Rådighedsbeløb på kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

det lyder godt nok helt omvendt

I hvert fald så sulter dem på kh ikke... håber dog aldrig nogensinde jeg skal modtage det, men skulle man ende derunde en dag, så ser det ud til jeg overlever,...

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

@spire

Eva skriver:

Og nej, det er bestemt ingen fejl, her er dagens danmark, enlig mor til tre på kh:

10.000kr kh udbetalt cirka.

3510kr børnebidrag

3300kr boligsikring

Ialt: 16800kr udbetalt.

Mine udgifter er på: 9000kr alt inkl.

Det giver mig: 7800kr til mad og hygge.

Børnefamilieydelse får jeg omkring 14000kr hver tredje måned delt ud på hver måned giver det:4600kr som sammen med 7800kr giver mig alt i alt omkring: 12400kr til mad og hygge HVER MÅNED!!

Hvad siger du så..

Knus Eva..

Jeg undrer mig over hvordan det kan blive dyrere at arbejde..? Hvilke tilskud vil du miste ved at have et job? Det klart du ikke få KH, og muligvis vil boligsikringen falde en smule, men det vil da gå ud med et næsten så? 

Kender ikke til et job hvor man vil få mindre end 10.000 udbetalt, i hvert fald ikke et fuldtidsjob.. Så det vil da altid give flere penge at arbejde en ved at være på KH?

Og tilsidst.. Bliver KH sat udfra hvor mange børn man har, eller blot om man er enlig forsøger eller ej?

Anmeld

29. januar 2010

oo

Altså 12.000 kr som rådighedsbeløb?? nej så er man vist langt fra fattig. Men hvis det er  12.000 kr til at betalte sine faste udgifter, mad og fornøjelser med, tja så er det ikke så meget igen. Men fattig vil jeg stadig ikke kalde det. Men så igen; hvornår er man fattig?

de vestlige landes økonomiske samarbejdsorganisation OECD definerer fattigdomsgrænsen ved at man max har 250 kr pr dag efter skat.

Over en kvart million danskere lever under fattigdomsgrænsen. sørgeligt i dette "velfærds"samfund

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

@spire skriver:

Jeg undrer mig over hvordan det kan blive dyrere at arbejde..? Hvilke tilskud vil du miste ved at have et job? Det klart du ikke få KH, og muligvis vil boligsikringen falde en smule, men det vil da gå ud med et næsten så? 

Kender ikke til et job hvor man vil få mindre end 10.000 udbetalt, i hvert fald ikke et fuldtidsjob.. Så det vil da altid give flere penge at arbejde en ved at være på KH?

Og tilsidst.. Bliver KH sat udfra hvor mange børn man har, eller blot om man er enlig forsøger eller ej?

Nu læser jeg til pædagog, så lønnen er jo ikke voldsom...

Men der ryger noget af boligsikring, jeg skal til at betale fagforening/akasse, jeg skal betale børnepasning...det gør vel jeg skal betale 3000-4000kr mere om måneden og de skal jo tjenes først... så tjener jeg 8000kr brutto mere end jeg får i kh, så skal der jo svares skat og så går det jo næsten lige op, ikke....

Knus Eva..

Anmeld

29. januar 2010

oo

nåh, af en eller anden grund laver siden løjer når jeg vil svare denne tråd.

men jeg syntes det er unfair at generalisere og sige at "dem på kontanthjælp sulter i hvert fald ikke" for igen...alles verden ser ikke ud som din, folk har måske flere børn, flere udgifter osv osv. du akn sige at du ikke ville sulte på KH, men det er ikke ensbetydende med at ALLE har det fedt på kh.

og så er det superærgeligt at kh-modtagere pr automatik er det laveste i samfundet, som du skriver. jeg har selv været på kh. jeg var lige fyldt 18, blev smidt ud hjemmefra fra den ene dag til den anden uden at have noget sted at tage hen - og en mor der var bedøvende, bare jeg skred. og så skulle jeg have psykologhjælp på Stolpegården for de mange års incest jeg havde gennemlevet. der var bare over et halvt års ventetid derude, og i mellemtiden kunne jeg ingenting fordi jeg var så nedbrudt. så jeg fik KH og uden at jeg blev sat i jobaktivering. det er ikke noget jeg på nogen måde skammer mig over idag! der fandtes helt enkelt ikke nogen anden løsning og jeg syntes kun det var rart, at samfundet sådan nogenlunde (jeg vil ikke sige det på nogen måde er optimalt) kan gribe dets borgere når hele verden ramler omkring dem.

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Tulle28 skriver:

Jeg vil til hver en tid hellere have et skodarbejde end være på kontanthjælp - MEN det tror jeg altså bare der er mange andre som ikke vil. Og med dit regnestykke kan jeg jo egentlig godt forstå dem.

men så skal du jo også leve derefter...ingen gæld og bo billigt før du kan leve ok, tror du ikke?

Anmeld

29. januar 2010

kiroo

jeg får kun 8900 udbetalt på kontant hjem ca. og har en husleje på 8200,
og der til kommer alle de andre udgifter.

og de man ville få mere i løn bliver vidst nok bare trukket i boligsikring.. så jo mindre jeg får 3300 mere i løn end jeg gød i kh kan det ikke betale sig. lus jeg mister nk lidt friplads.. for den er jo regnet ud fra en indkomst på 155ooo om året og ikke med boligsikringen.

men nu nyder jeg lige min barsel..

Kitt med pigerne Keshia på 5år og Keira på 4 mdr.

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

@spire skriver:

I mit eksemple fik jeg 2500 kr i boligsøtte på dagpenge og fripladstilskud så jeg kun skulle betale 180 kr. Men efter jeg er kommet i arbejde får jeg 0 kr i boligstøtte og får ingen fripladstilskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.