Rådighedsbeløb på kontanthjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

Honningblomst

Bettemus skriver:

Altså 12.000 kr som rådighedsbeløb?? nej så er man vist langt fra fattig. Men hvis det er  12.000 kr til at betalte sine faste udgifter, mad og fornøjelser med, tja så er det ikke så meget igen. Men fattig vil jeg stadig ikke kalde det. Men så igen; hvornår er man fattig?

Ved godt jeg sætter den lidt på spidsen...for 12.000kr til amd og hygge synes jeg sgu er et fint beløb...

Knus...

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

oo

nu har jeg lige googlet kontanthjælps satserne og her står at :

Er du over 25 år og

- har forsørgerpligt overfor børn er du berettiget til 12.629 kr. (2009) månedlig før skat.

så jeg kan slet ikke forstå hvor du får dine tal fra? 12000 til mad og hygge...der må være en regnefejl, eva!

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

Eva skriver:

Ved godt jeg sætter den lidt på spidsen...for 12.000kr til amd og hygge synes jeg sgu er et fint beløb...

Knus...

12.000 kr er rigtig mange penge. Her har vi ca 3-4000 kr og jeg har endda et godt betalt arbejde. Men det betyder jo så også, som du selv er inde på, at man ikke kan få div tilskud. Og det har jeg det egentlig også fint med - at forsørge mig selv. Jeg kan hverken få fripladstilskud eller boligstøtte og jeg har jo stadig de samme udgifter som folk med to indkomster. Men jeg brokker mig ikke. Vi mangler ikke noget, for vi har jo hinanden

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

Tjuhl skriver:

Er du over 25 år og

- har forsørgerpligt overfor børn er du berettiget til 12.629 kr. (2009) månedlig før skat.

så jeg kan slet ikke forstå hvor du får dine tal fra? 12000 til mad og hygge...der må være en regnefejl, eva!

Der kommer måske div tilskud oven i

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Er du over 25 år og

Og nej, det er bestemt ingen fejl, her er dagens danmark, enlig mor til tre på kh:

10.000kr kh udbetalt cirka.

3510kr børnebidrag

3300kr boligsikring

Ialt: 16800kr udbetalt.

Mine udgifter er på: 9000kr alt inkl.

Det giver mig: 7800kr til mad og hygge.

Børnefamilieydelse får jeg omkring 14000kr hver tredje måned delt ud på hver måned giver det:4600kr som sammen med 7800kr giver mig alt i alt omkring: 12400kr til mad og hygge HVER MÅNED!!

Hvad siger du så..

Knus Eva..

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Bettemus skriver:

12.000 kr er rigtig mange penge. Her har vi ca 3-4000 kr og jeg har endda et godt betalt arbejde. Men det betyder jo så også, som du selv er inde på, at man ikke kan få div tilskud. Og det har jeg det egentlig også fint med - at forsørge mig selv. Jeg kan hverken få fripladstilskud eller boligstøtte og jeg har jo stadig de samme udgifter som folk med to indkomster. Men jeg brokker mig ikke. Vi mangler ikke noget, for vi har jo hinanden

Nej, det er nemlig meget...men jeg ville dælme heller ikke modtage kh med alt hvad der følger....men økonomisk synes jeg nu ikke det ser slemt ud...

Anmeld

29. januar 2010

Anita80

Eva skriver:

Og nej, det er bestemt ingen fejl, her er dagens danmark, enlig mor til tre på kh:

3510kr børnebidrag

3300kr boligsikring

Børnefamilieydelse får jeg omkring 14000kr hver tredje måned delt ud på hver måned giver det:4600kr som sammen med 7800kr giver mig alt i alt omkring: 12400kr til mad og hygge HVER MÅNED!!

Hvad siger du så..

Knus Eva..

Hmm..

Ja man skulle være enlig mor i dagens danmark ...

Anmeld

29. januar 2010

Tulle28

Eva skriver:

nu der så tit er debatter om kontanthjælp, så har jeg da lige prøvet at regne ud hvad jeg ville have at leve for hvis jeg modtog kh...og jeg ville da ikke blive så fattig igen....7.500kr at leve for, ikke en formue men da ok som enlig og især hvis jeg lige smider børnepenge oveni, så ville jeg have 12.000kr til mad hver måned og det er endda med bil og alt hvad det koster...

Men hvad siger I...er jeg en fattig enlig mor på kh så når jeg har 12.000kr til rådighed hver måned? hvad siger I?

Knus Eva

Jo det er da mere end jeg har nu med en god løn.

Kan huske vi havde denne diskusison for ikke så længe siden, om hvorvidt incitamentet til at have et job er væk, når man får så mange penge på KH... Og her er jo så beviset!

Anmeld

29. januar 2010

Bettemus

Nej, det er nemlig meget...men jeg ville dælme heller ikke modtage kh med alt hvad der følger....men økonomisk synes jeg nu ikke det ser slemt ud...

Det ser da langt fra slemt ud. Og kan godt forstå, at du ikke ønsker at være på KH. Er du det nu?

Jeg var i en kort periode på dagpenge, og da jeg fik arbejde, sagde alle: "det må da også være dejligt at få lidt flere penge?" Måtte grine af dem, for har mere eller mindre det samme til rådighed, men nu skal jeg bare være væk hjemmefra fra kl 6:45 til kl 16:30  

Anmeld

29. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

3510kr børnebidrag

3300kr boligsikring

Hvad siger du så..

Knus Eva..

Hmm jeg sidder da næste og overvejer at blive skilt hmm.

Knus Diana som er gift med et barn og vi har 1500 til os selv når alt er betalt 

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.