MAnd kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
37 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Vingummien

Hvornår kalder i det mand og hvornår kæreste?

Det er mand når man er gift.

Men har bare lagt mærke til at mange af jer kalder det mand selvom i ikke er gift. Hvornår kalder man det så mand?

Jeg kalder Frank kæreste selvom vi har barn osv sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Hvornår kalder i det mand og hvornår kæreste?

Det er mand når man er gift.

Men har bare lagt mærke til at mange af jer kalder det mand selvom i ikke er gift. Hvornår kalder man det så mand?

Jeg kalder Frank kæreste selvom vi har barn osv sammen.

Det er min mand som jeg er kæreste med... sådan var det hos os....

Anmeld

31. januar 2010

Diana...

Jeg har altid kald ham min mand for han er min og han er en mand så hvorfor ikke min mand. 

Anmeld

31. januar 2010

Na-Wi

Her i hytten kalder vi hinanden kærester da vi ikke er gift.. Synes det lyder helt forkert at sige mand og kone når vi ikke er gift

Anmeld

31. januar 2010

Pia.

Min mand var min kæreste ind til vi blev gift så var han min mand ....

Syntes det lyder forkert at sige min mand hvis man ikke er gift med ham - det er jo først når man er mand og kone, at man kan sige mand og kone... - men det er jo så bare min mening, jeg syntes også det lyder tosset når folk siger mig og min forlovet ja også selvom de er forlovet... ja jeg er sgu nok tosset...

Knus Pia.

Anmeld

31. januar 2010

Diana...

Naannaa87 skriver:

Her i hytten kalder vi hinanden kærester da vi ikke er gift.. Synes det lyder helt forkert at sige mand og kone når vi ikke er gift

Ja kone det vil jeg giver dig ret i men det gør det nu os når man er gift synes jeg.

Men hvorfor mand det forstå jeg ikke det er jo en mand og han er din hvorfor lyder det så mærkeligt?

Knus

Anmeld

31. januar 2010

FrkT

Jeg kalder Jens for min mand, selvom vi "kun" er forlovet. Forklaringen: han er en mand, og han er min. Om vi er gift eller ej er så irrelevant. Og så KAN man jo kalde det en ægtemand når man bliver gift, hvis man synes han så skal have et nyt "navn".

Dog hvis folk spørger om min status, så forklarer jeg bare at vi er forlovede.

En af de store grunde til at jeg kalder ham min mand er altså også nogle af de gamle tanter på min arbejdsplads, for de kan finde på at sige "din ven" når de skal spørge ind til noget med Jens  Han er sq da ikke bare min ven, han er min elskede, nej så bliver de sq for gamle at høre på  Vi har været sammen i 3½ år, så vil jeg sq ikke kalde ham "min ven".... nej! Min MAND er straks meget bedre

Anmeld

31. januar 2010

Sebastians Mor

Sebs Far er min kæreste men kan da ind i mellem hvis jeg sender en sms skrive manden eller ligende, ellers er han min kæreste da vi ikke er gift.

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

Pia. skriver:

Min mand var min kæreste ind til vi blev gift så var han min mand ....

Syntes det lyder forkert at sige min mand hvis man ikke er gift med ham - det er jo først når man er mand og kone, at man kan sige mand og kone... - men det er jo så bare min mening, jeg syntes også det lyder tosset når folk siger mig og min forlovet ja også selvom de er forlovet... ja jeg er sgu nok tosset...

Knus Pia.

Jeg syntes også det lyder forkert

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

FrkT skriver:

Jeg kalder Jens for min mand, selvom vi "kun" er forlovet. Forklaringen: han er en mand, og han er min. Om vi er gift eller ej er så irrelevant. Og så KAN man jo kalde det en ægtemand når man bliver gift, hvis man synes han så skal have et nyt "navn".

Dog hvis folk spørger om min status, så forklarer jeg bare at vi er forlovede.

En af de store grunde til at jeg kalder ham min mand er altså også nogle af de gamle tanter på min arbejdsplads, for de kan finde på at sige "din ven" når de skal spørge ind til noget med Jens  Han er sq da ikke bare min ven, han er min elskede, nej så bliver de sq for gamle at høre på  Vi har været sammen i 3½ år, så vil jeg sq ikke kalde ham "min ven".... nej! Min MAND er straks meget bedre

Hehe min bedstemor bruger også ordet ven når man ikke er gift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.