nåh, af en eller anden grund laver siden løjer når jeg vil svare denne tråd.
men jeg syntes det er unfair at generalisere og sige at "dem på kontanthjælp sulter i hvert fald ikke" for igen...alles verden ser ikke ud som din, folk har måske flere børn, flere udgifter osv osv. du akn sige at du ikke ville sulte på KH, men det er ikke ensbetydende med at ALLE har det fedt på kh.
og så er det superærgeligt at kh-modtagere pr automatik er det laveste i samfundet, som du skriver. jeg har selv været på kh. jeg var lige fyldt 18, blev smidt ud hjemmefra fra den ene dag til den anden uden at have noget sted at tage hen - og en mor der var bedøvende, bare jeg skred. og så skulle jeg have psykologhjælp på Stolpegården for de mange års incest jeg havde gennemlevet. der var bare over et halvt års ventetid derude, og i mellemtiden kunne jeg ingenting fordi jeg var så nedbrudt. så jeg fik KH og uden at jeg blev sat i jobaktivering. det er ikke noget jeg på nogen måde skammer mig over idag! der fandtes helt enkelt ikke nogen anden løsning og jeg syntes kun det var rart, at samfundet sådan nogenlunde (jeg vil ikke sige det på nogen måde er optimalt) kan gribe dets borgere når hele verden ramler omkring dem.
Anmeld