Time-out?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
36 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

TbCp

Dette er nok mest til jer med børn på 2-3 år. Bruger i time-out? Altså at sætte barnet på en stol eller lign. hvis de har været "uartige" (forstå mig ret) og hvis i gør virker det så.
Vi har simpelthen en kamp uden lige herhjemme for tiden. Liva opfører sig så grimt, slår, gør alt hun ved hun ikke må, overhører os og hvis der kommer en reaktion fra hende på det vi beder hende om er det som regel en rækkentunge/spytte/prutte med munden.
Vi er udkørte over konstante konflikter og jeg er så ked af at jeg siger nej og råber højt ALT for mange gange om dagen.
Jeg ved godt at det er helt naturlig udvikling men ind imellem undrer vi os over om det virkelig skal være SÅ slemt!?!

Så var det jeg tænkte på det her time out.... kan vi, hvis hun slår, sætte hende på trappen i 2 min. og vil hun overhovedet opfatte hvorfor vi gør det?

Jeg er træææææt  og ked af hvordan det kører herhjemme for tiden  

TINA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

charlottekri

vi bruger at sætte vores datter ind på hendes værelse eller på badeværelset, hvis hun har været uartig eller ikke vil høre efter, og så kan hun kalde når hun er faldet til ro (det sker som regel under skrig og skrål) og så kan hun komme ud og sige undskyld, hvorefter vi forklarer hende hvad hun har gjort forkert...

det med at sætte dem på trappen el. lign. kan vi ikke få til at fungere, for hun render bare med det samme igen...

det virker for en tid, men hun vil som regel gøre tingene igen, men sådan skal det vel være

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

HAr i prøvet at undgå ordet nej evt? Og distrahere i stedet for.

Hvis hun laver noget hun ikke må så lad som ingenting og spørg om hun vil tegne eller lige hjælpe med skraldet osv

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

suanne85 skriver:

Hvis hun laver noget hun ikke må så lad som ingenting og spørg om hun vil tegne eller lige hjælpe med skraldet osv

Suk ja, synes snart vi har prøvet alt.... Vi kan ikke ignorere de ting hun gør, som hun ikke må, for det er sådan noget som at stå og slå på tv-skærmen, jagte marsvinene rundt i buret og ting i den dur.
Ind imellem lykkes det at distrahere, men det er sjældent 

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

Camilla_a

Vi kender det alt for godt herhjemme! Er helt glad for vi ikke er de eneste som har det sådan, troede lidt vi var, for vores Frey (ham bliver 2,5 år den 12/2) kan virkelig være slem. Han kaster med ting, råber og koger helt over hvis han ikke får hans vilje, eller der er ting der ikke lige passer hans hoved. Det er ved at være helt pinligt at aflevere ahm i vuggestue, fordi han bare sætter i et hyl hvis han ikke lige kan få den stol som passer ham, når han skal spise morgenmad der.
Vi har også overvejet time-out for at se om det hjælper, for ved slet ikke hvad vi ellers kan gøre. Kan nemlig heller ikke li den råben og "nej" "hold så op" osv osv.  

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Suk ja, synes snart vi har prøvet alt.... Vi kan ikke ignorere de ting hun gør, som hun ikke må, for det er sådan noget som at stå og slå på tv-skærmen, jagte marsvinene rundt i buret og ting i den dur.
Ind imellem lykkes det at distrahere, men det er sjældent 

TINA 

OKi, nu lyder det nok vildt psykologisk hehe, men ja.

Men har i så prøvet at spørge hvorfor hun gør det? I stedet for at sige nej?

Hvis hun slår på tvet så gå hen og spørg hvorfor hun gør det? Og så tage den derfra?

Anmeld

31. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

De siger at et timeout skal være det antal i minutter som barnet er gammelt. Altså 2½ år giver 2 ½ min i timeout. og de bagefter for forklaret hvorfor osv.

At det skal være et kedligt sted, en trappe - en stol i gangen osv. Aldrig deres værelse, for der er intet straf i at komme ind og lege. De skal heller ikke forbinde deres værelse med timeout og tror at deres værelse er afstraffelse.

Jeg ville helt klart sætte hende i timeout med den opførsel. Og være koncekvent, har jeg først sagt jeg tager x antal frynsegoder som legetøj, musik, tv mm, så holder jeg fast i det. Hvis hun fortsat bliver ved må hun få en timeout mere, ikke noget med at rende rundt osv. og dette ville jeg blive ved med uanset om det er 3 gange eller 20...

Har du prøvet beløning og straf kallender? Ved ikke hun er for lille til det endnu. Tror ikke hun forstår at eksempel vis at 5 stjerne udløser en godte og 5 sure smily betyder hun mister retten til en ting. 

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

suanne85 skriver:

Årh! Det dér hjælper (undskyld mig) sgu ikke når de først er omkring de 2 ½ år! De er engle når de er under 2 - tro mig!

David får at vide at han gerne må græde ("jeg vil/gider ikke-gråd") ude i vores gang. Der er vindue ind til stuen, så det er ikke fordi han bliver lukket inde i et lille rum! De skal selvfølgelig have lov til at udtrykke deres følelser, men skal også lære "formen" (han bliver 3½ d. 2. marts).

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

suanne85 skriver:

OKi, nu lyder det nok vildt psykologisk hehe, men ja.

Men har i så prøvet at spørge hvorfor hun gør det? I stedet for at sige nej?

Hvis hun slår på tvet så gå hen og spørg hvorfor hun gør det? Og så tage den derfra?

Det er der altså ikke mange børn under 3 år, der kan svare på! ("Hvorfor gør du sådan og sådan") Oftest kommer deres udbrud i affekt

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Vi kender det alt for godt herhjemme! Er helt glad for vi ikke er de eneste som har det sådan, troede lidt vi var, for vores Frey (ham bliver 2,5 år den 12/2) kan virkelig være slem. Han kaster med ting, råber og koger helt over hvis han ikke får hans vilje, eller der er ting der ikke lige passer hans hoved. Det er ved at være helt pinligt at aflevere ahm i vuggestue, fordi han bare sætter i et hyl hvis han ikke lige kan få den stol som passer ham, når han skal spise morgenmad der.
Vi har også overvejet time-out for at se om det hjælper, for ved slet ikke hvad vi ellers kan gøre. Kan nemlig heller ikke li den råben og "nej" "hold så op" osv osv.  

Det er samme alder som vores Liva, hun bliver 2 1/2 d. 24/2...

Jamen det er simpelthen så træls... og man synes bare man prøver ALT! Men hun er simpelthen så strid... idag stod hun og spiste et æble, da hun var færdig smed hun det på gulvet og sparkede til det... jamen for pokker altså.. dumme unge  

TINA 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.