunne være lidt med de andre gutter, desuden er han meget fornuftig og drikker faktisk ikke engang så meget, så han havde bare stilt øllene inde på hans værelse, som han så kunne tage en med af når han nu skulle til fest.

Da manden opdagede det her, gik han jo helt amok, og råbte at hun var en dårlig mor, og at han ikke skulle røre HANS øl. Da hun så sagde han skulle slappe lidt af, gik han endnu mere amok, og sagde så at han ikke ville deltage i den anden ældste drengs fødselsdag dagen efter, hvilket resulterede i, da vi sad og spiste, sad han og græd hele middagen igennem fordi han var så ked af det.

I går var den anden ældste knægt på besøg ved en af hans venner i en anden by, og han havde fået lov til at blive hentet, men da det blev tid til han skulle hjem, havde manden haft en dårlig dag, og ville ikke lade hans kone tage bilen for at hente ham, så det resulterede i at hun måtte GÅ til den andne by og hente ham, og GÅ hjem igen!! Det tog dem 5 timer! =(

Han er simpelthen så ond, går og råber til drengene at de bare kan skride over til deres far, men at der sikkert heller ikke er nogen der elsker dem derover, for det kan man ikke med dem!

Går og siger til hans kone at hun bare kan skride for der er sgu ikke andre der vil have hende alligevel. Det gør så forbandet ondt indeni og se dem have det sådan, og det er HVER dag han får sådanne flip, jeg snakker med hende hver nat efter han er gået i seng, og de har det så skidt, hun vil så gerne væk fra ham, men som hun siger, så står de med en gæld på langt over en million, og skal hun stå selv med 4 børn og sådan en kæmpe gæld, ingen hus eller andet, kan hun ikke få det til at køre rundt =( !

Jeg ved ikke hvad jeg rigtig vil med det her indlæg, men har lagt søvnløs de sidste mange nætter, for de børn betyder så meget for mig.

Er der andre der har stået i lignende situationer, nogen der ved hvad man kan gøre? De skal bare væk fra den mand på den ene eller anden måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

pipsen

Puh det var dog en hård fortælling. Har ingen erfaring i den retning, men mon ikke der skal noget professionel hjælp til? Hvis jeg stod i dine sko ville jeg prøve at finde oplysninger på google, kommunen osv. Der skal jo findes en udvej, sådan et liv er ingen tjent med. Håber du klør på og får hjulpet, da hun sikkert ikke har meget overskud så længe hun er sammen med sådan en mand.

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

pipsen skriver:

Puh det var dog en hård fortælling. Har ingen erfaring i den retning, men mon ikke der skal noget professionel hjælp til? Hvis jeg stod i dine sko ville jeg prøve at finde oplysninger på google, kommunen osv. Der skal jo findes en udvej, sådan et liv er ingen tjent med. Håber du klør på og får hjulpet, da hun sikkert ikke har meget overskud så længe hun er sammen med sådan en mand.

Det har hun heller ikke, hun er helt knust hele tiden, og jeg vil så gerne gøre alt jeg kan, jeg har sagt de kan komme herhjem indtil vi finder ud af noget andet, men det er svært med ungerne skole osv da de bor i en anden by.

Kan jeg godt ringe til kommunen på hendes vegne? Det har vi nemlig også talt om.

Anmeld

5. februar 2010

Morsnarttil2?

Hold da op en fortælling.. Gik lige i maven på mig..

Hun skal da bare VÆK fra ham! Og ja du må hjælpe, for pt. kan hun ikke selv klare det.. Jeg havde kontaktet kommunen på hendes vejne, og fortalt dem hvordan det hele står til. Så må de da kunne hjælpe med en løsning?

Hvor er det trist der findes sådanne nogle "onde" mennesker, og STAKKELS de to store drenge at leve sammen med sådanne en mand!

Kan de to store drenges far måske ikke have dem boende til der er kommet lidt styr på det hele? Så hun "kun" skal have 2 af de 4 børn med?

Har hun evt. forældre hun kan flytte hjem til? Jeg må sige jeg var flyttet.. Og så måtte det med gæld osv komme som det nu kom. Ingen skulle behandle mig eller mine børn så grimt verbalt! (Eller fysisk for den sags skyld!)

Håber I finder en løsning.. Stort til hende.. og også til dig for at hjælpe hende!

Anmeld

5. februar 2010

Frejasmor

Anonym skriver:

Det har hun heller ikke, hun er helt knust hele tiden, og jeg vil så gerne gøre alt jeg kan, jeg har sagt de kan komme herhjem indtil vi finder ud af noget andet, men det er svært med ungerne skole osv da de bor i en anden by.

Kan jeg godt ringe til kommunen på hendes vegne? Det har vi nemlig også talt om.

Puha en grim historie...

Og sikke et dumt røvhul, for at ige det lige ud...

Jeg ved ikke om du kan ringe på hendes vegne, men jeg ville da ringe og høre om det, hvis hun er med på det...

Der er da ingen der skal leve sådan og da slet ikke hendes børn, jeg ville tage mine børn og skride...

Hun kan vel få et sted at bo igennem kommunen, hvis hun fortæller hendes situation..

