Hvor tit ser i jeres forældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

wamse

Nu er der kun min mor her, og hende ser vi, når jeg kommer der over, for hun kører ikke lige hertil. Hun har fået en kæreste, og har så valgt at sætte ham før alt andet. Hun lovede mig fx at ville tage Lærke en hel weekend, hvor jeg kunne besøge venner og bare slappe af, når min eks ikke har Lærke. Men så fortæller hun mig at hun skal ud til kæresten alligevel, så jeg måtte lave mine planer efter, hvornår det passede hende i stedet for, og ikke som hun havde lovet mig. Hun kører rundt i min fars bil, som hun ikke orkede at skifte over i hendes navn inden han døde, hun siger hun har den så hun kan besøge mig også, men det har hun gjort 1 gang på 3 måneder, og faktisk bruger hun den kun til at besøge kæresten med. 

Jeg savner godt nok noget støtte og hjælp fra min mor, og ved ikke hvad der er sket med hendes personlighed. Hun ved godt at det var min fars ønske at jeg overtog bilen nu, men hun flipper fuldstændig og siger at jeg vil tage røven på hende. Jeg gidet simpelthen ikke tage den op med hende mere, men forsøger heller ikke mere at rette op på vores forhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

karina1980

vi ser min. mine svigerforældre en gang om ugen, da vi fast spiser hos dem hver søndag, derudover er vi naboer så det bliver jo tit til mere, børnene kan se dem når de har lyst blot de lige ringer først(de arbejder begge)

min mor ser vi maks en gang om måneden, hun bor ca 25 km væk, men kommer meget sjældent og besøger os og ja jeg kan ikke huske hvornår hun sidst gad at have en af børnene sovende trods at de helt vildt gerne vil og selv er vi for dårlige til at besøge hende også fordi der altid har været noget i baggrunden(familieskænderier)

min far ser vi mindre end en gang om året faktsik så har vi set ham 2-3 gange på de sidste 7 år, han er alkoholiker, kan dog godt sådan rimeligt lade vær med at drikke når jeg kommer, men han er som de fleste typiske alkoholiker meget svær at holde kontakt med, da andre behov jo kommer først.

så her ser vi altså svigerfamilien mest.

ellers så har jeg en søster boende tæt på som jeg ser tit og det er jeg super glad for

Anmeld

18. januar 2010

Valle81

Eva skriver:

og hvor tit er jeres børn hos dem?

Jeg ser min mor stort set hver dag...hun er Konrads børnehave og har været det snart et år, når jeg ikke lige har selvstudie...min ældste søn sover hos mine forældre i hvert fald to-tre gange om ugen og tit mere og bertram er der også til overnatning tit.

De to små er hos farmor og farfar en dag om ugen dog uden overnatning...

Jeg er så glad for det tætte forhold mine børn har til mien forældre og tænker at jeg er virkelig priviligeret.

Har lige skulle vælge praktiksted og takket være mine forældre kan jeg vælge inden for specielområdet, som jeg ønsker og slipper for børn og unge.

Men hvor tit og hvor meget er Jeres børn hos deres bedster og får de selv lov at vælge?

Knus Eva

Det er meget forskelligt:0)

Da Asta var lille og jeg var alenemor sås vi meget inden for hendes første leve år. Jeg var der tit i hele og halve weekender, og tog også gerne et par dage derude i løbet af ugen.

Da jeg startede på arbejde efter barsel var det til et job med en ugentlig aftenvagt og arbejde hver anden weekend, der hjalp min forældre mig og hvade hende hver tirsdag efter arbejde og hentede så mig på arbejde og kørte os hjem til os selv. Hver anden weekend hentede de hende fredag efter arbejde og så hentede de mig lørdag når jeg havde fri og kørte os hjem til os selv.

Så skiftede jeg arbejde og belv dagplejer, og så blev det mindre, da e så ikke havde hende i hverdagene mere. De ønskede det ikke selv mere, da de synes det var hårdt, og samtidig ville de heller at de kunne tage hende når jeg havde brug for pasning:0) Samtidig købte de også sommerhus, så nu er de væk hver weekend. Det hænder at de tager Asta med:0)

Så fandt jeg Kenny, og derefter er det blevet mindre igen, da vi jo nu har vores familie sammen.

Vil mene at Asta ser dem en gang om ugen, nogle gange kun i et kvarter, hvis vi lige kigger forbi hinanden, andre gange fordi hun gerne vil ud og være ved dem en eftermiddag og sådan. En det er meget meed forskel, der kan også nogle gange gå en måneds tid imellem.

Christina

Anmeld

18. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min mor er lige flyttet til Århus hvor jeg bor og i julemåneden sås vi nok 2-3 gange om ugen til en kop kaffe og middag på adventsdagene.

Min far... tja... så lidt som muligt, vil jeg næsten sige... Han er jo det man kalder luksusalkoholiker, så hvis jeg vil mødes med ham er det bedst at smutte forbi hans arbejde, så sidder vi på værkstedet og får en kop kaffe. Så er jeg sikker på at han ikke har drukket og at han ikke overfuser mig.

Kh

Rosa

26+1!!!!

Anmeld

18. januar 2010

LotteGabriella

Eva skriver:

og hvor tit er jeres børn hos dem?

Jeg ser min mor stort set hver dag...hun er Konrads børnehave og har været det snart et år, når jeg ikke lige har selvstudie...min ældste søn sover hos mine forældre i hvert fald to-tre gange om ugen og tit mere og bertram er der også til overnatning tit.

De to små er hos farmor og farfar en dag om ugen dog uden overnatning...

Jeg er så glad for det tætte forhold mine børn har til mien forældre og tænker at jeg er virkelig priviligeret.

Har lige skulle vælge praktiksted og takket være mine forældre kan jeg vælge inden for specielområdet, som jeg ønsker og slipper for børn og unge.

Men hvor tit og hvor meget er Jeres børn hos deres bedster og får de selv lov at vælge?

Knus Eva

Daniella og jeg er i København ca. 1 gang om måneden i 1 uges varrighed hvilket er det eneste positive jeg stadigvæk synes der er ved at være arbejdsløs

Men vi snakker med dem i telefon i hvert fald et par gange om ugen

Anmeld

18. januar 2010

Lulle25

MariaE skriver:

Min børn er ikke hos dem så tit...

Måske hos mine forældre 1 gang hver 2-3 mdr, men vi mødes jo så inde i byen eller hos os andre dage. Har kun overnattet hos dem en gang. og kun den store.

Svigerne passer lidt oftere,måske 1 gang om måneden. Overnatnig har kun værew t 3 gange for den store og ingen for hende på 10,5 mdr.

Har ikke lyst til at mine børn skal sove ude tit...slet ikke, og heller ikke passes ude tit. 1 gang om måneden må være alt rigeligt og som regel kun 1-3 timer.

Sjovt har det helt på samme måde som dig. Peter er ikke blevet passet endnu, han er 9 mdr. Mathilde har sovet ved mine forældre 1 gang og Cecilie er stor så hun har sovet hos mine forældre mange gange.

Når jeg taler med veninder om hvordan jeg har det griner de bare og siger jeg er totalt hønemor, så dejligt der er en der har det på samme måde.

Vi bor tæt på både mormor og morfar som er flittige til at kigge forbi 1-3 gange i ugen, der er godt nok på New Zealand nu i en måned og nej er slet slet ikke misundelig. Farmor og farfar bor vi meget tæt på, de er dog meget dårlige til at kigge forbi desværre.

Kh Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.