Time-out?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Skyndte mig over til legetøjet, men kunne ikke se ham. Løb derefter ned mod kasserne, for at sikre mig han ikke var på vej ud, og så info. Så tilbage mod legetøj, hvor han så stod og kiggede på lego - der var en kvinde der sad på hug og spurgte om han hed David, da jeg kom derhen... Thank God!

Nej for pokker... puha får da helt ondt i maven over det... tror jeg var gået i panik.

TINA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

LinLin

TbCp skriver:

Nej for pokker... puha får da helt ondt i maven over det... tror jeg var gået i panik.

TINA 

Synes jeg holdt hovedet rimeligt koldt. Blev bare ved med at tænke "han er herinde et sted!" Og da jeg så fandt ham blev han vildt sur over vi skulle afsted - han syntes ikke han var blevet væk!

Anmeld

31. januar 2010

4xGreve

åhh altså nu har jeg ikke lige læst det hele men Daniella er kun 21 måneder (snart) og hun er virkelig mindst lige så strid som i beskriver, slå, kaster med tingene, smider sig på gulvet og skriger hvis det ikke lige gåer efter hendes hovedet, basker helt vildt og voldsomt med armene samt sskrig og skrål hvis legettøjet ligger forkert osv. osv. osv. men det er kun når vi er i nærheden når vi så ikke er der er hun jordens sødeste og mest velopdraget barn og det er hun også når vi er ude, men hvis det ikke går 100% efter hendes hoved så bliver hun så sur det er lige før jeg nogen gange bliver bange for hende (ved ikke om det lyder dumt men den bette pige har vireklig utrolig mange kræfter og vi har også fået at vide at det er helt ekstremt) og hun er totalt frygtløs...

Hun lytter ikke, er ligeglad med os osv. men samtidig kan hun være verdens sødeste lille pige, det skrifer fra det ene øjeblik til det ande, og jeg troede det var mig/os den var galt med fordi vi ikke var konsekvense nok, men efter vi er blevet mere "strenge" så er der ingen forandring...

Er total magtløs men igen hun er så lille hun forstår ikke time out selvom jeg syntes det er en rigtig go løsning for så slipper man for skæld ud også kan man føre en dialog og jeg syntes også at sur og glad kalenderne er en rigtig god ting

Anmeld

31. januar 2010

RumlesMor

Vi bruger time-outs på 2-3 min. og de virker - hvis man er konsekvent. Når min datter er uartig/ikke hører efter får hun først en advarsel om at det ikke er i orden, og et forslag til at tackle situationen anderledes...men forsætter hun rejser vi os straks og følger hende stille og roligt til hjørnet af stuen.

Her har vi en stor puf stående, som hun så bliver sat op på. Vi forklarer hvorfor hun sidder der, og hvor længe hun skal sidde der. Men skriger og skaber hun sig voldsomt, får hun først lov at rejse sig når hun er faldet til ro og vi kan tale sammen.

Når hun rejser sig snakker vi om hvorfor hun sad der, og så taler vi ellers ikke om den situation igen. Jeg hader når voksne bruger genbruger - både overfor hinanden, men ikke mindst overfor børn.

Når man har sagt undskyld og afsonet sin straf, skal man ikke punkes mere for det. Heller ikke som en sjov fortælling til familie-festerne. Gjort er gjort og derefter glemt. Selvom barnet gentager en uønsket handling, bør man ikke inddrage sidste gang de gjorde det. Men istedet overveje om man skal gribe situationen anderledes an.

Blot lidt tanker herfra...

Egentlig tror jeg det vigtigeste (og sværeste) er at bevare roen når de laver ballade. Selvom de er helt små og uden sprog, skal de afbrydes, fjernes fra situationen og have forklaret at det er uønsket handling. Så vil de vokse op med at man taler om tingene. For det hjælper ikke at Mor skriger og skælder ud, hun skal vejlede og opdrage.

Anmeld

31. januar 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Jeg er uddannet pædagog og har stort set kun arbejdet med børn i alderen 0-3 år.... så når JEG... som er UDDANNET PÆDAGOG.... ikke kan styre min egen datter.... jamen så er det jo lige før jeg tvivler på mine evner 

TINA 

Nu er det osse altid nemmere at få andres børn til at lytte... Det er lidt nemmere, når det er en "fremmed" der siger, at de ikke må det og det... Det er noget helt andet, når det er mor eller far der siger det... Så du må ikke tvivle på dine evner...

Anmeld

31. januar 2010

Jules

Hmmm.... Tror Viktor er forud for sin alder når det kommer til skarnssteger... Han er vidst en drenge udgave af Liva når det handler om at drive mor og far til vanvid Hehe

Anmeld

1. februar 2010

TbCp

Tusind tusind tak for alle jeres svar. Der var rigtig mange brugbare imellem og vi har fået lidt at tænke over og at arbejde med!

Tak skal i have 

TINA 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.