Jer med stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

baby2010

Lone H. skriver:

fik det konstateret ved en Test ved lægen, Og fik det videre konstateret ved psykologen, og har os fået en Konstanteret Post. Dramatisk stress nu her ved en psykiater.

Men Stress er ved lægen du skal have det konstateret

Jeg tror du mener Post Traumatisk Stress Disorder? Også kaldet PTSD...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

LRJ

baby2010 skriver:

Jeg tror du mener Post Traumatisk Stress Disorder? Også kaldet PTSD...

nej det hedder det, har det endda på papir, det er blanding mellem det du skriver, og at være paranoid, stress og noget andet

Anmeld

26. januar 2010

Heidi.

Anonym skriver:

Er på su så vil være svært  at blive sygmeldt ellers? Har ikke forstand på det.

Ja men ikke så tit

Du skal tænke på dig selv.....

Anmeld

26. januar 2010

Anonym trådstarter

Heidi. skriver:

Ja det er rigtigt. Men vil bare ikke ende på kontanthjælp.

Men hvis det er det så har jeg også en forklaring på hvorfor noget medicin ikke rigtig virker som det skal på mig, da det er en af symtomerne.

Anmeld

26. januar 2010

baby2010

Anonym skriver:

Hvordan fik i det konstateret? Via en test eller hvordan?

Har haft mistankec om at jeg har det og tog testen på nettet og jeg ligger helt i toppen og er helt galt.

Enig i besvarelserne. Tag til lægen og få en snak. Hvis du indenfor 1/2-1 år har været ude for noget meget psykisk belastende, det værende fx kronisk livstruende sygdom, ufrivillig abort, dødsfald i nær familie, ophørt parforhold (samboende), voldtægt eller lignende kan du få tilskud igennem sygesikringen til 10 behandlinger hos en psykolog. Der kan være lidt ventetid på psykologbehandlingen, men den er det værd!

Ellers kan jeg anbefale dig at låne litteratur på biblioteket omkring hvordan man kommer stress til livs. Prøv at søge efter "kognitiv terapi" og "stress" og gerne skrevet af en psykolog.

God bedring!

Julie (psykolog)

Anmeld

26. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Heidi. skriver:

Ja, for søren! Det er ikke en leg at have stress.. Det er meget farligt, hvis ikke man griber det ved rødderne...

Jeg ved ikke mht. skole og su om du kan blive sygemeldt, men hvis du har stress, så ville jeg råde dig til at tage en time-out og få styr på det! Kan jo skyldes skolen du har stress

Anmeld

26. januar 2010

baby2010

Lone H. skriver:

nej det hedder det, har det endda på papir, det er blanding mellem det du skriver, og at være paranoid, stress og noget andet

Hm ok... Jeg er nyuddannet psykolog og har aldrig hørt om det. Der kommer også kun 121 hits frem på google, når man søger på det. Meget mystisk.

Anmeld

26. januar 2010

CS

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt. Men vil bare ikke ende på kontanthjælp.

Men hvis det er det så har jeg også en forklaring på hvorfor noget medicin ikke rigtig virker som det skal på mig, da det er en af symtomerne.

Du ender heller ikke på kontanthjælp - du vil komme på sygedagpenge da du ikke er ledig på arbejdsmarkedet.

Håber det går godt hos lægen, godt du reagere på din krops signaler og passer på dig!!

Anmeld

26. januar 2010

Anonym trådstarter

baby2010 skriver:

Enig i besvarelserne. Tag til lægen og få en snak. Hvis du indenfor 1/2-1 år har været ude for noget meget psykisk belastende, det værende fx kronisk livstruende sygdom, ufrivillig abort, dødsfald i nær familie, ophørt parforhold (samboende), voldtægt eller lignende kan du få tilskud igennem sygesikringen til 10 behandlinger hos en psykolog. Der kan være lidt ventetid på psykologbehandlingen, men den er det værd!

Ellers kan jeg anbefale dig at låne litteratur på biblioteket omkring hvordan man kommer stress til livs. Prøv at søge efter "kognitiv terapi" og "stress" og gerne skrevet af en psykolog.

God bedring!

Julie (psykolog)

Ang nogle af de ting du nævner burde jeg for længst have været afsted, men har bare holdt det i mig og klaret den selv.

vidstee faktisk ikke der var regler omkring det med hvornår det er sket osv

Anmeld

26. januar 2010

Anonym trådstarter

ChristinaS skriver:

Du ender heller ikke på kontanthjælp - du vil komme på sygedagpenge da du ikke er ledig på arbejdsmarkedet.

Håber det går godt hos lægen, godt du reagere på din krops signaler og passer på dig!!

Har bare en lidt træls læge, nok derfor det er kommet hertil nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.