Anonym skriver:
Hvordan fik i det konstateret? Via en test eller hvordan?
Har haft mistankec om at jeg har det og tog testen på nettet og jeg ligger helt i toppen og er helt galt.
Jeg fik det konstateret ved at jeg fysisk fik det dårligt, kvalme, træthed og en dag sagde det bare "bang" mens jeg var på arbejdet. Fik simpel hen black-out og en kollega fik sendt mig til læge. Jeg blev sygmeldt med det samme og kom i samtale terapi. Den dag i dag (2 år efter) kan jeg stadig have bivirkninger ved mit stress. Jeg kender dog nu mange af symptomerne og er meget på vagt, for ikke at ende der igen.
Jeg synes hel klart du skal søge læge og så må h*n hjælpe dig videre. Min erfaring er at man ikke kan komme ud af stressens kløer alene. Om det så er med hjælp fra læge eller familie er nok lige meget. Men støtte skal der til. Vær ikke flov over at snakke om det. Det værste er at skjule sin stress - det brugte jeg i hvert fald alt for meget energi på inden det endte med at sige "bang" Ville ønske at jeg have taget fat om i det i opløbet, så havde det nok ikke taget mig ½ år at komme ovenpå igen.
De bedste tanker herfra.
Anmeld