Faderskabstest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

MorTilGustav

lillemunk skriver:

Hej
Blander mig lige her... for det sammen skal jeg i gemmen
Hvorfor først da han var 5 mdr ??? jeg troede det blev gjort fra fødselen ???

Barnet skal af en eller anden grund være 3 mdr gammelt her i Århus...
Jeg indsendte ligesom Mette en erklæring om hvem faderen til min søn er sammen med ansøgning om børnebidrag. Han afslog at anerkende dette og jeg fik brev fra statsforvaltningen om at de ikke ku foretaget sig yderligere i sagen før barnet er 3 mdr og der kan udtages blodprøver...
Så stod der at jeg når barnet er født skal anmelde dette til kirkekontoret og at når statsforvaltningen modtager oplysninger om fødslen vil de anmode mig og faderen om at medvirke til en retsgenetisk undersøgelse....
Nu er lille Gustav så 3 mdr og 1 uge gammel og jeg venter i spænding på at blive kontaktet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

NynneKlink

Ess skriver:

Tusinde tak
Det håber jeg også.
Jeg må indrømme at jeg ikke orker at skulle igennem en hel masse. 
Og så frygter jeg jo lidt at han kræver samkvem.
Det ville selvfølgelig være PERFEKT for Emil, men jeg er bare bange for at Simon (og især hans forældre) vil manipulere Emil imod mig.

Hvis han kræver samkvem kan du jo søge om eneforældremyndighed, og at han bliver nægtet samkvem. det er jo ikke en ret han har bare fordi han har leget uden hat på for et år siden. ;-)

at du har alle breve og beviser på han ikke annerkender faderskabet burde da være nok til at få det igennem?

mon ikke de kan give nogle gode råd på kommunen?

da vores forældre blev skilt fik vores mor da 'eneretten' men farmand skulle da betale til vi blev 18 alligevel..

Anmeld

7. februar 2010

N&J

NynneKlink skriver:

Hvis han kræver samkvem kan du jo søge om eneforældremyndighed, og at han bliver nægtet samkvem. det er jo ikke en ret han har bare fordi han har leget uden hat på for et år siden. ;-)

at du har alle breve og beviser på han ikke annerkender faderskabet burde da være nok til at få det igennem?

mon ikke de kan give nogle gode råd på kommunen?

da vores forældre blev skilt fik vores mor da 'eneretten' men farmand skulle da betale til vi blev 18 alligevel..

Det fungere ikke sådan længere, der er kommet en forældrelov i 2002 mener jeg som sidestiller forældrene og det faktum at far ikke tror på han er far i starten er altså slet ikke nok til at afskære ham forældremyndigheden.. 

Anmeld

7. februar 2010

Valle81

Vil bare lige nævne at forældremyndighed og samvær er to vidt forskellige ting.

At have ene forældremyndighed betyder bare at det er den der er forældremyndigheden der ene og alene kan træffe beslutninger på barnets vegne i form af pas, skolevalg, institutionsvalg osv.

Samvær falder ikke fra fordi man har fuld forældremyndighed.

Og idag er det meget svært at tage samvær fra faderen, selvom han ikke har set barnet stor del af dets liv.

christina

Anmeld

7. februar 2010

NynneKlink

ØV!

det vidste jeg ikke, men er jo heller ikke helt up-to-date med dette emne. :-)

men hvis det virkelig er noget Mette er bange for (simon+forældrenes magt over Emil) så må der da noget kommunen eller statsamtet kan gøre????

Hilsen Nynne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.