Anonym skriver:
Hej allesammen
Jeg er anonym da det handler om noget meget tæt familie, håber i forstår.
Jeg har en som er rigtig tæt på mig i min familie, jeg vil ikke uddybe yderligere da jeg som sagt ikke har lyst til at hænge dem ud.
Hun har 4 børn, de 2 ældste drenge på 15 og 13 år har hun med hendes x, og de yngste på 5 og 3 år har hun sammen med hendes mand som hun jo så er gift med nu.
De har firma sammen, som pga af krisen har sat dem i en enorm gæld, men det er ikke det der er 'hovedproblemet'.
Han kan stadig bare ikke acceptere de to ældste drenge, og er direkte modbydelige ved dem, deres mor er fuldstændig ødelagt over det efterhånden.
Han råber konstant af dem at de er store idioter, originaler, vamle svin er endda også blevet råbt.
Han er simpelthem så ond, og det gør ondt helt ind i hjertet når man høre på hvad han kan finde på at gøre og sige.
Et eksempel er at vi 2 juledag var til juletamtam hos dem, og imens vi så sidder og spiser, bliver de to drenge ringet op, at deres farfar var død, og naturligt nok begynder de jo at græde, og deres mor tager selvfølgelig om dem og prøver at trøste dem.
Så udbryder han ellers bare "Nå! Skal det nu til at ødelægge hele aftenen?!" Og kort tid efter kigger han sgu på hende imens hun står med drengene i armene og siger "Hold nu for fanden op med at pyldre om dem!" Jeg ved godt han er en hård mand, men helt ærligt!
Vi skulle så for et par weekender siden til fødselsdag hos dem, for den ene af drengene fyldte år. Inden vi tog hjemmefra skriver deres mor så til mig, at hendes mand er gået fuldstændig grassat og nægter at komme ud fra soveværelset.
Vi tog så hjem til mine forældre for vi skulle følges med dem derud, og bliver hurtigt enige om, at selvfølgelig kommer han da ud, da man da ikke bare lukker sig inde når der kommer gæster, men da vi kom derud, lå han inde i hans seng og så fjernsyn!! Huset var fyldt med gæster og han deltog bare ikke. Jeg snakkede med hend e om hvad der var sket, go det viser sig så, at hun har givet hendes ældste dreng 7 øl nytårsaften i en pose, for at han kunne være lidt med de andre gutter, desuden er han meget fornuftig og drikker faktisk ikke engang så meget, så han havde bare stilt øllene inde på hans værelse, som han så kunne tage en med af når han nu skulle til fest.
Da manden opdagede det her, gik han jo helt amok, og råbte at hun var en dårlig mor, og at han ikke skulle røre HANS øl. Da hun så sagde han skulle slappe lidt af, gik han endnu mere amok, og sagde så at han ikke ville deltage i den anden ældste drengs fødselsdag dagen efter, hvilket resulterede i, da vi sad og spiste, sad han og græd hele middagen igennem fordi han var så ked af det.
I går var den anden ældste knægt på besøg ved en af hans venner i en anden by, og han havde fået lov til at blive hentet, men da det blev tid til han skulle hjem, havde manden haft en dårlig dag, og ville ikke lade hans kone tage bilen for at hente ham, så det resulterede i at hun måtte GÅ til den andne by og hente ham, og GÅ hjem igen!! Det tog dem 5 timer! =(
Han er simpelthen så ond, går og råber til drengene at de bare kan skride over til deres far, men at der sikkert heller ikke er nogen der elsker dem derover, for det kan man ikke med dem!
Går og siger til hans kone at hun bare kan skride for der er sgu ikke andre der vil have hende alligevel. Det gør så forbandet ondt indeni og se dem have det sådan, og det er HVER dag han får sådanne flip, jeg snakker med hende hver nat efter han er gået i seng, og de har det så skidt, hun vil så gerne væk fra ham, men som hun siger, så står de med en gæld på langt over en million, og skal hun stå selv med 4 børn og sådan en kæmpe gæld, ingen hus eller andet, kan hun ikke få det til at køre rundt =( !
Jeg ved ikke hvad jeg rigtig vil med det her indlæg, men har lagt søvnløs de sidste mange nætter, for de børn betyder så meget for mig.
Er der andre der har stået i lignende situationer, nogen der ved hvad man kan gøre? De skal bare væk fra den mand på den ene eller anden måde..
Har ikke selv stået i samme situation, men har arbejdet med både fysisk og psykisk vold i familier - og som du selv siger så er er det her jo tydeligvis psykisk vold.
Det er svært at sige præcis hvad du kan gøre ud over at indberette det til kommunen - men jeg ville nok starte med at tage en snak med hende, da det er hende der skal forlade ham... og der er nok det der skræmmer hende. Nu ved jeg ikke hvor i landet hun befinder sig, men jeg kan anbefale møderhjælpen, der sidder super dygtige rådgivere der lige præcis ved hvilke muligheder hun har...
Jeg håber hun beslutter sig for at hun ikke vil lade sine børn udsættes for denne mishandling og ja fordi hun selv fortjener meget bedre end dette.