lillemunk skriver:
Hej
Blander mig lige her... for det sammen skal jeg i gemmen 
Hvorfor først da han var 5 mdr ??? jeg troede det blev gjort fra fødselen ???
Hejsa 
Prøver lige at forklare forløbet kort. Og håber det hjælper lidt 
Jeg skulle efter fødslen oplyse hvem faderen var, og sende det ind til statsamtet, sammen med en masse papir om børnebidrag osv..
(Emil er født den 26. maj 2009)
Brev fra 15. september 2009:
Simon ****** har oplyst at han ikke ønsker at anerkende sig faderskabet til dit barn, født den 26. maj 2009. Han ønsker fortaget en retsgenetisk undersøgelse.
Vi skal derfor spørge, om du sammen med barnet vil deltage i retgenetisk undersøgelse.
(Der var vedlagt nogle blanketter jeg skulle udfylde og underskrive)
Brev fra 12. oktober 2009:
Statsforvaltningen har nu anmodet Århus sygehus om at udtage blodprøver for dig og dit barn født den 26. maj 2009.
For at aftale tid bedes du inden 8 dage ringe til:
(Der var en adresse og et telefonnummer på Århus sygehus)
Brev fra 23. december 2009:
(Dette brev har jeg fået tilsendt, fra statsamtet, og det er bare en kopi af det brev de har sendt til Simon)
Vi har idag skrevet således til Simon *****:
"Vi har modtaget resultatet af den retsgenetiske undersøgelse om faderskabet til Mette L. Stryhn's barn født den 26. maj 2009. Til din orietering vedlægger vi kopi af undersøgelses resultat.
Hvis du vil anerkende faderskabet skal du udfylde og tilbagesende vedlagte blanket inden 10 dage. Din underskrift skal bekræftes af en advokat eller 2 vitterlighedsvidner, der skal være fyldt 18 år.
Resultaterne taler for mandens faderskab til barnet med en vægt større end 10.000 til 1.
Reslutaterne taler således for, at den undersøgte mand er mere end 10.000 gange mere sandsynlig som far til barnet end en tilfældig mand af dansk afstamning.
Beregningerne gælder ikke ved sammenligning med en nær slægtning til manden.
Jeg mener at have læst et sted, at barnet først han få fortaget disse prøver, når det er 3 måneder gammel.
Jeg håber dette hjalp lidt - Og at din sag kommer til at gå lidt hurtigere 
Anmeld