Rådighedsbeløb på kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

Honningblomst

Tulle28 skriver:

Jo det er da mere end jeg har nu med en god løn.

Kan huske vi havde denne diskusison for ikke så længe siden, om hvorvidt incitamentet til at have et job er væk, når man får så mange penge på KH... Og her er jo så beviset!

Men altså, hvem vil gå som det laveste af det laveste samfundsmæssigt set, på kh og arbejde 37 timer med et eller andet ligegyldigt man ikke brænder for...ja, jeg gad ikke..

Men økonomisk ville jeg bestemt ikke blive fattigere på kh...men jeg glæder mig til at atbejde, selvom jeg som enlig mor kontra enlig på kh bliver fattigere.

Endvidere er det jo svært at sammenligne hvis ikke man har præcis samme udgifter hver måned, ikke... de fleste der ejer hus sidder jo selvsagt dyere end dem i lejebolig(for det meste) og derfor lejer jeg også kun, det kan ikke betale sig at eje som lavtlønnet..

Knus

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Hmm jeg sidder da næste og overvejer at blive skilt hmm.

Knus Diana som er gift med et barn og vi har 1500 til os selv når alt er betalt 

Knus Diana og Lucas 210209

Men hvor mange udgifter har i...sikkert mere end 9000kr ikke...

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

DianaMoar skriver:

Hmm jeg sidder da næste og overvejer at blive skilt hmm.

Knus Diana som er gift med et barn og vi har 1500 til os selv når alt er betalt 

Så vil din mand bare komme til at sidde hårdt i det - så tror (heldigvis) ikke at det vil løse noget. Kan huske jeg engang så "luksusfælden" der var der et par som brugte en skilsmisse som eneste udvej ud af deres økonomiske krise. De to eksperter lavede så et regnestykke for dem, hvor det viste sig at de til sammen ville have større underskud end hvis de blev sammen. Så ja, enlige mødre kan måske få mere i støtte end gifte - men det er jo "kun" pga husstandsindkomsten. Synes det var lidt overraskende det resultat de kom med, for tror at mange tænker at de må flytte fra hinanden, hvis det går skidt økonomisk.

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Men hvor mange udgifter har i...sikkert mere end 9000kr ikke...

Jo vi har 17000 i udgifter manden får 24000 før skat om måneden og så har vi børnepengene og det er det. hmm så tror jeg da ikke engang vi har 1500. må lige regne på det igen ha ha.

Anmeld

29. januar 2010

BOBS

Tulle28 skriver:

Jo det er da mere end jeg har nu med en god løn.

Kan huske vi havde denne diskusison for ikke så længe siden, om hvorvidt incitamentet til at have et job er væk, når man får så mange penge på KH... Og her er jo så beviset!

Money 3   også mere end jeg har til rådighed efter alt er betalt...

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Jo vi har 17000 i udgifter manden får 24000 før skat om måneden og så har vi børnepengene og det er det. hmm så tror jeg da ikke engang vi har 1500. må lige regne på det igen ha ha.

Så har I også sat jer lidt hårdere end mig...

Knus..

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Bettemus skriver:

Så vil din mand bare komme til at sidde hårdt i det - så tror (heldigvis) ikke at det vil løse noget. Kan huske jeg engang så "luksusfælden" der var der et par som brugte en skilsmisse som eneste udvej ud af deres økonomiske krise. De to eksperter lavede så et regnestykke for dem, hvor det viste sig at de til sammen ville have større underskud end hvis de blev sammen. Så ja, enlige mødre kan måske få mere i støtte end gifte - men det er jo "kun" pga husstandsindkomsten. Synes det var lidt overraskende det resultat de kom med, for tror at mange tænker at de må flytte fra hinanden, hvis det går skidt økonomisk.

Ja det program så jeg godt. Det var nu os bare for sjovt kunne da aldrig drømme om og gå fra min mand vi skal nok klare det om vi så skal flytte hjem til de gamle og sælge hus osv så bliver vi sammen uanset hvad han er jo mit liv.

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Så har I også sat jer lidt hårdere end mig...

Knus..

Ja vi har os nogen gamle lån vi kæmper med uden dem ville det jo se anderledes ud.

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Ja vi har os nogen gamle lån vi kæmper med uden dem ville det jo se anderledes ud.

Præcis...men altså., lidt skævt er det nu nogle steder i det her system...

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

DianaMoar skriver:

Ja det program så jeg godt. Det var nu os bare for sjovt kunne da aldrig drømme om og gå fra min mand vi skal nok klare det om vi så skal flytte hjem til de gamle og sælge hus osv så bliver vi sammen uanset hvad han er jo mit liv.

Læste det nu også bare som sagt i sjov  Jeg ville da også ti gange hellere være sammen med en jeg elsker end at være enlig mor og få tilskud (nåe nej har jo næsten lige fået job, så får jo ikke tilskud  ej, nu skal det ikke lyde som om jeg er bitter, fordi jeg ikke kan få tilskud. Jeg har det rent faktisk dejligt med at vide, jeg forsørger mig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.