Time-out?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Vingummien

Mor til David skriver:

Det lyder også meget pædagogisk, men holder altså ikke altid!

Når David kaster sig på gulvet i føtex og skriger at han vil over til legetøjet, siger jeg da også at det kan jeg godt forstå han gerne vil, men vi skal hen og betale, så vi kan komme hjem og lave mad.

Jeg synes det er okay at sige nej, hvis man har et alternativ til hvad de SÅ må!

Det har jeg så heldigvis ikke prøvet med nogle af dem endnu.

Hvis Emil vil noget når vi er ude at handle siger han sådan en speciel lyd, og så siger jeg bare ikke nu hehe. Så kigger han surt på mig og stopper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

LinLin

suanne85 skriver:

Det har jeg så heldigvis ikke prøvet med nogle af dem endnu.

Hvis Emil vil noget når vi er ude at handle siger han sådan en speciel lyd, og så siger jeg bare ikke nu hehe. Så kigger han surt på mig og stopper

Jeg foretrækker også stadig enten at handle inden jeg henter ham eller sætte ham i en vogn - selvom han er ved at være for stor til at sidde dér (men så ved jeg i det mindste hvor han er og kan køre den retning jeg vil! )

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Jeg er uddannet pædagog og har stort set kun arbejdet med børn i alderen 0-3 år.... så når JEG... som er UDDANNET PÆDAGOG.... ikke kan styre min egen datter.... jamen så er det jo lige før jeg tvivler på mine evner 

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Jeg foretrækker også stadig enten at handle inden jeg henter ham eller sætte ham i en vogn - selvom han er ved at være for stor til at sidde dér (men så ved jeg i det mindste hvor han er og kan køre den retning jeg vil! )

Fuldstændig det samme her... med mindre min mand også er med... handler jeg med hende alene er det op i vognen!

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

TbCp skriver:

Jeg er uddannet pædagog og har stort set kun arbejdet med børn i alderen 0-3 år.... så når JEG... som er UDDANNET PÆDAGOG.... ikke kan styre min egen datter.... jamen så er det jo lige før jeg tvivler på mine evner 

TINA 

Sådan har jeg det også indimellem... Og får helt dårlig samvittighed overfor David, fordi min tålmodighed nogle gange er laaangt større med andre folks børn end med mit eget

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

Nej, det er da beviset på at forholdet og grundlaget til ens barn er kærlighed og ikke professionalisme...det er da super nemt at passe andres børn, de er nemmere og du er nemmere....

Jeg har ikke selv haft brug for timeout med mine, bryder mig ikke om det, men er det på en måde hvor man er ved barnet og bare sætter det op på køkkenbordet og siger nu er der ro, så er det da en god måde....jeg har nok brugt tegnefilm, rosiner og andet upædagogisk til at få ro...

Fordelen ved mine tre drenge er at de ikke er umulige over for mig, men så driller de hinanden så jeg er ved at gå AMOK.....grrr...

Knus Eva...

TbCp skriver:

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

TbCp skriver:

Fuldstændig det samme her... med mindre min mand også er med... handler jeg med hende alene er det op i vognen!

TINA 

Sidst jeg havde ham med i Bilka, hvor han selv gik rundt, blev han væk  Måtte efterlyse ham over kaldeanlægget... Så der går nok et stykke tid før jeg gør det igen!

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Sidst jeg havde ham med i Bilka, hvor han selv gik rundt, blev han væk  Måtte efterlyse ham over kaldeanlægget... Så der går nok et stykke tid før jeg gør det igen!

FØJ! Det har været ubehageligt.... De få gange Liva selv har gået rundt når vi har handlet er hun også drønet væk.... så det tør jeg slet ikke

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

TbCp skriver:

Ja, tænker også at det ikke skal være værelset, men evt i gangen, på trappen eller lign.

Tror stadig hun er for lille til det med kalenderen.... og, uden at det skal lyde for hårdt, så tror jeg ikke det er mig at bruge det.

TINA 

Hvis hun ikke kan side stille er i nødt til at finde et røv kedligt rum, hvor i kan lukke døren og så holde den i de 2½ min, så hun forstår det er alvor og at i mener det.

Frederic bliver 17 her den 3 feb. Vi bruger både nej og aflednings manøvre. Efter et nej bliver han fysisk fjernet og 90 % af gangene er det nok at stille ham med ryggen dertil og han finder andet at lege med. Anden gang han kaster med sin mad, bliver det taget væk i 1½ min og han får det atter tilbudt.

de alm ting er det nok lige at sige rømme sig og han finder noget andet. Hvis han får fat i en ting han ikke må, eks en saks - får han chancen for at afl og hvis ikke, vrister jeg den ud af hans fingre og så må han så skrige i arrigskab, hvilket jeg ignorer 100% så han ved han intet får ud af at skabe sig.

Uanset hvad han gør af det han ikke må, får han altid et kæmpe kram bagefter. Så her får han allerede grænser og her er ingen kære mor.

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

TbCp skriver:

FØJ! Det har været ubehageligt.... De få gange Liva selv har gået rundt når vi har handlet er hun også drønet væk.... så det tør jeg slet ikke

TINA 

Skyndte mig over til legetøjet, men kunne ikke se ham. Løb derefter ned mod kasserne, for at sikre mig han ikke var på vej ud, og så info. Så tilbage mod legetøj, hvor han så stod og kiggede på lego - der var en kvinde der sad på hug og spurgte om han hed David, da jeg kom derhen... Thank God!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.