Eva skriver:
Lige præcis..
jeg passede min lillesøster på to år i flere timer ad gangen da jeg var 12 år og tog med veninder til KBH og havde hyggedage og sov inde hos hendes far osv...tænker at man måske nogle gange er for dårlige til at stole på at børn faktisk godt kan og ma skal vel også slippe dem en dag, ikke...
Men de skal helt sikkert prøve, så må jeg finde en undskyldning til at tage væk en nat..
eller bare sidde nede hos deres far imens Jeppe og hans ven er alene her..
Og så er det jo super trygt med mobiler, computere og alt det...børn har jo nærmest ikke en chance for at slippe for forældrenes øjne i nakken..
Knus Eva..
Synes det lyder som en god ide at finde en undskyldning for at være væk hjemmefra, så de kan prøve at være alene. Ja det er jo lidt det Eva, vi skal jo slippe dem på et tidspunkt, og hvorfor ikke lave snoren lidt længere til dem lidt af gangen
Jeg tror som du selv er inden på, at man nogle gange er for dårlige til at stole på dem. Jeg ved godt at tideren har ændret sig siden vi var børn. Altså det ikke hele tiden handler om tillid til barnet med tillid til omverden. Men jeg tror så også at med den omverden vi nu har, så har mange tendens til at pakke deres børn alt for meget ind, og det er jo lidt at gøre dem en bjørnetjeneste. Man skal slippe engang i mellem og vise sine børn tillid 
Fortæl endelig, når de har prøvet at være alene, hvordan det gik.
Knus
Anmeld