Hilsen Hermann

Håber i finder ud af noget.

Anmeld

5. februar 2010

anna-jonas

Det er da virkelig psykisk vold, så det batter.................hun må se at få det forhold afviklet, og få lidt ro på hendes eget og børnenes liv. De store drenge bliver jo helt ødelagt på selvværdet, af sådan en opvækst. Helt ærligt..................er manden meget umoden, eller??

Evt. kan i sammen kontakte hendes sagsbehandler, og få en aftale med ham/hende..................eller alternativt, kan hun flytte på krisecenter, hvor personalet er vant til at hjælpe og rådgive kvinder i hendes situation. Der vil blive taget hånd om både hende og børnene.

Gælden løber ingen steder.................og mon ikke hun trods alt bliver lykkeligere alene og dybt forgældet, end sammen med en tyran som hendes mand.

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

Morsnarttil2? skriver:

Hold da op en fortælling.. Gik lige i maven på mig..

Hun skal da bare VÆK fra ham! Og ja du må hjælpe, for pt. kan hun ikke selv klare det.. Jeg havde kontaktet kommunen på hendes vejne, og fortalt dem hvordan det hele står til. Så må de da kunne hjælpe med en løsning?

Hvor er det trist der findes sådanne nogle "onde" mennesker, og STAKKELS de to store drenge at leve sammen med sådanne en mand!

Kan de to store drenges far måske ikke have dem boende til der er kommet lidt styr på det hele? Så hun "kun" skal have 2 af de 4 børn med?

Har hun evt. forældre hun kan flytte hjem til? Jeg må sige jeg var flyttet.. Og så måtte det med gæld osv komme som det nu kom. Ingen skulle behandle mig eller mine børn så grimt verbalt! (Eller fysisk for den sags skyld!)

Håber I finder en løsning.. Stort til hende.. og også til dig for at hjælpe hende!

Hendes far er død og hendes mor bor i en 2 værelses lejlighed, så det kan ikke gå, drengenes far bor på fyn og de i jylland så det er også svært =/

Jeg tænker nemlig også at kommunen vil kunne hjælpe hende, men hun mener jo selv at de vil tage alt økonomisk støtte hun får i form af børnepenge osv, nu hun har den gæld som hun har, og jeg må ærligt indrømme at jeg jo slet ikke ved hvordan sådan noget hænger sammen med kommune og gæld...

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Det er da virkelig psykisk vold, så det batter.................hun må se at få det forhold afviklet, og få lidt ro på hendes eget og børnenes liv. De store drenge bliver jo helt ødelagt på selvværdet, af sådan en opvækst. Helt ærligt..................er manden meget umoden, eller??

Evt. kan i sammen kontakte hendes sagsbehandler, og få en aftale med ham/hende..................eller alternativt, kan hun flytte på krisecenter, hvor personalet er vant til at hjælpe og rådgive kvinder i hendes situation. Der vil blive taget hånd om både hende og børnene.

Gælden løber ingen steder.................og mon ikke hun trods alt bliver lykkeligere alene og dybt forgældet, end sammen med en tyran som hendes mand.

Har sagt akkurat det samme til hende som du skriver.

Jeg tror hun er nervøs for at flytte fra ham og stå selv med alle børnene, ikke fordi hun ikke kan magte det, men fordi hun er bange for ikke at kunne forsørge dem.

Men drengene ender med at få et helt forskruet forhold til hvordan man skal té sig overfor andre mennesker når de bliver voksne hvis det her fortsætter.

Hun er dybt ulykkelig, og føler sig helt magtesløs, jeg tror simpelthen hun er brugt op for kræfter, så vil gerne træde til og hjælpe, jeg skal bare finde ud af hvordan...

Anmeld

5. februar 2010

pipsen

Er helt sikker på, at kommunen ikke tager flere penge fra hende end at børnene får det de skal bruge for at klare sig. Er så også sikker på, at de ikke får flere penge, end at de lige kan klare sig. Men at have få penge og fred og ro må da være et paradis ved siden af deres tilværelse nu. 

Kan du ikke sende børnene på "ferie" 1-2 dage? Hos noget familie eller andet sted, hvor de er trygge? Så kan du tage hende i hånden og komme på kommunen og finde en holdbar løsning sammen med hende.

Anmeld

5. februar 2010

Lone Jakobsen

nu har jeg ikke læst de andres svar, så beklager hvis jeg gentager dem.

men KAN hun så komme væk fra den mand. jo længere hun er hos ham.....jo mere ødelægger han (hun) de børn. gæld, hus, skoler, flytning.....det er altsammen undskyldninger som holder hende og børnene fast hos denne psykopat.

det kan kun gå for langtsomt....og ja, tag fat i alle der vil høre, familie, kommune...sagsbehandler....alle som på nogen måde kan hjælpe dem.

at børnene skal flytte skole og at moderen får gæld....det er alt sammen til at leve med.....men børn der vokser op med en evig frygt for mændende i deres liv....den er ikke.

så støt hende, spark hende. kram hende....det kan kun gå for langsomt.

mange knus Lone....som selv har været der....så tro mig...mine ord er ment på den aller kærligste måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.