Psykisk terror (Langt!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Som mor er det jo hendes job at beskytte sine børn og derfor bliver hun nødt til at kaste sig ud i det. Hun vil da også opdage at alting løser sig. Det er ikke altid man kan se løsningen inden  man går i gang, men når man står i det finder man nogle krafter frem man ikke anede man havde.

Kommunen rører ikke ved den økonomiske støtte. Tværtimod vil hun nok få flere penge, da hun pludselig står som enlig mor.

Når det er et firma der går dårligt som har fået gælden til at vokse går jeg ud fra, at det er banken de skylder penge, og eftersom banken ikke er offentlig kan de ikke bare inddrive gælden. (Man kan blive tvunget til at sælge sit hus, hvis de vil inddrive det lån man har i det) Men de kan ikke forlange at hun skal tilbagebetale x antal kroner pr måned. Der er det faktisk hende der har det lange strå og kan forhandle sig frem til en løsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

CS

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg er anonym da det handler om noget meget tæt familie, håber i forstår.

Jeg har en som er rigtig tæt på mig i min familie, jeg vil ikke uddybe yderligere da jeg som sagt ikke har lyst til at hænge dem ud.
Hun har 4 børn, de 2 ældste drenge på 15 og 13 år har hun med hendes x, og de yngste på 5 og 3 år har hun sammen med hendes mand som hun jo så er gift med nu.
De har firma sammen, som pga af krisen har sat dem i en enorm gæld, men det er ikke det der er 'hovedproblemet'.

Han kan stadig bare ikke acceptere de to ældste drenge, og er direkte modbydelige ved dem, deres mor er fuldstændig ødelagt over det efterhånden.

Han råber konstant af dem at de er store idioter, originaler, vamle svin er endda også blevet råbt.

Han er simpelthem så ond, og det gør ondt helt ind i hjertet når man høre på hvad han kan finde på at gøre og sige.

Et eksempel er at vi 2 juledag var til juletamtam hos dem, og imens vi så sidder og spiser, bliver de to drenge ringet op, at deres farfar var død, og naturligt nok begynder de jo at græde, og deres mor tager selvfølgelig om dem og prøver at trøste dem.
Så udbryder han ellers bare "Nå! Skal det nu til at ødelægge hele aftenen?!" Og kort tid efter kigger han sgu på hende imens hun står med drengene i armene og siger  "Hold nu for fanden op med at pyldre om dem!" Jeg ved godt han er en hård mand, men helt ærligt!

Vi skulle så for et par weekender siden til fødselsdag hos dem, for den ene af drengene fyldte år. Inden vi tog hjemmefra skriver deres mor så til mig, at hendes mand er gået fuldstændig grassat og nægter at komme ud fra soveværelset.

Vi tog så hjem til mine forældre for vi skulle følges med dem derud, og bliver hurtigt enige om, at selvfølgelig kommer han da ud, da man da ikke bare lukker sig inde når der kommer gæster, men da vi kom derud, lå han inde i hans seng og så fjernsyn!! Huset var fyldt med gæster og han deltog bare ikke. Jeg snakkede med hend e om hvad der var sket, go det viser sig så, at hun har givet hendes ældste dreng 7 øl nytårsaften i en pose, for at han kunne være lidt med de andre gutter, desuden er han meget fornuftig og drikker faktisk ikke engang så meget, så han havde bare stilt øllene inde på hans værelse, som han så kunne tage en med af når han nu skulle til fest.

Da manden opdagede det her, gik han jo helt amok, og råbte at hun var en dårlig mor, og at han ikke skulle røre HANS øl. Da hun så sagde han skulle slappe lidt af, gik han endnu mere amok, og sagde så at han ikke ville deltage i den anden ældste drengs fødselsdag dagen efter, hvilket resulterede i, da vi sad og spiste, sad han og græd hele middagen igennem fordi han var så ked af det.

I går var den anden ældste knægt på besøg ved en af hans venner i en anden by, og han havde fået lov til at blive hentet, men da det blev tid til han skulle hjem, havde manden haft en dårlig dag, og ville ikke lade hans kone tage bilen for at hente ham, så det resulterede i at hun måtte GÅ til den andne by og hente ham, og GÅ hjem igen!! Det tog dem 5 timer! =(

Han er simpelthen så ond, går og råber til drengene at de bare kan skride over til deres far, men at der sikkert heller ikke er nogen der elsker dem derover, for det kan man ikke med dem!

Går og siger til hans kone at hun bare kan skride for der er sgu ikke andre der vil have hende alligevel. Det gør så forbandet ondt indeni og se dem have det sådan, og det er HVER dag han får sådanne flip, jeg snakker med hende hver nat efter han er gået i seng, og de har det så skidt, hun vil så gerne væk fra ham, men som hun siger, så står de med en gæld på langt over en million, og skal hun stå selv med 4 børn og sådan en kæmpe gæld, ingen hus eller andet, kan hun ikke få det til at køre rundt =( !

