Hvor mange scanninger fik du? (Afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

Anne85

I første graviditet fik jeg bare de to obligatoriske... NF og MF + vi købte os til en kønsscanning og en 3d

Denne gang har vi indtil videre fået 5 (er i uge 18).... to trygheds som vi selv har betalt for, en tidlig scanning på sygehuset pga smerter, NF og så en kønsscanning som vi også selv har betalt.... derudover venter MF og så skal vi helt afgjort købe os til en 3d igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

CamillaT89

FrkLarsen skriver:

Nu har jeg dog ikke fået dem alle endnu 

Men, jeg får 5, 1 nakkefoldscanning (for tidligt), ny nakkefoldscanning d. 28/1. 

Md scanning, og 2 ekstra i uge 24 og 32 da jeg er tilmeldt et forsøg, skal dog ha' taget blodprøver 5 gange iløbet af graviditeten. 

kamilla 12+2

Hvilket forsøg er det?

Anmeld

25. januar 2010

Misjelle

Jeg blev scannet i uge 7 da de troede jeg var gravid uden for livmoderen, så fik jeg de 2 obligatoriske, så jeg fik 3. Vi valgte selv at betale for at få en 3D Scanning.

Anmeld

25. januar 2010

ghm

første gang jeg var gravid fik man ikke scanninger men man kunne deltage i en undersøgelse hvor jeg kom i puljen til 4 scanninger, og det endte med en værre masse da jeg fik svangerskabsforgiftning 4 mdr før termin.
anden gang fik jeg også mange da man ville holde øje med at hun voksede som hun skulle.
Tredje gang jeg er oppe på 6 scanninger og der kommer et par stykker til inden fødsel.
Hmm nej så jeg har ikke bedt om scanninger synes jeg bliver scannet rigeligt.

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

Har i alle tre graviditeter fået mellem 6 og 15 scanninger. I den første for 14 år siden, fordi der var mistanke om at fosteret var sygt, og fordi jeg havde svær svangerskabsforgiftning.

De sidste 2 graviditeter har jeg også fået mange scanninger, da jeg har haft insulinkrævende svangerskabsdiabetes......................og med Ida, fordi jeg også mærkede mindre liv..................hvilket resulterede i et AK 5 uger før termin.

Mette

Anmeld

25. januar 2010

BabyTosset

Jeg har fået 6 scanninger, hvis ikke jeg husker helt forkert  Og  den 9 februar venter mig en 7. scanning i form af en vækstscanning..

Dvs. NF, MD, 3D/4D scanning (selvvalgt) og de øvrige scanninger har været for at tjekke, at alt er i orden derinde - at han vokser som han skal osv. Dette fordi jeg i starten af min graviditet fik en blodprop i hjernen og nu er på blodfortyndende medicin. Så det er klart rart, at jeg bliver holdt under opsyn på den måde. Så bliver jeg også hele tiden forsikret om, at han har det godt i maven

Knus Pia 33+1

Anmeld

25. januar 2010

Livas mor

Ja vi nåede å op på 6 stk. scanninger..

De to obligatoriske, plus en ekstra på hospitalet da de skulle være sikre på hun ikke skulle tages med kejsersnit (hvilket ikke blev tilfældet, men i stedet for en MEGET ond sugekop, som ikke kan anbefales)!

Dernæst havde vi bestilt tid til en privat 3d/4dscanning på scanningsklinikken i København, men den første gang lå hun med hænderne foran ansigtet, så vi blev tilbudt en ekstra gratis.. Det samme skete så anden gang igen og så var de så søde at vi fik en tredje gang, og så kunne vi endelig se hendes smukke ansigt

Knus Rikke og lille Liva..

Anmeld

25. januar 2010

4kløver

1 da de skulle se hvor langt henne jeg var(10 uger)

2 da jeg fik lavet en moderkagebiopsi(12uger)

3 bare for at se(den som alle få)

4 fordi jm syndes hun var for lille

5 for at se at hun havde taget på

6 igen for at se hun havde taget på

7 skulle så igen den 30/10 men hun kom inden

mener det var dem er ikke sikker på om jeg var oppe på 8..

Anmeld

25. januar 2010

LinLin

David (2006): NF, MD, 1 gang hjertescan (hvor jeg fik lov at se ham i 3D også - scary!) og en senere igen, fordi jeg blødte (onkring uge 28...)

Sidste graivditet havde jeg fået tider til 4 scanninger: NF, MD tidlig + sen hjertescanning

(Havde selv hjertefejl, så derfor hjertescanningerne)

Anmeld

25. januar 2010

JustAnotherName

Jeg fik de 2 obligatoriske skanninger på sygehuset.

Og derudover fik jeg to 3d-skanninger, som jeg selv betalte for... Det er bare en HELT SPECIEL oplevelse!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.