Faderskabstest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

lillemunk

MetteLetten skriver:

Hejsa.

Min søn var 5 mdr. da vi fik taget blodprøverne, i starten af november måned, og svaret fik vi mellen jul og nytår - Så der gik 6-7 uger før vi havde svaret, hvilket er meget normalt

Hej
Blander mig lige her... for det sammen skal jeg i gemmen
Hvorfor først da han var 5 mdr ??? jeg troede det blev gjort fra fødselen ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

N&J

MetteLetten skriver:

Tusinde tak
Det håber jeg også.
Jeg må indrømme at jeg ikke orker at skulle igennem en hel masse. 
Og så frygter jeg jo lidt at han kræver samkvem.
Det ville selvfølgelig være PERFEKT for Emil, men jeg er bare bange for at Simon (og især hans forældre) vil manipulere Emil imod mig.

Håb på at de kommer til lidt mere fornuft, for helt takfulde har de jo ikke været i alt det her.. men krydser ihvertfald alt hvad jeg kan for at der kommer et brev fra statsamtet lige om lidt hvor der står han har anerkendt faderskabet.. det er nu engang et dejligt brev.. 

Anmeld

4. februar 2010

N&J

lillemunk skriver:

Hej

Det kommer an på hvor du bor, skrab kan blive taget i starten af barnets liv, men mange steder vil de ikke tage blodprøver på et barn før det har nået en vis alder, den forklaring jeg fik, var at de ikke kunne finde en ordentlig blodårer, så jeg tog til kbh og fik skrab istedet.. 

Anmeld

4. februar 2010

lillemunk

NikitasMoar skriver:

Det kommer an på hvor du bor, skrab kan blive taget i starten af barnets liv, men mange steder vil de ikke tage blodprøver på et barn før det har nået en vis alder, den forklaring jeg fik, var at de ikke kunne finde en ordentlig blodårer, så jeg tog til kbh og fik skrab istedet.. 

hmmm jeg troede de brugte blod fra navlestrengen.
Hvad så med børnepenge hvem betaler dem, indtil fadderen har vedkendt sig fadderskabet ?

Anmeld

4. februar 2010

Sees

lillemunk skriver:

Hej

Hejsa

Prøver lige at forklare forløbet kort. Og håber det hjælper lidt

Jeg skulle efter fødslen oplyse hvem faderen var, og sende det ind til statsamtet, sammen med en masse papir om børnebidrag osv..

(Emil er født den 26. maj 2009)

Brev fra 15. september 2009:
Simon ****** har oplyst at han ikke ønsker at anerkende sig faderskabet til dit barn, født den 26. maj 2009. Han ønsker fortaget en retsgenetisk undersøgelse.

Vi skal derfor spørge, om du sammen med barnet vil deltage i retgenetisk undersøgelse.

(Der var vedlagt nogle blanketter jeg skulle udfylde og underskrive)

Brev fra 12. oktober 2009:

Statsforvaltningen har nu anmodet Århus sygehus om at udtage blodprøver for dig og dit barn født den 26. maj 2009.

For at aftale tid bedes du inden 8 dage ringe til:

(Der var en adresse og et telefonnummer på Århus sygehus)

Brev fra 23. december 2009:
(Dette brev har jeg fået tilsendt, fra statsamtet, og det er bare en kopi af det brev de har sendt til Simon)
Vi har idag skrevet således til Simon *****:
"Vi har modtaget resultatet af den retsgenetiske undersøgelse om faderskabet til Mette L. Stryhn's barn født den 26. maj 2009. Til din orietering vedlægger vi kopi af undersøgelses resultat.

Hvis du vil anerkende faderskabet skal du udfylde og tilbagesende vedlagte blanket inden 10 dage. Din underskrift skal bekræftes af en advokat eller 2 vitterlighedsvidner, der skal være fyldt 18 år.

Resultaterne taler for mandens faderskab til barnet med en vægt større end 10.000 til 1.
Reslutaterne taler således for, at den undersøgte mand er mere end 10.000 gange mere sandsynlig som far til barnet end en tilfældig mand af dansk afstamning.
Beregningerne gælder ikke ved sammenligning med en nær slægtning til manden.

Jeg mener at have læst et sted, at barnet først han få fortaget disse prøver, når det er 3 måneder gammel.
Jeg håber dette hjalp lidt - Og at din sag kommer til at gå lidt hurtigere

Anmeld

4. februar 2010

Sees

lillemunk skriver:

hmmm jeg troede de brugte blod fra navlestrengen.
Hvad så med børnepenge hvem betaler dem, indtil fadderen har vedkendt sig fadderskabet ?

Børnepenge har jeg fået fra kommunen. Når faderskabssagen så er HELT slut, så begynder jeg at få pengene fra Simon.
De penge jeg så har fået af kommunen i den tid sagen har kørt, dem kommer Simon til at skylde kommunen.

Anmeld

4. februar 2010

lillemunk

MetteLetten skriver:

Børnepenge har jeg fået fra kommunen. Når faderskabssagen så er HELT slut, så begynder jeg at få pengene fra Simon.
De penge jeg så har fået af kommunen i den tid sagen har kørt, dem kommer Simon til at skylde kommunen.

Se det hjalp jo lidt på det hele... Smiler... men det er lang tid at gå og vente.
Det er jo næsten et helt år.

Det bliver lidt af en regning han får.
Jeg går og overvejer at søge børnepenge 2 mdr før fødselen.... ville lyve hvis jeg sagde jeg ikke havde behov for pengene.

Anmeld

4. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

ønskebarn74 skriver:

Ja så skal i i retten.. Og i så fald gennemgår de hans økonomi og han risikerer at skulle betale mere... Så mon ikke han tager sig sammen

Jeg mener da at have fået at vide, at faderen så bare bli'r dømt til far, så I ikke skal i retten mere.

Anmeld

4. februar 2010

Sees

lillemunk skriver:

Se det hjalp jo lidt på det hele... Smiler... men det er lang tid at gå og vente.
Det er jo næsten et helt år.

Det bliver lidt af en regning han får.
Jeg går og overvejer at søge børnepenge 2 mdr før fødselen.... ville lyve hvis jeg sagde jeg ikke havde behov for pengene.

Ja, det er noget af en regning han får
Jeg kunne også godt have søgt det der.. Hvad hedder det ?
undholderningsbidrag 1 måned før fødsel, tror jeg det hedder - Men jeg valgte at lade være, da jeg ikke ville gøre tingene værre end de var/er i forvejen.

Anmeld

4. februar 2010

Sees

Astrids-mor skriver:

Jeg mener da at have fået at vide, at faderen så bare bli'r dømt til far, så I ikke skal i retten mere.

Er det rigtigt ?! .. ARGH, forvirring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.