Jeg ved ikke hvad jeg rigtig vil med det her indlæg, men har lagt søvnløs de sidste mange nætter, for de børn betyder så meget for mig.

Er der andre der har stået i lignende situationer, nogen der ved hvad man kan gøre? De skal bare væk fra den mand på den ene eller anden måde..

Har ikke selv stået i samme situation, men har arbejdet med både fysisk og psykisk vold i familier - og som du selv siger så er er det her jo tydeligvis psykisk vold.

Det er svært at sige præcis hvad du kan gøre ud over at indberette det til kommunen - men jeg ville nok starte med at tage en snak med hende, da det er hende der skal forlade ham... og der er nok det der skræmmer hende. Nu ved jeg ikke hvor i landet hun befinder sig, men jeg kan anbefale møderhjælpen, der sidder super dygtige rådgivere der lige præcis ved hvilke muligheder hun har...

Jeg håber hun beslutter sig for at hun ikke vil lade sine børn udsættes for denne mishandling og ja fordi hun selv fortjener meget bedre end dette.

Mange tanker

Christina

Anmeld

5. februar 2010

UngMor83

Been there, done that....

Jeg kom heldigvis væk fra psykopaten, men det tog tid. Og det tog lang tid at komme i orden igen osv. Men det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv om mine børn, ingen tvivl om det. Men jeg havde oz svært ved at gøre alvor af det, og var hunderæd.

Se at få hende væk derfra i en fart. Om det så skal være i nattens mulm og mørke hvor han ikk er hjemme, never mind. Og så vær der for hende. Det er jeg ikk i tvivl om at du er, men lad hende vide det For hun får brug for al den støtte og opbakning man kan tænke sig... Og kommunen SKAL hjælpe hende på rette vej fordi hun har børn.

Pøj pøj med det hele.

>> Sonja <<

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

pipsen skriver:

Er helt sikker på, at kommunen ikke tager flere penge fra hende end at børnene får det de skal bruge for at klare sig. Er så også sikker på, at de ikke får flere penge, end at de lige kan klare sig. Men at have få penge og fred og ro må da være et paradis ved siden af deres tilværelse nu. 

Kan du ikke sende børnene på "ferie" 1-2 dage? Hos noget familie eller andet sted, hvor de er trygge? Så kan du tage hende i hånden og komme på kommunen og finde en holdbar løsning sammen med hende.

Jeg er lige blevet ringet op at hun faldt om nede i børnehaven da hun skulle aflevere de to små, hun sagde godt nok i nat hun ikke ikke mere, og hun bare var helt udkørt, men nu bliver jeg decideret ræd!

Når manden kommer hjem tager vi over til hende..

De to store må komme herhjem og bo, vi kan nemmere få dem frem og tilbage til deres skole herfra, så det må vi gøre.

For fanden hvor er jeg altså bare sur! Det er garanteret pga den idiot hun nu ligger deroppe!

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

nu har jeg ikke læst de andres svar, så beklager hvis jeg gentager dem.

men KAN hun så komme væk fra den mand. jo længere hun er hos ham.....jo mere ødelægger han (hun) de børn. gæld, hus, skoler, flytning.....det er altsammen undskyldninger som holder hende og børnene fast hos denne psykopat.

det kan kun gå for langtsomt....og ja, tag fat i alle der vil høre, familie, kommune...sagsbehandler....alle som på nogen måde kan hjælpe dem.

at børnene skal flytte skole og at moderen får gæld....det er alt sammen til at leve med.....men børn der vokser op med en evig frygt for mændende i deres liv....den er ikke.

så støt hende, spark hende. kram hende....det kan kun gå for langsomt.

mange knus Lone....som selv har været der....så tro mig...mine ord er ment på den aller kærligste måde.

Det er jeg slet ikke i tivvl om, og tusinde tak

Jeg vil også gøre alt hvad der står i min magt for at hjælpe dem, nu kan det fandme, undskyld mit sprog, være nok!

Hun kan jo ikke mere! Og det er der jo så også kommet bevis for idag!

Anmeld

5. februar 2010

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Som mor er det jo hendes job at beskytte sine børn og derfor bliver hun nødt til at kaste sig ud i det. Hun vil da også opdage at alting løser sig. Det er ikke altid man kan se løsningen inden  man går i gang, men når man står i det finder man nogle krafter frem man ikke anede man havde.

Kommunen rører ikke ved den økonomiske støtte. Tværtimod vil hun nok få flere penge, da hun pludselig står som enlig mor.

Når det er et firma der går dårligt som har fået gælden til at vokse går jeg ud fra, at det er banken de skylder penge, og eftersom banken ikke er offentlig kan de ikke bare inddrive gælden. (Man kan blive tvunget til at sælge sit hus, hvis de vil inddrive det lån man har i det) Men de kan ikke forlange at hun skal tilbagebetale x antal kroner pr måned. Der er det faktisk hende der har det lange strå og kan forhandle sig frem til en løsning.

