Time-out?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

TbCp

suanne85 skriver:

OKi, nu lyder det nok vildt psykologisk hehe, men ja.

Men har i så prøvet at spørge hvorfor hun gør det? I stedet for at sige nej?

Hvis hun slår på tvet så gå hen og spørg hvorfor hun gør det? Og så tage den derfra?

Den er også afprøvet... enten går hun bare, eller også begynder hun på det der spytte/prutte række tunge værk... Tror sgu jeg sender hende på kostskole

TINA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Vingummien

Mor til David skriver:

Årh! Det dér hjælper (undskyld mig) sgu ikke når de først er omkring de 2 ½ år! De er engle når de er under 2 - tro mig!

David får at vide at han gerne må græde ("jeg vil/gider ikke-gråd") ude i vores gang. Der er vindue ind til stuen, så det er ikke fordi han bliver lukket inde i et lille rum! De skal selvfølgelig have lov til at udtrykke deres følelser, men skal også lære "formen" (han bliver 3½ d. 2. marts).

Her fungere det både på EMil som er under 2 og på hans søster som er 4 år.

Jeg hader at bruge ordet nej, og undgår det for det meste.

Hvis han f.eks står og piller ved tvet, så kalder jeg bare på ham og så danswer vi f.eks eller sådan og så leger han videre med noget andet. Og efter et par gange er det faktisk nok bare at sige hans navn eller lige rømme sig.

Og bruger heller ikke nej ved hans søster hvis jeg kan undgå det, hvis hun f.eks får et flip og kaster med legetøj eller lign så siger jeg at hun kan kaste det op i den kasse det skal være og så stille den på plads bagefter.

Men man finder jo hver sin måde.

Hvis Emil blvier gal og græder, så tager jeg ham op og så sidder han på benet til han er færdig og er klar igen og det hjælper også

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Frederic's moar skriver:

De siger at et timeout skal være det antal i minutter som barnet er gammelt. Altså 2½ år giver 2 ½ min i timeout. og de bagefter for forklaret hvorfor osv.

At det skal være et kedligt sted, en trappe - en stol i gangen osv. Aldrig deres værelse, for der er intet straf i at komme ind og lege. De skal heller ikke forbinde deres værelse med timeout og tror at deres værelse er afstraffelse.

Jeg ville helt klart sætte hende i timeout med den opførsel. Og være koncekvent, har jeg først sagt jeg tager x antal frynsegoder som legetøj, musik, tv mm, så holder jeg fast i det. Hvis hun fortsat bliver ved må hun få en timeout mere, ikke noget med at rende rundt osv. og dette ville jeg blive ved med uanset om det er 3 gange eller 20...

Har du prøvet beløning og straf kallender? Ved ikke hun er for lille til det endnu. Tror ikke hun forstår at eksempel vis at 5 stjerne udløser en godte og 5 sure smily betyder hun mister retten til en ting. 

Ja, tænker også at det ikke skal være værelset, men evt i gangen, på trappen eller lign.

Tror stadig hun er for lille til det med kalenderen.... og, uden at det skal lyde for hårdt, så tror jeg ikke det er mig at bruge det.

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Den er også afprøvet... enten går hun bare, eller også begynder hun på det der spytte/prutte række tunge værk... Tror sgu jeg sender hende på kostskole

TINA 

Hvor har hun lært det med at spytte. Nøj jeg vil blive gal

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Ja, tænker også at det ikke skal være værelset, men evt i gangen, på trappen eller lign.

Tror stadig hun er for lille til det med kalenderen.... og, uden at det skal lyde for hårdt, så tror jeg ikke det er mig at bruge det.

TINA 

Er også nogle der bruger små glas med kugler i, er nemmere når de er hendes alder.

Men jeg kunne heller ikke bruge det

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

suanne85 skriver:

Hvor har hun lært det med at spytte. Nøj jeg vil blive gal

Det er ikke sådan at hun lægger en ordentlig hakker 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skulle forklare det hun gør... stikker tungen ud og laver sådan en spytte/prutte lyd... det gør hun når hun bliver sur, gal, der er noget hun ikke vil osv

TINA 

Anmeld

31. januar 2010

LinLin

suanne85 skriver:

Her fungere det både på EMil som er under 2 og på hans søster som er 4 år.

Jeg hader at bruge ordet nej, og undgår det for det meste.

Hvis han f.eks står og piller ved tvet, så kalder jeg bare på ham og så danswer vi f.eks eller sådan og så leger han videre med noget andet. Og efter et par gange er det faktisk nok bare at sige hans navn eller lige rømme sig.

Og bruger heller ikke nej ved hans søster hvis jeg kan undgå det, hvis hun f.eks får et flip og kaster med legetøj eller lign så siger jeg at hun kan kaste det op i den kasse det skal være og så stille den på plads bagefter.

Men man finder jo hver sin måde.

Hvis Emil blvier gal og græder, så tager jeg ham op og så sidder han på benet til han er færdig og er klar igen og det hjælper også

Det lyder også meget pædagogisk, men holder altså ikke altid!

Når David kaster sig på gulvet i føtex og skriger at han vil over til legetøjet, siger jeg da også at det kan jeg godt forstå han gerne vil, men vi skal hen og betale, så vi kan komme hjem og lave mad.

Jeg synes det er okay at sige nej, hvis man har et alternativ til hvad de SÅ må!

Anmeld

31. januar 2010

Camilla_a

TbCp skriver:

TINA 

Så kan Frey lige komme og tage hende i hånden, så kan de blive sat på et tog sammen  

Anmeld

31. januar 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Det er ikke sådan at hun lægger en ordentlig hakker 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skulle forklare det hun gør... stikker tungen ud og laver sådan en spytte/prutte lyd... det gør hun når hun bliver sur, gal, der er noget hun ikke vil osv

TINA 

hehe man vidste da aldrig med hende Liva jo, hun gør jo nogle sjove ting engang imellem

Bare gør det igen nsæte gang hun gør det, ligesom en hund der bider, så siger de jo man skal bide igen

Anmeld

31. januar 2010

TbCp

Camilla_a skriver:

Så kan Frey lige komme og tage hende i hånden, så kan de blive sat på et tog sammen  

Hehe  

TINA 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.