Rådighedsbeløb på kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

Uni

Syntes da egentlig også det er skræmmende at man kan få mere rådighedsbeløb på kh end som arbejdende...

12000 efter alt er betalt er jo luksus! Men så er du sikkert også super stillet uden gæld bil m.m.??

Kan så godt forstå du hellere vil have et job hvis man ser bort fra det økonomiske aspekt. Det må ikke være fedt at være på kh. Jeg ville nu også nødigt ende der..

Så glæd du dig bare over de ekstra penge du har ;O)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Diana...

Bettemus skriver:

Læste det nu også bare som sagt i sjov  Jeg ville da også ti gange hellere være sammen med en jeg elsker end at være enlig mor og få tilskud (nåe nej har jo næsten lige fået job, så får jo ikke tilskud  ej, nu skal det ikke lyde som om jeg er bitter, fordi jeg ikke kan få tilskud. Jeg har det rent faktisk dejligt med at vide, jeg forsørger mig selv

Ja ikke det er sgu os bare kedeligt at gå her hjemme jeg er godt nok ved at gå ud af mit gode skind men jeg får så heller ikke noget fra kommunen så vi har kun mandens indkomst. 

Og tillykke med det nye job.

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Uni skriver:

Syntes da egentlig også det er skræmmende at man kan få mere rådighedsbeløb på kh end som arbejdende...

12000 efter alt er betalt er jo luksus! Men så er du sikkert også super stillet uden gæld bil m.m.??

Kan så godt forstå du hellere vil have et job hvis man ser bort fra det økonomiske aspekt. Det må ikke være fedt at være på kh. Jeg ville nu også nødigt ende der..

Så glæd du dig bare over de ekstra penge du har ;O)

Jo, men dem med job sidder som skrevet før nok også med større udgifter, hus osv...jeg har skam bil, men den er betalt, så ikke dyr at have...

Men nej, jeg skal ALDRIG på kh, er meldt ind i a-kasse så jeg skal ikke den vej...never...og skal da arbejde...

Knus

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Præcis...men altså., lidt skævt er det nu nogle steder i det her system...

Ja det synes jeg godt nok. Vi var oppe og søge kontant løn og jeg ville kunne få MAX 2000 før skat fordi jeg er gift hmm det ville jo ikke engang dække mine lån og ja så kan jeg jo bare bruge mandens penge som hun sagde men den vil jo dårlig nok dække det. og hendes kommentar man kan sagtens leve for 1000 kr om måned hmm godt så. 

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

DianaMoar skriver:

Ja ikke det er sgu os bare kedeligt at gå her hjemme jeg er godt nok ved at gå ud af mit gode skind men jeg får så heller ikke noget fra kommunen så vi har kun mandens indkomst. 

Og tillykke med det nye job.

Tusinde tak  Var også bare ellevild da jeg fik det - og så i disse tider. Det er nemlig ikke særlig spændende at gå hjemme, synes hurtigt jeg bliver lidt doven af det  Er du jobsøgende eller er det et bevidst valg at du går hjemme?

Anmeld

29. januar 2010

Tulle28

Eva skriver:

Men altså, hvem vil gå som det laveste af det laveste samfundsmæssigt set, på kh og arbejde 37 timer med et eller andet ligegyldigt man ikke brænder for...ja, jeg gad ikke..

Men økonomisk ville jeg bestemt ikke blive fattigere på kh...men jeg glæder mig til at atbejde, selvom jeg som enlig mor kontra enlig på kh bliver fattigere.

Endvidere er det jo svært at sammenligne hvis ikke man har præcis samme udgifter hver måned, ikke... de fleste der ejer hus sidder jo selvsagt dyere end dem i lejebolig(for det meste) og derfor lejer jeg også kun, det kan ikke betale sig at eje som lavtlønnet..

Knus

Jeg vil til hver en tid hellere have et skodarbejde end være på kontanthjælp - MEN det tror jeg altså bare der er mange andre som ikke vil. Og med dit regnestykke kan jeg jo egentlig godt forstå dem.

Anmeld

29. januar 2010

lonemus

DianaMoar skriver:

Ja det synes jeg godt nok. Vi var oppe og søge kontant løn og jeg ville kunne få MAX 2000 før skat fordi jeg er gift hmm det ville jo ikke engang dække mine lån og ja så kan jeg jo bare bruge mandens penge som hun sagde men den vil jo dårlig nok dække det. og hendes kommentar man kan sagtens leve for 1000 kr om måned hmm godt så. 

Ja, man kan vel ikke få kh, hvis man er gift og manden tjener penge, vel? Så må det da være forsørgelsespligten der går ind???

Lone - som heller aldrig håber jeg kommer på kh

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Bettemus skriver:

Tusinde tak  Var også bare ellevild da jeg fik det - og så i disse tider. Det er nemlig ikke særlig spændende at gå hjemme, synes hurtigt jeg bliver lidt doven af det  Er du jobsøgende eller er det et bevidst valg at du går hjemme?

Nej det har jeg ikke, jeg dur ikke til at gå hjemme det er ikke lige mig.

Jeg blev fyret under min graviditet og min barsel sluttet d. 9 januar. Jeg har søgt job i flere måneder nu men ikke så meget som en opringning har jeg fået. og jeg er ved at gå ud af mit gode skind. 

Jeg har søgt ind på en uddannelse som jeg håber jeg kommer ind på men der får jeg først svar d. 26 februar der jo LANG tid til 

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

lonemus skriver:

Ja, man kan vel ikke få kh, hvis man er gift og manden tjener penge, vel? Så må det da være forsørgelsespligten der går ind???

Lone - som heller aldrig håber jeg kommer på kh

Det var nu kontant hjælp jeg ville få hvis jeg sagde ja men max 2000 kr og det kom and på mandens løn hver måned og han tjener altid max så det ville jo ikke engang være 2000 kr før skat. så jeg takket nej tak for det ville ikke kunne hjælpe os og så arbejder manden alle ugens dage til jeg får job.

Anmeld

29. januar 2010

oo

Eva skriver:

Og nej, det er bestemt ingen fejl, her er dagens danmark, enlig mor til tre på kh:

10.000kr kh udbetalt cirka.

3510kr børnebidrag

3300kr boligsikring

Ialt: 16800kr udbetalt.

Mine udgifter er på: 9000kr alt inkl.

Det giver mig: 7800kr til mad og hygge.

Børnefamilieydelse får jeg omkring 14000kr hver tredje måned delt ud på hver måned giver det:4600kr som sammen med 7800kr giver mig alt i alt omkring: 12400kr til mad og hygge HVER MÅNED!!

Hvad siger du så..

Knus Eva..

det lyder godt nok helt omvendt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.