Okay, tusinde tak, det svar var faktisk ufatteligt hjælpsom!

Anmeld

5. februar 2010

Muffinmus

Hmm, svært at sige hvad der skal gøres her...

For i mit sind var det ALDRIG sket..

Ingen skal svine mine unger til på den måde..heller ikke en der er far til andre unger.

Han var blevet LODSET ud med røde kinder og smadret nossere og var ikke velkommen i mit hjem på nogen måde nogen sinde.

Forstå ikke de kvinder der åbenlyst finder sig i den slags.

Har selv haft en kæreste der var verbal grov TIT og satte grænser for hvem hvad og hvor for mig hele tiden. Han røg ud.

Men kan ikke forstå moderen ikke kan se ud over sine 2 små børns næse????At hun foretrækker de er sammen med faren end at hendes 2 store børn også trives??OIg ja finanskrisen hjælper sgu nok heller ikke lige frem på sagen.

Mange kvinder tør ikke forlade deres partner fordi de ikke tror de kan passe på sig selv økonomisk. Men med børnepenge, tilskud, støtte osv skal de nu nok gå for de fleste. Måske skal hun have modet til at forlade ham, for jeg ville ADLRIG kunne elske en mand der kunne behandle mine børn og mig selv så respektløst.

Heller ikke selv om han er stresset over krisen osv...det er blot en dårlig undskyldning for en opførsel der på ingen måde ville eller burde tolereres. 

Anmeld

5. februar 2010

SaNiNa

Puha sikke en forfærdelig situation din veninde står i.

Du skal helt sikkert hjælpe hende med at komme væk så hurtig som muligt, værken hende eller nogle af børnene er tjænt med sådan en mand, det er jo lige før han er selveste djælen...

Jeg ville som andre osse skriver undersøge med kommunen om hvor meget og hvade de ville kunne hjælpe med og tror faktisk at der osse kan (ude fra en retsag) blive ned sat gæld, men er ikke sikker.

Håber virkelig din veninde og hendes børn før en bedre tilværelse.

til dig, din veninde og hendes 4 børn især de 2 ældste

Anmeld

5. februar 2010

pipsen

Anonym skriver:

Jeg er lige blevet ringet op at hun faldt om nede i børnehaven da hun skulle aflevere de to små, hun sagde godt nok i nat hun ikke ikke mere, og hun bare var helt udkørt, men nu bliver jeg decideret ræd!

Når manden kommer hjem tager vi over til hende..

De to store må komme herhjem og bo, vi kan nemmere få dem frem og tilbage til deres skole herfra, så det må vi gøre.

For fanden hvor er jeg altså bare sur! Det er garanteret pga den idiot hun nu ligger deroppe!

Uh stakkels kvinde og stakkels børn. I må som du selv skriver passe på børnene, så hun kan få lidt ro og kræfter. Men kan være I kan udnytte noget skidt til deres fordel.. At hun falder om af udmattelse giver jo mulighed for at drage læger osv. ind i sagen, så hun kan få noget kvalificeret hjælp...

Anmeld

5. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Hej kære Ano

Jeg føler så meget med din veninde/familiemedlem og jeg vil også sige hun skal skynde sig væk, med hver unge under armen!!! Det er dødusundt at blive behandlet på den måde og jeg ville ønske dette ikke skete for nogen Når det så er sagt, vil jeg også sige at dette lyder meget meget somom denne mand er psykisk ustabil og jeg ville nok selv starte med at ringe til lægen og få en tid til ham, da jeg næsten er overbevist han har en svær depression ala en art!!! Dette siger jeg på grundlag af, at (ingen navn, da jeg ikke vil udstille nogen) havde en depression i MANGE år, UDEN der var nogen der vidste noget om det (De ved det ikke selv før det nærmest er ovre)

>Ingen navn< var meget ond at høre på, han var ond psykisk og fysisk... Men jeg vil bare sige, at jeg tror han fejler noget, som han rent faktisk ikke kan gøre for...

Hermed siger jeg ikke dette er OKAY på nogen måde, men moderen skulle sende ham til læge og derefter smutte med børnene...

Jeg vil også sige, og det må du endelig sige videre til din veninde, at jeg som det gik mest udover, fik en meget svær depression og gik ned med stress, jeg fik sågar en spiseforstyrelse og efter en masse psykolog timer er vi kommet frem til, at det er pga. >Ingen navn< Og dette siger jeg, da det kan ske for hvem som helst!!!! Og nu tænker jeg på disse 2 stakkels drenge

Undskyld det blev så langt! Men man skal se det fra alle sidder og man skal se alle muligheder og kigge ind under facaden også...

Han fejler noget - hvis ikke han seriøst er psykopat (Hvilket jeg ikke tror) så er han psykisk syg..

Væk med veninden med børnene og kommunen vil hjælpe 100% med alt!!!

Knus Sabrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.